DOCENIĆ SZKOŁĘ DYDAKTYCZNA TEORIA I METODYCZNA PRAKTYKA
MARIA KWIATKOWSKA-RATAJCZAK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
Cena: 35.90 zł
32.31 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-232-3829-4
SPIS TRESCI
Wstęp. Po stronie uczniów, nauczycieli i dydaktyków
Część I
W POLSCE I NA ŚWIECIE
O roli uniwersyteckich mistrzów, dydaktyce i świecie wartości
Polonistyczny regres albo zawężanie uczniowskiej i nauczycielskiej swobody
Jeden uczeń, dwie szkoły - refleksje o edukacji w Polsce i poza jej granicami
Część II
SZKOLNA WSPÓLNOTA DYDAKTYCZNA
"Zakryte - odkryte", o związkach akademickich praktyk badawczych i szkolnych
doświadczeniach poznawania nie tylko lokalności
Stare obrazy i nowe fotografie a dydaktyczne ożywianie także kulturowego archiwum
"Kulturowe DNA" - permanentna zmiana i polonistyczne praktyki inicjacyjne
Zdaniem uczniów - od starożytnych wzorców osobowych do "obrony polityczności
edukacji polonistycznej"
Jak Wokulski dotarł do Poznania? Uczniowskie odkrywanie Lalki nie tylko w trakcie
pandemii
Krótkie wprawki pisarskie, czyli coś więcej niż praktyczna stylistyka
Zakończenie. Uczniowskie postscriptum
Nota bibliograficzna
Indeks osobowy
Summary. Appreciating School. Didactic Theory and Methodological Practice
188 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań. Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty. Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.
Kod wydawnictwa: 978-83-232-3829-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.