Dodano produkt do koszyka

Promocja

DETERMINANTY KONKURENCYJNOŚCI TOWARZYSTW UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH W POLSCE

DETERMINANTY KONKURENCYJNOŚCI TOWARZYSTW UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH W POLSCE

MARIA PŁONKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 55.90 zł 50.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7252-624-3
 
238 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013
 

Warunkiem skutecznego konkurowania na rynku jest wykreowanie i utrzymywanie przez dany podmiot podaży przewag konkurencyjnych w obszarach wyznaczonych z jednej strony przez uwarunkowania makro- i mikrootoczenia a z drugiej strony przez zasoby oraz misję i cele tegoż podmiotu.Definiując konkurencyjność jako zdolność podmiotu podaży do kreowania dla interesariuszy wartości dodanej w sposób korzystniejszy niż inni uczestnicy na rynku, można przyjąć, że jest ona kształtowana przez czynniki od niego niezależne (zewnętrzne) oraz czynniki zależne (zasoby i dokonywane wybory). Miarą skuteczności konkurowania jest efektywność, która zgodnie z przyjętą definicją konkurencyjności jest rozumiana i oceniana indywidualnie przez interesariuszy podmiotu podaży jako stopień realizacji ich celów w obszarach: finansowym, ekonomicznym i społecznym.Różnorodne modele konkurencyjności przedstawiane w literaturze przedmiotu nie pozwalają odpowiedzieć na podstawowe pytanie, dlaczego w tych samych warunkach zewnętrznych jedne podmioty podaży są efektywne, a inne nie. Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w grupie czynników wewnętrznych danego podmiotu. Analiza teoretyczna i operacjonalizacja determinant (czynników warunkujących) oraz przesłanek (czynników sprzyjających) konkurencyjność pozwolą na udzielenie odpowiedzi na postawione pytanie.Egzemplifikację powyższych rozważań stanowić będzie działalność towarzystw ubezpieczeń wzajemnych (TUW) w Polsce, której specyfikę określają uwarunkowania sektora ubezpieczeń oraz to, że TUW są zaliczane do podmiotóv sektora ekonomii społecznej. W modelu i analizie konkurencyjności TUW należy zatem uwzględnić zarówno przesłanki ich konkurencyjności na rynku ubezpieczeń, jak również ich specyfikę jako podmiotów sektora ekonomii społecznej.

 

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-624-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl