Dodano produkt do koszyka

Promocja

HISTORIA WYCHOWANIA W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI TRADYCJA I WSPÓŁCZESNOŚĆ TEORIA I PRAKTYKA

HISTORIA WYCHOWANIA W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI TRADYCJA I WSPÓŁCZESNOŚĆ TEORIA I PRAKTYKA

red.TERESA GUMUŁA, red.STANISŁAW MAJEWSKI

Wydawnictwo: AKADEMIA ŚWIĘTOKRZYSKA

Cena: 49.30 zł 44.37 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 83-7133-269-6
 
386 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2005
 

Publikacja stanowi pokłosie konferencji zorganizowanej przez Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne oraz Zakład Historii Wychowania i Organizacji Szkolnictwa Instytutu Pedagogiki i Psychologii. Książka składa się z artykułów ujętych w cztery części zatytułowane kolejno: I. Historia wychowania jako nauka i dyscyplina akademicka. II. Stanowiska metodologiczne w badaniach historyczno-oświatowych.III. Znaczenie historii wychowania w przygotowaniu kandydatów na nauczycieli.IV. Edukacja historyczna w kształtowaniu postaw patriotyczno-obywatelskich.

SPIS TREŚCI

Wstęp Część I. Historia wycbowacia jako nauka i dyscyplina akademickaJULIAN DYBIEC, Historia wychowania w postmodernistycznym świecie KALINA BARTNICKA, IRENA SZYBIAK, Historia wychowania w programie studiówpedagogicznych KRYSTYNA PANKOWSKA, Myśl klasyków pedagogiki a postępująca liberalizacjawspółczesnego wychowania ANDRZEJ MEISSNER, Polskie podręczniki do historii wychowania po II wojnie światowej JÓZEF PŚENAK, Komeniológia ako sućast‘- slovenskych dejin pedagogiky SŁAWOMIR SZTOBRYN, Przyszłość polskiej historii myśli pedagogicznej jakosubdyscypliny pedagogicznej Część II. Stanowiska metodologiczne w badarjiacb bistoryczijo-oświatowycbWŁADYSŁAWA SZULAKIEWICZ, "Rozprawy z Dziejów Oświaty" (1958-2002)-pismohistoryczno-oświatowe TERESA GUMUŁA, Czterdzieści pięć lat "Przeglądu Historyczno-Oświatowego" GRZEGORZ MICHALSKI, Strategia badań stowarzyszeń w historii wychowania ROMUALD GRZYBOWSKI, Kalendarze nauczycielskie z lat 1927-1957 jako formaupowszechniania wśród nauczycieli realizowanej przez państwo ideologiiwychowawczej ALDONA OSSOWSKA-ZWIERZCHOWSKA, Edukacja i władza - społeczny i politycznywymiar wychowania w studiach nad starożytnością KRZYSZTOF RATAJCZAK, Źródła do dziejów wychowania w średniowieczu - problemy metodologiczne i dydaktyczne MAŁGORZATA CZAPSKA, Metodologiczne problemy badań nad zbiorowością nauczycieli rządowych, męskich szkół średnich w Królestwie Polskim w latach 1873-1905 ŁUCJA KABZIŃSKA, Dydaktyka ogólna II Rzeczypospolitej - problemy metodologiczneJOLANTA SZABLICKA-ŻAK, Sprawozdania stenograficzne i inne dokumenty sejmowejako źródło badań nad prawodawstwem oświatowym w Parlamencie II Rzeczypospolitej EDYTA GŁOWACKA-SOBIECH, Źródła archiwalne w Polsce w badaniach nad dziejaminajnowszymi wychowania STANISŁAW MAJEWSKI, Metodologiczne problemy w badaniach nad najnowszą historiąoświaty Część III. Znaczenie bistorii wycbowacia w przygotowaniu kandydatów na nauczycieliIWONNA MICHALSKA, Edukacja historyczna pedagogów. Zagadnienia dydaktyczno-metodyczne ADAM KRZANOWSKI, KAZIMIERZ SZMYD, Kształcenie pedagogiczne nauczycieli