BADANIA JAKOŚCIOWE METODY I ZASTOSOWANIA wyd.3
IWONA OLEJNIK, MIROSŁAWA KACZMAREK, AGNIESZKA SPRINGER
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 65.00 zł
51.35 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8102-617-8
245 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
"Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania.
Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji".
"Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charakterze podręcznika, ukazującą zagadnienia skomplikowane w sposób przejrzysty i prosty. Są to z pewnością walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, zaangażowanych w wiele przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom. (...)
Praca stanowi interesującą propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainteresowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych".
Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1
Wprowadzenie do badań jakościowych
1.1. Ilościowe a jakościowe badania marketingowe
1.2. Podejmowanie decyzji o badaniach
1.3. Komputerowe wspomaganie analizy danych jakościowych
1.4. Znaczenie komunikacji niewerbalnej w badaniach jakościowych
1.5. Etyczne aspekty badań
Rozdział 2
Proces badania jakościowego
2.1. Projektowanie badania jakościowego
2.1.1. Wybór metody badań
2.1.2. Dobór próby
2.1.3. Budżet i harmonogram
2.2. Warunki techniczne realizacji badań
2.3. Analiza danych jakościowych
2.4. Prezentacja wyników badań
2.5. Błędy a jakość badań
Rozdział 3
Zogniskowany wywiad grupowy
3.1. Istota metody zogniskowanego wywiadu grupowego
3.2. Dobór próby
3.3. Lokalowe i techniczne warunki realizacji badania
3.4. Narzędzie badawcze - scenariusz
3.5. Prowadzenie zogniskowanego wywiadu grupowego - cechy, zadania i typy moderatorów
3.6. Psychologiczne mechanizmy pracy w grupie
3.7. Analiza wyników i przygotowanie raportu
3.8. Obszary zastosowań zogniskowanego wywiadu grupowego
3.8.1. FGI a badania ilościowe
3.8.2. Badania zachowań konsumentów
3.8.3. Badania produktu
3.8.4. Badania komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z klientem
3.9. Podsumowanie
Rozdział 4
Pogłębiony wywiad indywidualny
4.1. Zasady przeprowadzania wywiadu indywidualnego
4.2. Organizacja i aspekty praktyczne wywiadu
4.2.1. Dobór próby
4.2.2. Czas trwania i miejsce przeprowadzenia wywiadu
4.2.3. Kompetencje badacza w wywiadzie indywidualnym
4.2.4. Wynagrodzenie za udział w badaniu
4.2.5. Budżet i harmonogram badania
4.3. Przygotowanie i realizacja scenariusza wywiadu indywidualnego
4.4. Interpretacja materiału empirycznego
4.5. Błędy popełniane w pogłębionych wywiadach indywidualnych
4.6. Podsumowanie
Rozdział 5
Metoda obserwacji uczestniczącej
5.1. Istota i obszary zastosowań
5.2. Rodzaje metody obserwacji
5.3. Etapy procesu badawczego opartego na metodzie obserwacji
5.4. "Tajemniczy klient" - na pograniczu badań jakościowych i ilościowych
5.4.1. Istota i rodzaje metody
5.4.2. Proces badania
5.5. Podsumowanie
Rozdział 6
Techniki projekcyjne
6.1. Podstawy wykorzystania technik projekcyjnych w badaniach marketingowych
6.2. Rodzaje technik projekcyjnych wykorzystywanych w badaniach jakościowych
6.3. Przykłady wykorzystania technik projekcyjnych
6.3.1. Skojarzenia
6.3.2. Technika zdań niedokończonych
6.3.3. Test balonowy
6.3.4. Personifikacja
6.3.5. Animalizacja
6.3.6. Przyjęcie marek (brand party)
6.3.7. Profil użytkownika
6.3.8. Odgrywanie ról (psychodrama)
6.3.9. Collage
6.3.10. Rysunek jako test projekcyjny
6.4. Podsumowanie
Rozdział 7
Zastosowanie eye trackingu w badaniach jakościowych
7.1. Mechanizm działania oka i czynniki determinujące proces postrzegania
7.2. Aparatura badawcza stosowana w eye trackingu
7.3. Procedura badawcza w badaniu eye trackingowym
7.4. Obszary zastosowań eye trackingu
7.5. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Słownik pojęć
Aneks
Załącznik 1. Przykłady komunikatów niewerbalnych
Załącznik 2. Przykład analizy treści
Załącznik 3. Przykład kwestionariusza rekrutacyjnego do badania FGI
Załącznik 4. Fragment kwestionariusza obserwacji badania "tajemniczy klient" dla audytora - przykłady pytań
O Autorkach
Kod wydawnictwa: 978-83-8102-617-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.