EKSPANSJA ZAGRANICZNYCH KONCERNÓW HANDLOWYCH
ADAM GWIAZDA
Wydawnictwo: WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA W SŁUPSKU
Cena: 50.30 zł
45.27 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-88473-13-1
106 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2003
Wprowadzenie
Od połowy lat 1970-tych nasiliła się ekspansja koncernów handlowych na rynkach międzynarodowych. Początkowo ekspansję tę podjęli najwięksi detaliści na rynkach kilku tylko krajów sąsiadujących z krajem macierzystym danej firmy handlowej. Natomiast w latach 1980-tych, a szczególnie w latach 1990-tych, ekspansja ta objęła wiele krajów w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej, Azji i od połowy lat 1990-tych także większość krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tej liczbie również Polskę. Należy zaznaczyć, że od początku umiędzynarodowienia handlu hurtowego i detalicznego działalność koncernów handlowych na rynkach międzynarodowych budzi różne kontrowersje. Różne opinie na temat efektów działalności tych sieci handlowych występują także w naszym kraju. Dlatego celem niniejszej pracy jest przedstawienie najważniejszych aspektów ekspansji koncernów handlowych na rynku międzynarodowym i w Polsce oraz wskazanie na pozytywne, jak również i na pewne negatywne skutki tej ekspansji.
Celowi temu została podporządkowana struktura niniejszej pracy, która składa się z wprowadzenia i dziesięciu rozdziałów. W pierwszych czterech rozdziałach omówiono czynniki i formy zagranicznych inwestycji, internacjonalizację i globalizację handlu detalicznego oraz strategie i kierunki ekspansji zagranicznych koncernów handlowych na rynku globalnym. Następnie przeanalizowano rozwój sieci supermarketów i hipermarketów w Polsce oraz strategie marketingowe zagranicznych koncernów handlowych w naszym kraju. W kolejnych rozdziałach omówiono funkcje i formy handlu detalicznego oraz zmiany w jego strukturze. Natomiast dwa ostatnie rozdziały poświęcone zostały omówieniu najważniejszych blasków i cieni ekspansji zagranicznych koncernów handlowych w Polsce oraz dalszym perspektywom tej ekspansji.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Czynniki i formy zagranicznych inwestycji
2. Internacjonalizacja i globalizacja handlu detalicznego
3. Metody wejścia i strategie działania koncernów handlowych
4. Kierunki ekspansji zagranicznych koncernów
5. Rozwój sieci supermarketów i hipermarketów w Polsce
6. Strategie marketingowe zagranicznych koncernów handlowych w Polsce
7. Funkcje i formy handlu detalicznego
8. Zmiany w strukturze sieci detalicznej w Polsce
9. Blaski i cienie ekspansji zagranicznych koncernów handlowych w Polsce
10. Perspektywy rozwoju zagranicznych sieci handlowych
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 83-88473-13-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.