w świetle dyskursu nad historią wychowania i współczesną myślą edukacyjnąEDYTA WOLTER, Znaczenie historii wychowania w kształceniu nauczycieli IWONA WENDREŃSKA, O nauczaniu historii wychowania dawniej i dziś - uwag kilka JANINA KAMIŃSKA, Nowe formy kształcenia w zakresie historii wychowania KATARZYNA BUCZEK, Nowe formy kształcenia w zakresie historii wychowania w opinii studentów Wydziału Pedagogicznego UW - wnioski VIOLETTA RODEK, Historia wychowania jako przedmiot nauczania - z refleksjiprzyszłego pedagoga EUGENIA KARCZ, Historia wychowania w wyższych szkołach niepaństwowych.Praktyka a oczekiwania studentów ROBERT JANKOWSKI, Teksty źródłowe w nauczaniu historii wychowania w Uniwersytecie Szczecińskim JULIUSZ JUNDZIŁŁ, Edukacja antyczna w programie nauczania historii wychowaniana studiach pedagogicznych BOŻENA STAWOSKA-JUNDZIŁL, Treści związane z antykiem chrześcijańskim w dydaktyce historii wychowania na studiach pedagogicznych HENRYKA DŁUGOSZ-BIŁOUS, Aspekty historyczne w kształceniu psychologicznymnauczycieli KATARZYNA KRZYSTANEK, KATARZYNA PERZ, Psychologia humanistyczna a zmiana modelu nauczyciela-wychowawcy PAWEŁ BIŁOUS, Problemy orientacji zawodowej w procesie przygotowania nauczycieli w przeszłości i obecnie Część IV. Edukacja bistoryczna w kształtowaniu postaw patriotyczno -obywatelskichILONA BŁASZCZYK, Świadomość historyczna rodziców-wychowawców w starożytnymRzymie EWA KULA, MARZENA PĘKOWSKA, Postawy patriotyczne nauczycieli szkół średnichKrólestwa Polskiego w świetle pamiętników i wspomnień uczniów EWA KULA, Lojalność czy patriotyzm. Historia jako przedmiot zainteresowańnaukowych i literackich nauczycieli zatrudnionych w rządowych, męskich szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862 BOGDAN CIMAŁA, Wpływ postaw patriotyczno-obywatelskich nauczycieli na pracęw szkołach w środowisku ludności mieszanej etnicznie (na przykładzie ŚląskaOpolskiego) ELEONORA SAPIA-DREWNIAK, Znaczenie języka polskiego w przygotowaniu nauczycieli do pracy na Śląsku Opolskim w okresie międzywojennym MIROSŁAW ŁAPOT, Lwowski "Przegląd Społeczny" jako trybuna walki o prawa dziecka żydowskiego w okresie międzywojennym KAZIMIERZ RĘDZIŃSKI, Edukacja interkulturowa w szkolnictwie żydowskich zrzeszeń społecznych w Małopolsce w latach 1918-1939 MIROSŁAWA SZCZYGIEŁ, Działalność Centralnego Komitetu Opieki nad SierotamiŻydowskimi w Zachodniej Małopolsce (1919-1939) DANUTA KRZEŚNIAK-FIRLEJ, WALDEMAR FIRLEJ, Kwalifikacje zawodowe duchownychnauczycieli religii rzymskokatolickiej w szkołach II Rzeczypospolitej FERDYNAND MIELCZAREK, Kształtowanie stosunku nauczycieli do historii ojczysteji tradycji narodowej w latach 1945-1956 EDWARD SZKODA, Znaczenie edukacji historycznej w kształtowaniu postawpatriotyczno-obywatelskich w okresie Polski Ludowej (na podstawie wybranych regulacji resortu oświaty) MAŁGORZATA STAWIAK-OSOSIŃSKA, Programy nauczania historii w szkołachpodstawowych w Polsce w latach 1944-1961 i ich wpływ na kształtowanie postaw przyszłych obywateli PAWEŁ BIŁOUS, Pedagogiczne i psychologiczne poglądy Nikołaja Pirogowa(1810-1881)

Kod wydawnictwa: 83-7133-269-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl