EDUKACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA DZIECI
EWA JAGIEŁŁO, GRZEGORZ WIERZBICKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNY W SIEDLCACH
Cena: 77.90 zł
70.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-64415-54-8
321 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2017
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy, typowo teoretyczny, dotyczy analizy dotychczasowego dorobku w dziedzinie bezpieczeństwa oraz stojących wobec niego w opozycji zagrożeń, edukacji dla bezpieczeństwa, a także problematyki możliwości kształtowania odpowiednich kompetencji w zakresie bezpieczeństwa zarówno wśród dzieci i młodzieży, jak i dorosłych. Ta ogólna refleksja jest konieczna do tego, aby umiejscowić podjęty w tym opracowaniu problem badawczy w szerszej perspektywie zarówno merytorycznej, jak i praktycznej. Takie ujęcie pozwala na ukazanie znaczenia podjętej tematyki, która niewątpliwie jest wyzwaniem dla wszystkich podmiotów odpowiedzialnych za edukację dzieci w wieku przedszkolnym.W drugim rozdziale, zgodnie z wymogami metodologicznymi, sformułowano cel i przedmiot badań, główny problem badawczy i hipotezy robocze, których weryfikacja wymagała przyjęcia niezbędnych metod i technik badawczych. Głównymi metodami przeprowadzonych przez nas badań były: eksperyment pedagogiczny naturalny, sondaż diagnostyczny oraz wywiad nieskategoryzowany, analiza i synteza.Rozdział trzeci zawiera szczegółowe omówienie wyników przeprowadzonych badań. Pozyskane dane zostały przedstawione w tabelach i na wykresach. Ich analiza ujawnia, jaki jest poziom wiedzy i umiejętności respondentów z zakresu podstaw ratownictwa.Pracę kończą wnioski z przeprowadzonej analizy, uwzględniające hipotezy sformułowane w oparciu o wyniki badań, oraz podsumowanie problematyki badawczej.
SPIS TREŚCI
Wstęp Rozdział 1. Współczesne uwarunkowania działalności opiekuńczej,wychowawczej i kształcącej prowadzonej przez przedszkola na rzecz bezpieczeństwa dzieci 1.1. Teoretyczne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa 1.2. Rozumienie i zakres pojęciowy edukacji dla bezpieczeństwa 1.3. Charakter zagrożeń dnia codziennego istotnych dla żyda i zdrowia dziecka1.4. Działania na rzecz bezpieczeństwa ukierunkowane na dzieci w wieku przedszkolnym 1.5. Kanały i instrumenty komunikacyjne w kampaniach społecznych1.6. Problematyka pierwszej pomocy przedmedycznej w świetle istniejących badań Dzieci Rodzice Nauczyciele Studenci 1.7. Wprowadzenie w problematykę pierwszej pomocy przedmedycznej 1.8. Analiza wybranych programów wychowania przedszkolnego pod kątem bezpieczeństwa Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań2.1. Uzasadnienie wyboru tematu 2.2. Przedmiot i cel badań2.3. Główne problemy badawcze i problemy szczegółowe 2.4. Hipotezy badawcze Hipotezy główne Hipotezy szczegółowe 2.5. Zmienne i wskaźniki2.6. Dobór próby. 2.7. Metoda i techniki badań oraz narzędzia badawcze 2.8. Zastosowane metody analizy2.9. Teren, organizaga i przebieg badań Rozdział 3. Analiza badań własnych Analiza wypowiedzi respondentów w aspekcie pierwszej pomocy przedmedycznej Dzieci Rodzice Nauczyciele Studentki Podsumowanie wyników badań Dzieci Rodzice Nauczyciele Studentki Wnioski z badań Dzieci Rodzice Nauczyciele Studentki Zakończenie Bibliografia Spis rysunków
Spis tabel Spis wykresów
Załączniki Załącznik 1 Załącznik 2 Załącznik 3 Załącznik 4 Załącznik 5 Załącznik 6 Indeks nazwisk
Kod wydawnictwa: 978-83-64415-54-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.