Dodano produkt do koszyka

Promocja

DOSKONALENIE PROCESÓW ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWACH A ŚWIADOMOŚĆ MENEDŻERSKA

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

DOSKONALENIE PROCESÓW ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWACH A ŚWIADOMOŚĆ MENEDŻERSKA

RED.MARIAN STRUŻYCKI

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 52.40 zł 47.16 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-7225-122-3

232 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2001

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie
Rozdział 1. Doskonalenie zarządzania - charakterystyka procesów zmian a świadomość menedżerska
1.1. Świadomość menedżerska - wyróżniki i przejawy
1.2. Nowe kierunki w doskonaleniu zarządzania
1.3. Główne wątki i przejawy doskonalenia zarządzania w przedsiębiorstwach
1.4. Decyzje menedżerskie a doskonalenie zarządzania przedsiębiorstwem
1.5. Wątek transformacyjny jako wyznacznik zmian w strukturze doskonalenia zarządzania
1.6. Struktura wiedzy menedżerskiej w zakresie doskonalenia zarządzania
1.7. Doświadczenia menedżerskie a skłonność do doskonalenia zarządzania
1.8. Czynniki powodzenia przedsiębiorstwa a świadomość menedżerska
Rozdział 2. Restrukturyzacja polskich przedsiębiorstw a zachowania kadry kierowniczej
2.1. Istota i rodzaje restrukturyzacji przedsiębiorstw
2.1.1. Przedsiębiorstwo a zmiana
2.1.2. Restrukturyzacja a inne koncepcje i narzędzia wdrażania zmian
2.1.3. Punkt wyjścia - restrukturyzacja naprawcza i rozwojowa
2.1.4. Restrukturyzacja operacyjna
2.1.4.1. Restrukturyzacja marketingowa
2.1.4.2. Restrukturyzacja zasobów przedsiębiorstwa
2.1.5. Restrukturyzacja finansowa
2.1.6. Restrukturyzacja własnościowa - prywatyzacja przedsiębiorstw
2.2. Restrukturyzacja jako doskonalenie procesu zarządzania przedsiębiorstwem
2.2.1. Rozpoznanie sytuacji - diagnoza potrzeb restrukturyzacyjnych
2.2.1.1. Analiza luki strategicznej i operacyjnej
2.2.1.2. Analiza progu rentowności
2.2.2. Planowanie zmian - program restrukturyzacji
2.2.3. Organizacja prac wdrożeniowych - plan i harmonogram restrukturyzacji
2.2.4. Kierowanie procesem wdrażania zmian - realizacja programu restrukturyzacji
2.2.5. Kontrola wdrażania zmian - monitorowanie procesu restrukturyzacji
2.3. Restrukturyzacja a wykształcanie się świadomości menedżerskiej
2.3.1. Przygotowanie kadry kierowniczej do restrukturyzacji przedsiębiorstw
2.3.2. Postrzeganie związków restrukturyzacji ze strategią rozwoju
2.3.2.1. Częstotliwość występowania strategii i programów restrukturyzacji
2.3.2.2. Wstępna typologia zależności: restrukturyzacja - strategia rozwoju
przedsiębiorstwa
2.3.3. Zmiany w postawach kadry kierowniczej oraz orientacji i stylu zarządzania . .
2.3.3.1. Zmiany w postawach
2.3.3.2. Orientacja i styl w zarządzaniu przedsiębiorstwami
Rozdział 3. Uwarunkowania i bariery procesu zarządzania strategicznego w polskich przedsiębiorstwach w kontekście zmian świadomości menedżerskiej
3.1. Bariery procesu planowania strategicznego w polskich przedsiębiorstwach
3.1.1. Uczestnicy procesu planowania strategii działania przedsiębiorstw
3.1.2. Informacje wykorzystywane w procesie zarządzania strategicznego przez
polskie przedsiębiorstwa
3.1.3. Przyczyny ograniczenia myślenia strategicznego w polskich przedsiębiorstwach
3.2. Bariery wdrożenia strategii działania w polskich przedsiębiorstwach
3.2.1. Opór pracowników przeciw zmianom wywołanym wdrażaną strategią
Rozdział 4. System informacyjny w przedsiębiorstwie
4.1. Struktura systemu informacyjnego w przedsiębiorstwie
4.1.1. Składniki systemu informacyjnego
4.1.2. Rodzaje systemów informacyjnych
4.1.3. Systemy informacyjne przedsiębiorstwa w układzie funkcjonalnym
4.1.3.1. Systemy informacyjne w logistyce przedsiębiorstw
4.1.3.2. System informacji marketingowej
4.1.3.3. System informacji finansowej
4.1.4. Typy systemów informacyjnych w polskich przedsiębiorstwach - poziom
integracji systemu
4.2. Przetwarzanie i wykorzystanie informacji w przedsiębiorstwie
4.2.1. Procedury przetwarzania informacji
4.2.1.1. Przetwarzanie informacji na potrzeby analizy ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa
4.2.1.2. Procedury przetwarzania w rachunku ekonomicznym i badaniach
operacyjnych
4.2.1.3. Przetwarzanie informacji w procedurach symulacyjnych
4.2.2. Wykorzystanie informacji w przedsiębiorstwie
4.3. Kierunki rozwoju systemów informacyjnych w przedsiębiorstwie
4.3.1. Zintegrowane systemy informacyjne
4.3.2. Systemy eksperckie
4.3.3. Kierunki rozwoju systemu informacyjnego polskich przedsiębiorstw
4.4. Bariery wdrażania systemów informacyjnych
Rozdział 5. Ewolucja w zarządzaniu marketingowym jako kierunek doskonalenia procesów zarządczych
5.1. Główne trendy otoczenia marketingowego
5.1.1. Czynniki społeczne
5.1.2. Czynniki ekonomiczne
5.1.3. Czynniki technologiczne
5.1.4. Czynniki konkurencyjne
5.1.5. Czynniki regulacyjne
5.2. Zarządzanie marketingowe w praktyce przedsiębiorstw - zmiany w stosowanych narzędziach
5.2.1. Znajomość koncepcji marketingu wśród kadry menedżerskiej
5.2.2. Decyzje marketingowe w zakresie produktu
5.2.3. Stosowanie instrumentów cenowych w marketingu
5.2.4. Strategie działania wobec pośredników
5.2.5. Działania w obszarze promocji
5.2.6. Podsumowanie
Rozdział 6. Wykorzystanie kontrolingu w polskich przedsiębiorstwach
6.1. Wyznaczniki pragmatycznego podejścia do zarządzania a kontroling
6.2. Istota i funkcje procesów kontrolingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
6.3. Funkcje i zadania kontrolingu strategicznego
6.4. Funkcje i zadania kontrolingu operacyjnego
6.6. Główne narzędzia kontrolingu
6.5.1. Narzędzia kontrolingu strategicznego
6.5.2. Narzędzia kontrolingu operacyjnego
6.6. Podsumowanie
Rozdział 7. Doskonalenie zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie - próba syntezy
7.1. Istota zarządzania operacyjnego
7.2. Menedżerowie w procesach operacyjnych - wyróżniki sukcesu
7.3. Orientacja rynkowa w procesach zarządzania operacyjnego
7.4. Konkurencja w doskonaleniu zarządzania operacyjnego
7.5. Globalizacja i jej wpływ na zmiany w zarządzaniu operacyjnym
7.6. Organizacja jako element doskonalenia procesów operacyjnych
7.7. Kierownicy i wykonawcy w zarządzaniu operacyjnym
7.8. Pokonywanie oporów wobec zmian i doskonalenia zarządzania operacyjnego

Kod wydawnictwa: 83-7225-122-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl