Dodano produkt do koszyka

Promocja

DETERMINANTY EFEKTYWNOŚCI MAŁEGO PRZEDSIĘBIORSTWA

DETERMINANTY EFEKTYWNOŚCI MAŁEGO PRZEDSIĘBIORSTWA

AGNIESZKA PARKITNA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA WROCŁAWSKA

Cena: 53.90 zł 48.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7493-123-6

267 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Monografia jest rezultatem wieloletnich studiów autorki dotyczących zagadnień efektywności przedsiębiorstw. Zastosowanie idei kompleksowej efektywności w sferze zarządzania małą firmą narzuca konieczność zmiany rozumienia jej efektywności. Sukces rozważany ze względu na model efektywności powoduje multiplikację jej wielu wymiarów. Z tego powodu efektywność małych przedsiębiorstw należy rozważać łącznie jako triadę zależności między trzema składowymi: efektywnością ekonomiczną, sprawnością wytwórczą i skutecznością działania. Dlatego też, biorąc pod uwagę znaczenie zarządzania sukcesem i efektywnością małych przedsiębiorstw, w książce podjęto próbę rozwiązania problemu badawczego, którym jest stworzenie modelu badania efektywności.

SPIS TREŚCI

Od autorki
Wprowadzenie

1. Charakterystyka mikro i małych przedsiębiorstw
1.1. Przedsiębiorstwo, przedsiębiorca i przedsiębiorczość
1.2. Sektor MŚP i jego znaczenie dla gospodarki
1.3. Kryteria klasyfikacji małych podmiotów gospodarczych
1.4. Specyfika zarządzania małym przedsiębiorstwem
1.5. Sukces jako pożądany skutek zarządzania mikro i małym przedsiębiorstwem

2. Efektywność jako wyznacznik sukcesu małego przedsiębiorstwa
2.1. Geneza teorii efektywności organizacji
2.2. Wielowymiarowe ujęcia efektywności - interpretacja podejść
2.3. Istota pojęcia efektywności organizacji
2.3.1. Sprawność wytwórcza - prakseologiczne podwaliny definicji efektywności
2.3.2. Ekonomiczność - efektywność w relacji uzyskanych rezultatów
do poniesionych nakładów
2.3.3. Skuteczność jako zgodność osiągnięcia rezultatu
2.4. Czynniki kształtujące efektywność mikro i małych przedsiębiorstw
2.4.1. Determinanty zewnętrzne efektywności mikro i małych przedsiębiorstw
2.4.2. Determinanty wewnętrzne efektywności mikro i małych przedsiębiorstw
2.5. Uwarunkowania sukcesu mikro i małych przedsiębiorstw
2.5.1. Stymulatory efektywności mikro i małych przedsiębiorstw
2.5.2. Bariery efektywności mikro i małych przedsiębiorstw

3. Badania efektywności mikro i małych przedsiębiorstw
3.1. Etap 1. Ujęcie problemu efektywności mikro i małego przedsiębiorstwa
3.1.1. Dokonanie przeglądu faktów - mierniki oceny efektywności gospodarczej
mikro i małego przedsiębiorstwa
3.1.2. Rozpoznanie problemu - trudności
3.1.2.1. Zarządzanie wynikami mikro i małych przedsiębiorstw
- ocena ekonomiczności
3.1.2.2. Dylematy dotyczące wzrostu i rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw
3.1.2.3. Zarządzanie wzrostem i rozwojem małych przedsiębiorstw
3.1.3. Sformułowanie problemu badania efektywności
mikro i małego przedsiębiorstwa
3.1.4. Przesłanki podjęcia badań
3.2. Etap 2. Zbudowanie modelu teoretycznego efektywności
mikro i małych przedsiębiorstw
3.2.1. Selekcja ważnych czynników
3.2.1.1. Efektywność ekonomiczna mikro i małego przedsiębiorstwa
3.2.1.2. Wzrost przedsiębiorstwa jako miara sprawności
3.2.1.3. Rozwój przedsiębiorstwa jako miara skuteczności
3.2.2. Konstrukt modelu matematycznego
3.2.3. Pytania i hipotezy badawcze
3.3. Etap 3. Wyprowadzenie szczegółowych zależności
3.3.1. Trafność konstrukcji kwestionariusza ankietowego
- wyszukanie racjonalnych ujęć
3.3.1.1. Reprezentatywność próby
3.3.1.2. Dobór próby badawczej
3.3.1.3. Charakterystyka próby badawczej
3.3.1.4. Analiza rzetelności kwestionariusza ankietowego
3.3.2. Statystyki opisowe uzyskanych danych - wyszukanie podstaw empirycznych
3.3.2.1. Opis statystyczny. Skala 1. Determinanty efektywności
3.3.2.2. Opis statystyczny. Skala 2. Ekonomiczność
3.3.2.3. Opis statystyczny. Skala 3. Sprawność
3.3.2.4. Opis statystyczny. Skala 4. Skuteczność
3.3.2.5. Opis statystyczny. Skala 5. Przeszłość
3.3.2.6. Opis statystyczny. Skala 6. Teraźniejszość
3.3.2.7. Opis statystyczny. Skala 7. Przyszłość
3.4. Etap 4. Weryfikacja hipotez badania efektywności
3.4.1. Weryfikacja hipotez głównych
3.4.2. Weryfikacja hipotez uzupełniających
3.4.2.1. Czy efektywność zależy od rodzaju prowadzonej działalności?
3.4.2.2. Czy efektywność zależy od siedziby prowadzonej działalności?
3.4.2.3. Czy efektywność zależy od osobowości prawnej
prowadzonej działalności?
3.4.2.4. Czy efektywność zależy od liczby osób w przedsiębiorstwie?
3.4.2.5. Czy efektywność zależy od wieku przedsiębiorstwa?
3.4.2.6. Czy efektywność zależy od rodzaju rynku,
na którym działa przedsiębiorstwo?
3.5. Etap 5. Wprowadzenie do teorii wniosków z badań empirycznych
- podsumowanie badań
3.5.1. Ograniczenia badawcze
3.5.2. Postulaty w odniesieniu do praktyki - kierunki dalszych badań

Zakończenie
Bibliografia
Summary

 

Kod wydawnictwa: 978-83-7493-123-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl