Dodano produkt do koszyka

Promocja

EDUKACJA MENEDŻERSKA W SPOŁECZEŃSTWIE WSPÓŁCZESNYM. STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE

EDUKACJA MENEDŻERSKA W SPOŁECZEŃSTWIE WSPÓŁCZESNYM. STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE

SŁAWOMIR BANASZAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 54.90 zł 49.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-232-2306-1
 
307 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
 

SPIS TREŚCI

Uwagi wstępne

ROZDZIAŁ I
Społeczne funkcje menedżerów w strukturach nowoczesnych społeczeństw
Pojęcie menedżera
Funkcje menedżerów w podziale pracy społecznej
Kooperacja. Uwarunkowania gospodarcze i społeczne
Praca kierownicza i wykonawcza
Rewolucja menedżerska - koncepcja i krytyka
Menedżerowie a zagadnienie produkcyjności pracy ludzkiej
Thorsteina Veblena rozumienie produkcyjności pracy a położenie menedżerów w społeczeństwie
Archaiczność pojęcia "praca umysłowa i fizyczna"
Menedżer jako zawód i powołanie
Podsumowanie

ROZDZIAŁ II
Klasowość menedżerów jako główny składnik tożsamości
Znaczenie kategorii "klasa społeczna" w analizie pozycji społeczno-ekonomicznej menedżerów
Pojęcie klasy społecznej
Klasy menedżerskie a specyfika ekonomiczno-socjologicznego pojmowania
własności
Własność środków produkcji
Własność siły roboczej
Makro- i mikrozróżnicowania społeczne
Menedżerowie jako klasa i jako stan społeczny
Makroklasy i ich zorganizowane działania. Rola organizacji menedżerskich....
Menedżerowie jako technostruktura
Menedżerowie a elita w sensie absolutnym i relacyjnym
Sposoby produkcji a mikroklasy społeczne
Niektóre przykłady praktyki zarządzania przedsiębiorstwami w świetle
wykształcenia i kwalifikacji menedżerów
Etyczne problemy menedżerów
Mikroklasa top menedżerów a właściciele przedsiębiorstw
Apropriacja stanowisk kierowniczych
Stałość zatrudnienia menedżerów
Menedżerowie a szacunek społeczny kształtujący ich tożsamość
Podsumowanie

ROZDZIAŁ III
Menedżerowie a organizacja i społeczeństwo wiedzy
Kompetencje menedżerów a organizacja wiedzy i organizacja ucząca się
Kwalifikacje a kompetencje. Uwagi definicyjne
Organizacja wiedzy
Społeczeństwo wiedzy
Klasyczne koncepcje na gruncie nauk społecznych a współczesne stosunki
w gospodarce. Prolegomena do Emila Durkheima koncepcji anomii i grupy
profesjonalnej
Anomia jako kategoria zapoznana
Grupa profesjonalna i jej funkcje
Socjalizacja w ramach grupy profesjonalnej. Znaczenie etyki zawodowej
Grupa profesjonalna a typy więzi społecznej
Współczesne przykłady anomii w życiu gospodarczym
Podsumowanie - o przydatności Durkheimowskich kategorii w analizie
współczesności

ROZDZIAŁ IV
Konflikt w organizacji. Socjopedagogiczne ujęcie miejsca i roli menedżerów w
procesie rozwiązywaniu konfliktów
Pojęcie konfliktu organizacyjnego
Typy konfliktów w organizacji
Źródła konfliktu w organizacji
Przebieg konfliktu w organizacji
Strategie zachowań w konflikcie
Rola konfliktu w organizacji

Rozdział V
Edukacja menedżerska w nowoczesnych społeczeństwach
Geneza edukacji menedżerskiej
Szkoły biznesu i ich pozycje w rankingach światowych
Akademickie formy kształcenia menedżerów
Akademicka edukacja menedżerska w Polsce w świetle raportów Państwowej
Komisji Akredytacyjnej
"Rynek" edukacji menedżerskiej w Polsce po 1989 r
Edukacja a wzory sukcesu życiowego
Sukces a szansę życiowe
Dorośli i młodzież wobec możliwości osiągnięcia sukcesu
Menedżerowie jako ludzie sukcesu
Merytoryczne i pozamerytoryczne uwarunkowania sukcesu życiowego
Edukacyjny kontekst roli kapitału społecznego w nowoczesnych społeczeństwach
Język podręczników zarządzania a wartości i tożsamość menedżerów
Obietnice sukcesu i awansu w świetle anonsów na studia MBA
Kultura organizacyjna a edukacyjne oddziaływania we współczesnych organizacjach
Pojęcie kultury organizacyjnej
Wymiary kultury
Poziomy kultury
Zaufanie a kultura organizacyjna
Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny
Kultura narodowa a typ kapitalizmu

Rozdział VI
Zarządcy bez wiedzy. Badania własne nad menedżerską edukacją w Polsce
Założenia metodologiczne
Eksplikacja problematyki badawczej
Dobór metod, procedur i technik badawczych
Wybór zbiorowości badanej
Reprezentatywność typologiczna badań
Pilotaż narzędzia
Elementy zwiadu badawczego
Zastosowanie analizy zawartości w badaniu edukacji menedżerskiej
Styl życia polskich menedżerów w świetle analizy zawartości grup dyskusyjnych portalu GoldenLine
Pokolenie GoldenLine a styl życia
Uczeni-praktycy a popularność niektórych kredencjałów
Funkcjoznaki w życiu polskich menedżerów. "Tania socjalizacja"
Ekostyl menedżerów a podróże i rezygnacja z pracy
Pozorna eksperckość a wiarygodność zarządców
Prezentacja wyników badań ilościowych
Charakterystyka badanych zarządców
Miejsce badanych w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw
Poczucie sprawstwa a decyzje edukacyjne
Stosunek badanych do podwładnych
Postawy badanych wobec kształcenia menedżerskiego oraz "kapitału
społecznego"
Prezentacja wyników badań jakościowych
Bezcelowość studiów MBA. Urodzeni menedżerowie
Wnioski
Menedżerskie wypowiedzi a gramatyka ojczystego języka
Menedżerowie - specjaliści od diagnozowania osobowości kandydatów do
pracy i pracowników?
Polskie uniwersytety w oczach zarządców. Wiedza a jej aplikacja
Edukacja a inne czynniki sukcesu życiowego. Poczucie sprawstwa
Lenistwo pracowników. Polscy zarządcy o swoich podwładnych
Skrytość jako cecha polskich menedżerów
Walory przyjętego postępowania badawczego i propozycje przyszłych ujęć
empirycznych

Uwagi końcowe
Literatura
Aneks
Managerial Education in Modern Society. A Theoretical and Empirical Study
(Summary)

Tytuł rozprawy wskazuje na podjęcie przez jej autora niezwykle ważnego problemu z obszarów: andragogiki pedagogiki pracy pedagogiki szkoły wyższej, socjologii edukacji i nauk o zarządzaniu. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż niniejsza publikacja ma charakter interdyscyplinarny. Jest to o tyle istotne, że oświata dorosłych dotychczas nie interesowała się przemianami w powyższym obszarze ani też krytycznym dociekaniem edukacyjnych uwarunkowań tożsamości menedżerów, Rozprawa ma oryginalną i interesującą poznawczo strukturę treści. Najważniejsze jest jednak to, że przedstawiono w niej w zupełnie nowym świetle to, co ma miejsce w relacjach międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, a co jest pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w naszym kraju, w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. Autor nawiązuje zatem do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Ciekawe, że sięga przy tym po kategorie, które wydawałoby się - po upadku socjalistycznych doktryn społecznych czy ideologii - odeszły już w przeszłość, a tymczasem okazuje się, że taką kategorię, jak "Masowość", można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym.Prof, zw, dr hab, Bogusław Śliwerski(z recenzji)SPIS TREŚCIUwagi wstępneROZDZIAŁ ISpołeczne funkcje menedżerów w strukturach nowoczesnych społeczeństwPojęcie menedżeraFunkcje menedżerów w podziale pracy społecznejKooperacja. Uwarunkowania gospodarcze i społecznePraca kierownicza i wykonawczaRewolucja menedżerska - koncepcja i krytykaMenedżerowie a zagadnienie produkcyjności pracy ludzkiejThorsteina Veblena rozumienie produkcyjności pracy a położenie menedżerów w społeczeństwieArchaiczność pojęcia "praca umysłowa i fizyczna"Menedżer jako zawód i powołaniePodsumowanieROZDZIAŁ IIKlasowość menedżerów jako główny składnik tożsamościZnaczenie kategorii "klasa społeczna" w analizie pozycji społeczno-ekonomicznej menedżerówPojęcie klasy społecznejKlasy menedżerskie a specyfika ekonomiczno-socjologicznego pojmowaniawłasnościWłasność środków produkcjiWłasność siły roboczejMakro- i mikrozróżnicowania społeczneMenedżerowie jako klasa i jako stan społecznyMakroklasy i ich zorganizowane działania. Rola organizacji menedżerskich....Menedżerowie jako technostrukturaMenedżerowie a elita w sensie absolutnym i relacyjnymSposoby produkcji a mikroklasy społeczneNiektóre przykłady praktyki zarządzania przedsiębiorstwami w świetlewykształcenia i kwalifikacji menedżerówEtyczne problemy menedżerówMikroklasa top menedżerów a właściciele przedsiębiorstwApropriacja stanowisk kierowniczychStałość zatrudnienia menedżerówMenedżerowie a szacunek społeczny kształtujący ich tożsamośćPodsumowanieROZDZIAŁ IIIMenedżerowie a organizacja i społeczeństwo wiedzyKompetencje menedżerów a organizacja wiedzy i organizacja ucząca sięKwalifikacje a kompetencje. Uwagi definicyjneOrganizacja wiedzySpołeczeństwo wiedzyKlasyczne koncepcje na gruncie nauk społecznych a współczesne stosunkiw gospodarce. Prolegomena do Emila Durkheima koncepcji anomii i grupyprofesjonalnejAnomia jako kategoria zapoznanaGrupa profesjonalna i jej funkcjeSocjalizacja w ramach grupy profesjonalnej. Znaczenie etyki zawodowejGrupa profesjonalna a typy więzi społecznejWspółczesne przykłady anomii w życiu gospodarczymPodsumowanie - o przydatności Durkheimowskich kategorii w analiziewspółczesnościROZDZIAŁ IVKonflikt w organizacji. Socjopedagogiczne ujęcie miejsca i roli menedżerów wprocesie rozwiązywaniu konfliktówPojęcie konfliktu organizacyjnegoTypy konfliktów w organizacjiŹródła konfliktu w organizacjiPrzebieg konfliktu w organizacjiStrategie zachowań w konflikcieRola konfliktu w organizacjiRozdział VEdukacja menedżerska w nowoczesnych społeczeństwachGeneza edukacji menedżerskiejSzkoły biznesu i ich pozycje w rankingach światowychAkademickie formy kształcenia menedżerówAkademicka edukacja menedżerska w Polsce w świetle raportów PaństwowejKomisji Akredytacyjnej"Rynek" edukacji menedżerskiej w Polsce po 1989 rEdukacja a wzory sukcesu życiowegoSukces a szansę życioweDorośli i młodzież wobec możliwości osiągnięcia sukcesuMenedżerowie jako ludzie sukcesuMerytoryczne i pozamerytoryczne uwarunkowania sukcesu życiowegoEdukacyjny kontekst roli kapitału społecznego w nowoczesnych społeczeństwachJęzyk podręczników zarządzania a wartości i tożsamość menedżerówObietnice sukcesu i awansu w świetle anonsów na studia MBAKultura organizacyjna a edukacyjne oddziaływania we współczesnych organizacjachPojęcie kultury organizacyjnejWymiary kulturyPoziomy kulturyZaufanie a kultura organizacyjnaKultura organizacyjna a klimat organizacyjnyKultura narodowa a typ kapitalizmuRozdział VIZarządcy bez wiedzy. Badania własne nad menedżerską edukacją w PolsceZałożenia metodologiczneEksplikacja problematyki badawczejDobór metod, procedur i technik badawczychWybór zbiorowości badanejReprezentatywność typologiczna badańPilotaż narzędziaElementy zwiadu badawczegoZastosowanie analizy zawartości w badaniu edukacji menedżerskiejStyl życia polskich menedżerów w świetle analizy zawartości grup dyskusyjnych portalu GoldenLinePokolenie GoldenLine a styl życiaUczeni-praktycy a popularność niektórych kredencjałówFunkcjoznaki w życiu polskich menedżerów. "Tania socjalizacja"Ekostyl menedżerów a podróże i rezygnacja z pracyPozorna eksperckość a wiarygodność zarządcówPrezentacja wyników badań ilościowychCharakterystyka badanych zarządcówMiejsce badanych w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstwPoczucie sprawstwa a decyzje edukacyjneStosunek badanych do podwładnychPostawy badanych wobec kształcenia menedżerskiego oraz "kapitałuspołecznego"Prezentacja wyników badań jakościowychBezcelowość studiów MBA. Urodzeni menedżerowieWnioskiMenedżerskie wypowiedzi a gramatyka ojczystego językaMenedżerowie - specjaliści od diagnozowania osobowości kandydatów dopracy i pracowników?Polskie uniwersytety w oczach zarządców. Wiedza a jej aplikacjaEdukacja a inne czynniki sukcesu życiowego. Poczucie sprawstwaLenistwo pracowników. Polscy zarządcy o swoich podwładnychSkrytość jako cecha polskich menedżerówWalory przyjętego postępowania badawczego i propozycje przyszłych ujęćempirycznychUwagi końcoweLiteraturaAneksManagerial Education in Modern Society. A Theoretical and Empirical Study(Summary)

Kod wydawnictwa: 978-83-232-2306-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl