DETERMINANTY KONKURENCYJNOŚCI TOWARZYSTW UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH W POLSCE
MARIA PŁONKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE
Cena: 55.90 zł
50.31 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7252-624-3
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2013 |
|
Warunkiem skutecznego konkurowania na rynku jest wykreowanie i utrzymywanie przez dany podmiot podaży przewag konkurencyjnych w obszarach wyznaczonych z jednej strony przez uwarunkowania makro- i mikrootoczenia a z drugiej strony przez zasoby oraz misję i cele tegoż podmiotu.Definiując konkurencyjność jako zdolność podmiotu podaży do kreowania dla interesariuszy wartości dodanej w sposób korzystniejszy niż inni uczestnicy na rynku, można przyjąć, że jest ona kształtowana przez czynniki od niego niezależne (zewnętrzne) oraz czynniki zależne (zasoby i dokonywane wybory). Miarą skuteczności konkurowania jest efektywność, która zgodnie z przyjętą definicją konkurencyjności jest rozumiana i oceniana indywidualnie przez interesariuszy podmiotu podaży jako stopień realizacji ich celów w obszarach: finansowym, ekonomicznym i społecznym.Różnorodne modele konkurencyjności przedstawiane w literaturze przedmiotu nie pozwalają odpowiedzieć na podstawowe pytanie, dlaczego w tych samych warunkach zewnętrznych jedne podmioty podaży są efektywne, a inne nie. Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w grupie czynników wewnętrznych danego podmiotu. Analiza teoretyczna i operacjonalizacja determinant (czynników warunkujących) oraz przesłanek (czynników sprzyjających) konkurencyjność pozwolą na udzielenie odpowiedzi na postawione pytanie.Egzemplifikację powyższych rozważań stanowić będzie działalność towarzystw ubezpieczeń wzajemnych (TUW) w Polsce, której specyfikę określają uwarunkowania sektora ubezpieczeń oraz to, że TUW są zaliczane do podmiotóv sektora ekonomii społecznej. W modelu i analizie konkurencyjności TUW należy zatem uwzględnić zarówno przesłanki ich konkurencyjności na rynku ubezpieczeń, jak również ich specyfikę jako podmiotów sektora ekonomii społecznej.
Kod wydawnictwa: 978-83-7252-624-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.