Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

BADANIA JAKOŚCIOWE METODY I ZASTOSOWANIA wyd.3

BADANIA JAKOŚCIOWE METODY I ZASTOSOWANIA wyd.3

IWONA OLEJNIK, MIROSŁAWA KACZMAREK, AGNIESZKA SPRINGER

Producent: CEDEWU

Cena: 65.00 zł 58.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 22.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-617-8

245 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

"Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania.

Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji".

"Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charakterze podręcznika, ukazującą zagadnienia skomplikowane w sposób przejrzysty i prosty. Są to z pewnością walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, zaangażowanych w wiele przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom. (...)

Praca stanowi interesującą propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainteresowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych".
Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Wprowadzenie do badań jakościowych
1.1. Ilościowe a jakościowe badania marketingowe
1.2. Podejmowanie decyzji o badaniach
1.3. Komputerowe wspomaganie analizy danych jakościowych
1.4. Znaczenie komunikacji niewerbalnej w badaniach jakościowych
1.5. Etyczne aspekty badań

Rozdział 2
Proces badania jakościowego
2.1. Projektowanie badania jakościowego
2.1.1. Wybór metody badań
2.1.2. Dobór próby
2.1.3. Budżet i harmonogram
2.2. Warunki techniczne realizacji badań
2.3. Analiza danych jakościowych
2.4. Prezentacja wyników badań
2.5. Błędy a jakość badań

Rozdział 3
Zogniskowany wywiad grupowy
3.1. Istota metody zogniskowanego wywiadu grupowego
3.2. Dobór próby
3.3. Lokalowe i techniczne warunki realizacji badania
3.4. Narzędzie badawcze - scenariusz
3.5. Prowadzenie zogniskowanego wywiadu grupowego - cechy, zadania i typy moderatorów
3.6. Psychologiczne mechanizmy pracy w grupie
3.7. Analiza wyników i przygotowanie raportu
3.8. Obszary zastosowań zogniskowanego wywiadu grupowego
3.8.1. FGI a badania ilościowe
3.8.2. Badania zachowań konsumentów
3.8.3. Badania produktu
3.8.4. Badania komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z klientem
3.9. Podsumowanie

Rozdział 4
Pogłębiony wywiad indywidualny
4.1. Zasady przeprowadzania wywiadu indywidualnego
4.2. Organizacja i aspekty praktyczne wywiadu
4.2.1. Dobór próby
4.2.2. Czas trwania i miejsce przeprowadzenia wywiadu
4.2.3. Kompetencje badacza w wywiadzie indywidualnym
4.2.4. Wynagrodzenie za udział w badaniu
4.2.5. Budżet i harmonogram badania
4.3. Przygotowanie i realizacja scenariusza wywiadu indywidualnego
4.4. Interpretacja materiału empirycznego
4.5. Błędy popełniane w pogłębionych wywiadach indywidualnych
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5
Metoda obserwacji uczestniczącej
5.1. Istota i obszary zastosowań
5.2. Rodzaje metody obserwacji
5.3. Etapy procesu badawczego opartego na metodzie obserwacji
5.4. "Tajemniczy klient" - na pograniczu badań jakościowych i ilościowych
5.4.1. Istota i rodzaje metody
5.4.2. Proces badania
5.5. Podsumowanie

Rozdział 6
Techniki projekcyjne
6.1. Podstawy wykorzystania technik projekcyjnych w badaniach marketingowych
6.2. Rodzaje technik projekcyjnych wykorzystywanych w badaniach jakościowych
6.3. Przykłady wykorzystania technik projekcyjnych
6.3.1. Skojarzenia
6.3.2. Technika zdań niedokończonych
6.3.3. Test balonowy
6.3.4. Personifikacja
6.3.5. Animalizacja
6.3.6. Przyjęcie marek (brand party)
6.3.7. Profil użytkownika
6.3.8. Odgrywanie ról (psychodrama)
6.3.9. Collage
6.3.10. Rysunek jako test projekcyjny
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7
Zastosowanie eye trackingu w badaniach jakościowych
7.1. Mechanizm działania oka i czynniki determinujące proces postrzegania
7.2. Aparatura badawcza stosowana w eye trackingu
7.3. Procedura badawcza w badaniu eye trackingowym
7.4. Obszary zastosowań eye trackingu
7.5. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Słownik pojęć

Aneks
Załącznik 1. Przykłady komunikatów niewerbalnych
Załącznik 2. Przykład analizy treści
Załącznik 3. Przykład kwestionariusza rekrutacyjnego do badania FGI
Załącznik 4. Fragment kwestionariusza obserwacji badania "tajemniczy klient" dla audytora - przykłady pytań

O Autorkach

Kod producenta: 978-83-8102-617-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.