Dodano produkt do koszyka

Promocja

DECORUM INSTYTUCJONALIZACJA KONCEPCJI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W PRZEDSIĘBIORSTWACH BRANŻY PALIWOWO-ENERGETYCZNEJ PERSEPTKYWA KOMUNIKACYJNA

DECORUM INSTYTUCJONALIZACJA KONCEPCJI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W PRZEDSIĘBIORSTWACH BRANŻY PALIWOWO-ENERGETYCZNEJ PERSEPTKYWA KOMUNIKACYJNA

ADRIANA PALIWODA-MATIOLAŃSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 59.90 zł 53.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7252-869-8

241 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

W monografii przedstawiono proces instytucjonalizacji koncepcji
zrównoważonego rozwoju na przykładzie branży paliwowo-energetycznej.
Wykorzystano w tym celu instrumentarium teorii instytucjonalnej. Punktem
wyjścia jest analiza komunikacji organizacyjnej, ponieważ zmiany
zachodzące w środowisku naturalnym mają swoje odzwierciedlenie w języku
i sposobie komunikacji, a proces instytucjonalizacji jest współtworzony
w komunikacji organizacyjnej i przez nią. Zaprezentowano dwa systemy
zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem wynikające z
upowszechnienia się idei prośrodowiskowych i prospołecznych. Pierwszym z
nich jest standardowy, klasyczny i konwencjonalny wymiar integracji idei
zrównoważonego rozwoju w celu wspierania zarządzania przedsiębiorstwem.
Drugi to wymiar symboliczny, oparty na rozwarstwieniu i skoncentrowany
na władzy oraz komunikacji, w ramach którego koncepcję zrównoważenia
traktuje się jako formę retorycznego decorum. W monografii przedstawiono
wyniki badań dotyczących komunikacji organizacyjnej, z uwzględnieniem
komunikacji przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej w mediach
społecznościowych. Na ich podstawie stwierdzono rozwarstwienie pomiędzy
deklarowanymi a rzeczywistymi działaniami tych przedsiębiorstw, jak
również występowanie podobieństw w ich komunikacji, co wskazuje na
izomorfizm organizacyjny.

SPIS TREŚCI

Rozdział 1
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ JAKO INTEGRALNY ELEMENT WSPÓŁCZESNEGO DYSKURSU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
1.1. Uwagi ogólne
1.2. Ewolucja myślenia o przyrodzie
1.3. Etyka środowiskowa i prawa natury a zrównoważony rozwój
1.4. Interpretacja i charakterystyka dyskursu o zrównoważonym rozwoju w sferze gospodarczej
Rozdział 2
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ Z PERSPEKTYWY TEORII INSTYTUCJONALNEJ I KOMUNIKACJI ORGANIZACYJNEJ
2.1. Uwagi ogólne
2.2. Teoria instytucjonalna jako orientacja badawcza współczesnych organizacji gospodarczych
2.2.1. Instytucje i instytucjonalizm
2.2.2. Mity instytucjonalne i izomorfizm
2.2.3. Rozwarstwienie
2.3. Komunikacyjny wymiar instytucji i procesów instytucjonalizacji
2.4. Standardowy i symboliczny wymiar zrównoważonych systemów zarządzania przedsiębiorstwem
Rozdział 3
INSTYTUCJONALIZACJA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W BRANŻY PALIWOWO-ENERGETYCZNEJ
3.1. Uwagi ogólne
3.2. Branża paliwowo-energetyczna a ekologia, etyka, społeczność i kultura
3.2.1. Społeczny, ekologiczny i etyczny wymiar funkcjonowania branży paliwowo-energetycznej
3.2.2. Wydobycie gazu łupkowego w Żurawlowie w Polsce - studium przypadku
3.3. Zmiana klimatyczna w komunikacji organizacyjnej przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej
3.4. Komunikacja organizacyjna przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej w mediach społecznościowych na przykładzie platformy Twitter w świetle badań własnych
3.4.1. Uwagi ogólne
3.4.2. Twitter w procesie badawczym
3.4.3. Cel i metodologia badań
3.4.4. Ogólna charakterystyka komunikacji przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej na platformie Twitter
3.4.5. Rodzaje narracji w komunikacji przedsiębiorstw z branży paliwowo-
- energetycznej na platformie Twitter
3.4.6. Podobieństwa i różnice w komunikacji firm z branży paliwowo-energetycznej na platformie Twitter
3.4.7. Podsumowanie i wnioski
Zakończenie
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
Streszczenie w języku angielskim
Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-869-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl