Dodano produkt do koszyka

Promocja

CO ŁĄCZY CO DZIELI POLAKÓW CZYLI SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W DZIAŁANIU

CO ŁĄCZY CO DZIELI POLAKÓW CZYLI SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W DZIAŁANIU

red.STANISŁAW JĘDRZEJEWSKI, red.LESŁAW H. HABER

Wydawnictwo: KUL

Cena: 38.80 zł 34.92 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7363-790-0

254 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2008

fragment ze wstępu

Zgromadzone w książce artykuły zostały przygotowane w związku z obradami dwóch grup tematycznych XIII Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego "Media a zmiany w komunikowaniu społecznym" i "Społeczeństwo informacyjne- zmiany cywilizacyjno-kulturowe a skutki społeczne". Autorzy próbują odpowiedzieć w nich na pytanie, czy media elektroniczne, w tym nowe media są lub mogą być czynnikiem zmian w komunikacji społecznej, tworząc nowe formy komunikacji społecznej, zmian, które silnie wpłyną na organizację społeczeństwa, jego strukturę i kulturę.Świat niezwykle szybko wchodzi w erę technologii cyfrowej, którą wyznaczają multimedia i treści dostępne "na życzenie". Zmiany funkcjonowania mediów sprzężonych z telekomunikacją i informatyką, a więc zmiany, które są skutkiem procesu konwergencji, dotyczą w tej samej mierze technologii, otoczenia rynkowego, zachowań konsumenckich, jak i regulacji prawnych.Esencją tych zmian jest Internet - supersieć a jednocześnie medium, które charakteryzuje się interaktywnością dopasowaną do potrzeb użytkowników. Oczekiwania te w największej mierze spełniają portale oferujące nowe źródła treści tworzone przez samych użytkowników. Dzięki temu powstać mogły społeczności takich np. portali, jak MySpace, Facebook, You Tubę, a w Polsce niezwykle popularny portal Nasza klasa. Treści zawarte w tych portalach znajdowane są nowymi metodami poprzez poszukiwanie, odkrywanie, rekomendacje, a zatem wymagają aktywnego i ciągłego kontaktu z innymi odbiorcami, tworząc w istocie pewien rodzaj kapitału symbolicznego. Dlaczego kapitał powstający w sieciach komunikacji interpersonalnych jest tak dzisiaj istotny? Dlatego że nowe produkty powstające w ramach wymiany i swobodnego użytkowania są tworzone przez tych, którzy jednocześnie z nich korzystają. W ten sposób zresztą zamazuje się dystynkcja ról. Jest się jednocześnie nadawcą i odbiorcą, producentem i użytkownikiem.

SPIS TREŚCI

Część I
Media a zmiany w komunikowaniu społecznym
red. Stanisław Jędrzejewski

KAZIMIERZ KRZYSZTOFEK
Mediatropizm. Mediatyzacja polityki - polityzacja mediów

IRENA WOLSKA-ZOGATA
Wzory komunikowania w debacie publicznej na przykładzie audycji radiowej z udziałem słuchaczy

NATALIA PROŃ-NOWAK
Homoseksualizm w opinii publicznej. Refleksja nad zawartością wypowiedzi prasowych wybranych tygodników opiniotwórczych

AGNIESZKA ŁUKASIK-TURECKA
Media częściowo aktywnym aktorem sceny politycznej

MONIKA BUDNIK
SMS-owe naznaczanie technologią. Dominujący środek wyrazu czy komunikacja dla uprzywilejowanych?

DOROTA SZABAN
Jak politycy "walczyli" o władzę? Internet w kampanii wyborczej 2005

JOANNA BIERÓWKA
Społeczne znaczenie posttradycyjnego communitas

BŁAŻEJ DYCZEWSKI
Kampanie społeczne w odbiorze współczesnej młodzieży


Część II
Społeczeństwo informacyjne; zmiany cywilizacyjno-kulturowe a skutki społeczne
red. Lesław H. Haber

LESŁAW H. HABER
Kontekstualność rozwoju społeczeństwa informacyjnego - propozycje modelowe

ŁUCJA KAPRALSKA
Internet i kultura darów

MARIA STOJKÓW, DOROTA ZUCHOWSKA-SKIBA
Internet jako nowy kanał humoru politycznego

KRZYSZTOF STACHURA
Cyfrowe nierówności i problematyka e-inkluzji w świetle badań nad sposobem dostępu i typami wykorzystania ICT wśród mieszkańców Trójmiasta

ILONA KOWALSKA-BURNAT
Formowanie się (mikro)społeczności informacyjnej w młodym środowisku akademickim PWSW w Przemyślu

WANDA TAKUSKA-MRÓZ
Humanistyczne aspekty roli społeczno-zawodowej pracownika w społeczeństwie informacyjnym

MARZENA MAMAK-ZDANECKA
Społeczne, kulturowe i ekonomiczne skutki nowych przedsięwzięć technologii informacyjnej we współczesnych przedsiębiorstwach

EWA MIGACZEWSKA, TOMASZ MASŁYK
Miejski ratusz w globalnej wiosce. Charakter aktywności obywatelskiej w społeczeństwie informacyjnym

WOJCIECH BROSZKIEWICZ
Wyniki w nauce a cele wykorzystania komputera i Internetu przez młodzież gimnazjalną społeczności lokalnych Podkarpacia

 

Kod wydawnictwa: 978-83-7363-790-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl