Dodano produkt do koszyka

Promocja

BADANIA EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ SILNIKÓW SPALINOWYCH

BADANIA EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ SILNIKÓW SPALINOWYCH

red.JACEK PIELECHA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA POZNAŃSKA

Cena: 92.00 zł 82.80 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7775-473-3

297 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

W podręczniku przedstawiono informacje o metodach oceny szkodliwego wpływu silnika spalinowego na środowisko naturalne człowieka oraz o sposobach jego ograniczenia. Został on opracowany przez pracowników Zakładu Silników Spalinowych Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej i pozwala na poszerzenie wiedzy przekazywanej studentom podczas specjalistycznych wykładów i ćwiczeń. Jest kontynuacją podręcznika Badania silników spalinowych wydanego (2012). W stosunku do poprzedniego, obecne wydanie podzielono na dwie publikacje zatytułowane: Badania silników spalinowych i ich układów funkcjonalnych oraz Badania emisji zanieczyszczeń silników spalinowych.Prezentowane zagadnienia dotyczą praktycznych metod oceny emisji zanieczyszczeń silników spalinowych (ale także całych pojazdów samochodowych) możliwych do realizacji podczas zajęć laboratoryjnych.W pierwszej części - zatytułowanej Wiadomości ogólne - zawarto informacje umożliwiające zapoznanie się ze sposobami pomiarów gazowych związków szkodliwych w spalinach, a także zaprezentowano urządzenia i systemy pomiarowe do analizy emisji cząstek stałych.W drugiej części - Badania transportowych zanieczyszczeń środowiska - zamieszczono informacje o możliwościach oceny emisji spalin z silników spalinowych zasilanych różnymi paliwami, a jednocześnie wyposażonych w najnowsze układy oczyszczania spalin. Omówiono zagadnienia związane z oceną toksyczności spalin pojazdów z wykorzystaniem danych dostępnych z ich systemów diagnostycznych.

SPIS TREŚCI

Spis ważniejszych skrótów Spis ważniejszych oznaczeń Przedmowa CZĘŚĆ 1. WIADOMOŚCI OGÓLNE 1. Pomiary gazowych składników spalin 1.1. Wprowadzenie 1.2. Tworzenie szkodliwych składników spalin 1.3. Stężenie gazowych składników spalin z silnika o zapłonie iskrowym 1.4. Stężenie gazowych składników spalin z silnika o zapłoniesamoczynnym 1.5. Analizatory spalin 2. Pomiary emisji cząstek stałych 2.1. Wprowadzenie 2.2. Budowa cząstki stałej 2.3. Pomiar masy cząstek stałych 2.3.1. Metody pomiaru masy cząstek stałych 2.3.2. Systemy do pomiaru masy cząstek stałych 2.4. Pomiar liczby cząstek stałych 2.4.1. Metody pomiaru liczby cząstek stałych 2.4.2. Urządzenia do pomiaru liczby cząstek stałych 3. Pomiary zadymienia spalin 3.1. Wprowadzenie 3.2. Urządzenia do pomiaru zadymienia spalin 3.3. Pomiary zadymienia i emisji masowej cząstek stałych 3.3.1. Badania korelacyjne na hamowni silnikowej 3.3.2. Badania korelacyjne na hamowni podwoziowej 4. Pomiary emisji spalin w testach toksyczności 4.1. Wprowadzenie 4.2. Metody pomiaru emisji i stosowana aparatura 4.3. Badania na hamowni podwoziowej 4.4. Badania na hamowni silnikowej CZĘŚĆ 2. BADANIA TRANSPORTOWYCH ZANIECZYSZCZEŃ ŚRODOWISKA 5. Badania emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach ruchu 5.1. Wprowadzenie 5.2. Wymagania odnośnie do badań drogowych 5.2.1. Dopuszczalne limity emisji spalin 5.2.2. Wymagania dotyczące aparatury pomiarowej 5.2.3. Wymagania eksploatacyjne 5.2.4. Wymagania dotyczące przejazdu 5.3. Wyznaczanie emisji spalin w testach drogowych 5.3.1. Metoda z wykorzystaniem wszystkich danych pomiarowych 5.3.2. Metoda uśredniania emisji w oknach pomiarowych 5.3.3. Metoda kategoryzacji mocy 5.3.4. Porównanie metod pomiarowych 5.4. Parametryczna ocena testów drogowych 5.4.1. Dwuwymiarowe charakterystyki udziału czasu pracy pojazdu(silnika) i natężenia emisji związków szkodliwych 5.4.2. Możliwości porównywania testów drogowych 6. Badania wskaźników ekologicznych silników spalinowych zasilanychgazem 6.1. Wprowadzenie 6.2. Paliwa gazowe -właściwości i wymagania jakościowe 6.3. Współczesne koncepcje silników zasilanych gazem 6.4. Podstawowe informacje o układach zasilania gazem 6.5. Wskaźniki emisji spalin silników zasilanych paliwami gazowymi 6.5.1. Silniki zasilane gazem LPG 6.5.2. Silniki zasilane gazem ziemnym 6.5.3. Silniki zasilane wodorem 6.6. Badania silników zasilanych gazem 7. Wpływ stanu cieplnego silnika na emisję związków szkodliwych 7.1. Wprowadzenie 7.2. Zagadnienia rozruchu silników 7.3. Wpływ wybranych czynników na emisję związków szkodliwychpodczas zimnego rozruchu silnika 7.4. Charakterystyka rozruchu silnika spalinowego 7.5. Eksploatacja silników w różnych warunkach otoczenia 7.6. Laboratoryjne badania emisji spalin w niskiej temperaturze otoczenia 7.7. Badania emisji spalin podczas rozruchu silników pojazdów osobowych 7.8. Rozwiązania konstrukcyjne zmniejszające emisję podczas zimnegorozruchu silnika 8. Analiza katalitycznego ograniczania emisji spalin 8.1. Uwagi ogólne 8.2. Analiza działania trój funkcyjnych reaktorów katalitycznych 8.3. Analiza działania reaktorów utleniających 8.4. Charakterystyka pracy filtrów cząstek stałych 8.4.1. Badania warstw wspomagających regenerację 8 4.2. Analiza spadku ciśnienia przy przepływie gazów wylotowych przez filtr czysty i wypełniony 8.4.3. Analiza odkładania popiołów w filtrze 8.5. Mechanizm reakcji katalitycznych 8.6. Analiza chemicznych i fizycznych parametrów reaktorów katalitycznych 8.7. Budowa i klasyfikacja reaktorów katalitycznych 8.8. Sprawność reaktorów katalitycznych 8.9. Parametry konstrukcyjne reaktorów katalitycznych 9. Badania emisji spalin silników z filtrami cząstek stałych 9.1. Zwiększenie wymagań emisji dla silników Zł 9.2. Formowanie cząstek stałych w silniku Zł DI 9.3. Możliwości zmniejszenia emisji cząstek stałych w silnikach Zł DI 9.4. Różnice między silnikami Zł i ZS w aspekcie eksploatacji filtrów cząstek stałych 9.5. Analiza parametrów filtrów do silników Zł DI 9.6. Porównanie emisji spalin bez filtra i z filtrem cząstek stałych 10. Diagnostyka pokładowa pojazdu z wykorzystaniem skanerów diagnostycznych systemu OBD 10.1. Wprowadzenie 10.2. Rodzaje testów diagnostycznych 10.3. Transmisja informacji diagnostycznej 10.4. Diagnostyczne tryby pracy 10.5. Kody błędów 10.6. Analiza parametrów bieżących pojazdu i silnika 10.7. Diagnostyka czujników stężenia tlenu 10.8. Diagnostyka reaktora katalitycznego 10.9. Czytniki informacji diagnostycznej 10.10. Normy emisji spalin a systemy diagnostyczne 10.11. Rozwój systemu OBD 10.12. Możliwości określania sprawności silnika na podstawie sygnałów diagnostycznych Literatura

Kod wydawnictwa: 978-83-7775-473-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl