DOSTAWCA W PROCESIE ROZWOJU PRODUKTU
GRAŻYNA KĘDZIA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
Cena: 56.90 zł
51.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8220-964-8
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2022 |
|
W publikacji w sposób kompleksowy zaprezentowano problematykę angażowania dostawców w rozwój produktów (Supplier involvement in product development, SIPD). Zawarte w niej rozważania opierają się na rezultatach systematycznego przeglądu światowej literatury przedmiotu oraz na wynikach autorskich badań ilościowych i jakościowych. Opracowanie łączy zagadnienie SIPD ze współczesną potrzebą konfigurowania odpornych na zakłócenia łańcuchów dostaw, a także z wyzwaniami zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym.
Monografia ma przede wszystkim niezaprzeczalny walor naukowy, ale jako pozycja odnosząca się wprost do praktyki biznesu oraz przedstawiająca poprzez wyniki badań empirycznych wycinek rzeczywistości gospodarczej posiada również walor utylitarny.
prof. dr hab. Maciej Szymczak
Książka stanowi nowość na rynku polskim. Do tej pory nie pojawiła się publikacja, która w takim zakresie odnosiłaby się do problematyki dostawcy i jego roli w procesie rozwoju produktu.
dr hab. Blanka Tundys, prof. US
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie do zagadnienia rozwoju produktów we współpracy z dostawcami
1.1. Produkt i proces jego rozwoju
1.2. Rozwój produktu w łańcuchu dostaw
1.3. Współczesne kierunki projektowania produktów
Rozdział 2. Systematyczny przegląd literatury z zakresu włączania dostawców w rozwój produktów
2.1. Zastosowanie metody systematycznego przeglądu literatury przedmiotu
2.2. Rezultaty systematycznego przeglądu literatury przedmiotu
2.2.1. Istota i sposób włączania dostawców w rozwój produktów
2.2.2. Atrybuty produktu a włączanie dostawców w rozwój produktów
2.2.3. Wybór i ocena dostawców
2.2.4. Modele portfolio dostawca-nabywca w obszarze rozwijania produktów
2.2.5. Cechy relacji dostawca-nabywca
2.2.6. Integracja funkcjonalna w procesie rozwijania produktów
2.2.7. Teorie wykorzystywane w dotychczasowych badaniach
2.2.8. Synteza uwarunkowań włączania dostawców w rozwój produktów
2.3. Podsumowanie systematycznego przeglądu literatury przedmiotu
2.3.1. Włączanie dostawców w rozwój produktów a zagadnienie negatywnego wpływu produktów na środowisko przyrodnicze
2.3.2. Włączanie dostawców w rozwój produktów a dokonania dostawców
2.3.3. Równoległe angażowanie dostawców drugiego szczebla oraz innych ogniw łańcucha dostaw
2.3.4. Włączanie dostawców w rozwój produktów a strategia zarządzania łańcuchem dostaw
2.3.5. Włączanie dostawców w rozwój produktów, ryzyko i konfigurowanie odpornego na zakłócenia łańcucha dostaw
2.3.6. Włączanie dostawców w rozwój produktów a technologie informacyjno-komunikacyjne oraz Przemysł 4.0
2.3.7. Włączanie dostawców w rozwój produktów a ekonomia współdzielenia
2.3.8. Włączanie dostawców w rozwój produktów a kapitał relacyjny
Rozdział 3. Współpraca przedsiębiorstw z dostawcami w procesie rozwoju produktów w Polsce
3.1. Metodyka badania
3.2. Włączanie dostawców w obszar rozwijania produktów - wyniki badania ankietowego
3.3. Podsumowanie wyników badania ankietowego - dyskusja i wnioski
Rozdział 4. Przykłady współpracy z dostawcami w świetle procesu NPD oraz etapów cyklu życia produktu
4.1. Metodyka badania
4.2. Studium przypadku 1 - etap pozyskiwania surowców
4.3. Studium przypadku 2 - etap projektowania
4.4. Studium przypadku 3 - etap produkcji
4.5. Studium przypadku 4 - etap dystrybucji
4.6. Studium przypadku 5 - etap użytkowania
4.7. Studium przypadku 6 - etap utylizacji
Zakończenie
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety
Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Kod wydawnictwa: 978-83-8220-964-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.