Dodano produkt do koszyka

Promocja

EDUKACJA BIOETYCZNA NA UCZELNIACH MEDYCZNYCH

EDUKACJA BIOETYCZNA NA UCZELNIACH MEDYCZNYCH

red.PAWEŁ ŁUKÓW

Wydawnictwo: SCHOLAR

Cena: 46.90 zł 42.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-65390-51-6

335 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Nie ulega wątpliwości, że w polskiej literaturze bioetycznej brakuje książki, która omawiałaby teoretyczne i praktyczne zagadnienia edukacji bioetycznej na uczelniach i wydziałach medycznych. Niniejszy tom przyczyni się z pewnością do pobudzenia dyskusji na temat celów, metod i jakości nauczania oraz oceny efektów edukacji bioetycznej przyszłych medyków i innych profesjonalistów medycznych
prof. dr hab. Alicja Przyłuska-Fiszer

W ślad za zmianami politycznymi w tak zwanej publicznej dyskusji o bioetyce mamy do czynienia z wojną ideologiczną. Ma to oczywiście przełożenie na nauczanie etyki i bioetyki oraz powoduje utratę ich praktycznego znaczenia i zastosowania [...] w takiej atmosferze przypomnienie podstawowych założeń etyki i bioetyki oraz dążenie do poprawy sposobów jej nauczania jest bardzo potrzebne.
prof. dr hab. Romuald Krajewski

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie
Rozdział 1. Bioetyka partycypacyjna - bioetyka nie tylko w klinice
Paweł Łuków
1.1. Demokratyczna natura bio
etyki
1.2. Debata bio
etyczna
1.3. Edukacja do debaty bio
etycznej
1.4. Zakończenie
Rozdział 2. Edukacja bio
etyczna nie tylko dla medyków
Joanna Andrusiewicz
2.1. Profesjonalizacja bio
etyki w Polsce
2.2. Studenci i studentki, wykładowczynie i wykładowcy
2.3. Program studiów
2.4. Nowoczesne metody dydaktyczne
2.5. Praktyki bioetyczne
2.6. Koło Naukowe Bioetyki
2.7. Wiosenna Szkoła Bioetyki
2.8. Absolwenci i absolwentki
2.9. Podsumowanie
Rozdział 3. Bioetyk jako nauczyciel
Paweł Łuków
3.1. Wychowanie moralne czy edukacja etyczna?
3.2. Kompetencje nauczyciela etyki i rola bioetyka
w nauczaniu etyki lekarskiej
3.3. Zakończenie
Rozdział 4. Kurs pozaformalny w edukacji moralnej
studentów medycyny i młodych lekarzy
Kazimierz Szewczyk
4.1. Różnica między etyką lekarską i moralnością lekarską
4.2. Nieco historii - kursy pozaformalne i profesjonalizm lekarski
4.3. Totalność moralności lekarskiej -
pojęcie moralnej tożsamości profesjonalnej
4.4.Dwa wzorce nauczania etyki lekarskiej
4.5. Pięć rodzajów kursów
4.6. Pozytywna rola pozaformalnych kursów
Rozdział 5. Edukacja bio
etyczna studentów pielęgniarstwa i położnictwa,
a także pielęgniarek i położnych
Jan Piasecki
5.1. Uwagi wstępne
5.2. System ochrony zdrowia i potrzeba edukacji bioetycznej
5.3. Spór o cele edukacji bio
etycznej i kryteria ewaluacji
5.4. Treści programowe
5.5. Metody nauczania
5.6. Podsumowanie - zbiór wytycznych
Rozdział 6. Edukacja bio
etyczna lekarzy
Anna Brzozowska, Tomasz Pasierski,
Agata Łukomska
6.1. Wprowadzenie
6.2. Kompetencje i ich pomiar
6.3. Narzędzia oceny kompetencji etycznych
6.4. Ocena kompetencji etycznych w kształceniu lekarzy
6.5. Podsumowanie
Rozdział 7. Edukacja bio
etyczna z perspektywy wykładowców
Emilia Kaczmarek, Paweł Łuków,
Joanna Różyńska, Bartosz Maćkiewicz
7.1. Wprowadzenie
7.2. Cele, metody i materiał badawczy
7.3. Wyniki i dyskusja
7.4. Podsumowanie
Rozdział 8. Edukacja bio
etyczna z perspektywy lekarzy
Joanna Różyńska,
Jakub Zawiła-Niedźwiecki, Marek Czarkowski, Bartosz Maćkiewicz
8.1. Wprowadzenie
8.2. Cele, metody i materiał badawczy
8.3. Wyniki i dyskusja
8.4. Podsumowanie
Rozdział 9. Wpływ zajęć z etyki lekarskiej na zainteresowanie studentów
kierunków lekarskich etyką lekarską oraz na ich wyobrażenia
o głównych zagadnieniach etycznych w zawodzie lekarza
Paweł Łuków, Jakub Zawiła-Niedźwiecki Bartosz Maćkiewicz,Anna Brodziak,
Maja Czepiel, Paweł Wiśniewski
9.1. Procedura
9.2. Wyniki i dyskusja
9.3. Oczekiwania wobec przedmiotu
9.4. Ocena zajęć z etyki lekarskiej
9.5. Zagadnienia etyczne
9.6. Rozwiązywanie dylematów moralnych i kompetencje etyczne
9.7. Zmiana postaw wobec etyki lekarskiej
i problematyki etycznej w toku studiów
9.8. Podsumowanie
Rozdział 10. Przegląd metod dydaktycznych zalecanych
w nauczaniu etyki medycznej
Emilia Kaczmarek
10.1. Przewaga metod aktywnych nad pasywnymi
w nauczaniu etyki medycznej
10.2. Kazuistyka
10.3. Nauczanie przy łóżku pacjenta
10.4. Nauczanie problemowe
10.5. Dyskusja
10.6. Odgrywanie ról
10.7. Podsumowanie
Rozdział 11. Gry dydaktyczne i warsztaty
Emilia Kaczmarek
11.1. Tabu pojęciowe
11.2. Warsztaty w grupach
11.3. Odgrywanie ról
11.4. Dyskusja otwarta
11.5. Poker kryterialny
Rozdział 12. Baza krótkich kazusów wraz z opracowaniem
do wykorzystania na zajęciach z bio
etyki
Joanna Andrusiewicz, Paweł Łuków,
Joanna Różyńska, Jan Piasecki
12.1. Sprawiedliwość
12.2. Pluralizm światopoglądowy
12.3. Daremna i uporczywa terapia
12.4. Tajemnica lekarska
12.5. Szacunek do pacjenta
12.6. Zgoda zastępcza
12.7. Transplantacja
12.8. Szczepienie - odmowa zgody
12.9. Granice poufności
12.10. Autonomia i świadoma zgoda
12.11. Rekrutowanie pacjentów do badań klinicznych
12.12. Prawa rodziców a dobro dziecka
12.13. "Medycyna alternatywna"
12.14. Strach i uprzedzenia
12.15. Błąd lekarski
12.16. Eutanazja
12.17. Pacjent nieprzestrzegający zaleceń
12.18. Kompetencja pacjenta
12.19. Komunikacja z pacjentem
12.20. Aborcja i klauzula sumienia
Noty o autorkach i autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-65390-51-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl