Dodano produkt do koszyka

Promocja

FORESIGHT JAKO NARZĘDZIE DOSKONALENIE ZARZĄDZANIA TURYSTYKĄ W REGIONIE.

FORESIGHT JAKO NARZĘDZIE DOSKONALENIE ZARZĄDZANIA TURYSTYKĄ W REGIONIE.

DANUTA SZPILKO

Wydawnictwo: POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA

Cena: 75.90 zł 68.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-62582-85-3

325 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Podjęta w publikacji problematyka inkorporacji badań foresightowych do procesu tworzenia regionalnych strategii rozwoju turystyki stanowiła duże wyzwanie badawcze, zarówno ze względu na próbę nowatorskiego ujęcia tematu, jak i nieliczne próby podejmowane w kraju i na świecie w kontekście zastosowania foresightu w zarządzaniu turystyką.W przekonaniu autorki zasadniczy problem badawczy niniejszej monografii, polegający na określeniu, w jaki sposób można doskonalić proces zarządzania rozwojem turystyki w regionie, wykorzystując badania foresightowe, został rozwiązany pomyślnie. Podjęcie próby jego rozwiązania motywowane było głównie trzema wiodącymi przesłankami:- zidentyfikowanymi słabymi stronami dotychczasowego procesu zarządzaniarozwojem turystyki w regionie-- niewielką liczbą projektów wykorzystujących metodykę foresightu w zarządzaniu turystyką przy wzrastającej popularności stosowania tego instrumentu w innych obszarach-- istnieniem luk poznawczych w zakresie stosowania metodyki foresightuw procesie formułowania i wdrażania strategii rozwoju turystyki.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

ROZDZIAŁ I

ANALIZA I OCENA SYSTEMU ZARZĄDZANIA TURYSTYKĄ NA POZIOMIE REGIONALNYM 1.1. Charakterystyka krajowego systemu zarządzania turystyką 1.2. Mocne i słabe strony procesu zarządzania strategicznego turystykąna poziomie regionalnym 1.3. Ocena realizacji strategii rozwoju turystyki w regionach

ROZDZIAŁ II

WPROWADZENIE DO BADAŃ FORESIGHTOWYCH 2.1. Założenia i miejsce foresightu w naukach o zarządzaniu 2.2. Użyteczność badań foresight dla gospodarki2.3. Przegląd metod stosowanych w badaniach foresightowych

ROZDZIAŁ III

WYKORZYSTANIE BADAŃ FORESIGHTOWYCH W TURYSTYCE3.1. Przegląd zagranicznych inicjatyw foresightowych w turystyce 3.2. Przegląd krajowych inicjatyw foresightowych w turystyce3.3. Dobre praktyki w zakresie stosowania badań foresightowychw zarządzaniu strategicznym turystyką 3.4. Korzyści zastosowania badań foresightowychw procesie zarządzania strategicznego turystyką w regionach

ROZDZIAŁ IV

METODYKA INKORPORACJI BADAŃ FORESIGHTOWYCHDO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO TURYSTYKĄ NA POZIOMIE REGIONALNYM4.1. Cele i założenia badań foresightowych w zarządzaniu strategicznym turystyką4.2. Dobór i uzasadnienie wyboru metod badawczych 4.3. Operacjonalizacja metodyki badawczej 6 Foresight jako narzędzie doskonalenia zarządzania turystyką w regionie

ROZDZIAŁ V

WERYFIKACJA METODYKI INKORPORACJI BADAŃ FORESIGHTOWYCHDO PROCESU TWORZENIA REGIONALNEJ STRATEGII ROZWOJU TURYSTYKINA PRZYKŁADZIE WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO5.1. Identyfikacja kluczowych czynników rozwoju turystykiw województwie podlaskim 5.2. Priorytetyzacja kierunków rozwoju turystyki w województwie podlaskim 5.2.1. Istotność i znaczenie strategiczne tez dla rozwoju turystykiw województwie podlaskim 5.2.2. Prawdopodobieństwo realizacji tez w sferze turystyki w województwie podlaskim 5.2.3. Czynniki sprzyjające realizacji tez w sferze turystykiw województwie podlaskim 5.2.4. Bariery realizacji tez w sferze turystyki w województwie podlaskim 5.2.5. Działania wspierające realizację tez w województwie podlaskim 5.2.6. Wpływ realizacji tez na aspekty związane z rozwojem turystyki w województwie podlaskim 5.3. Scenariusze rozwoju turystyki w województwie podlaskim5.4. Rekomendacje metodyczne do procesu formułowania i wdrażania regionalnych strategii rozwoju turystyki

ZAKOŃCZENIE

SUMMARY LITERATURA WYKAZ TABEL WYKAZ RYSUNKÓW

ZAŁĄCZNIKI

Kod wydawnictwa: 978-83-62582-85-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl