Dodano produkt do koszyka

Promocja

ANALIZA PROCESU HAMOWANIA W REKONSTRUKCJI ZDARZEŃ DROGOWYCH

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

ANALIZA PROCESU HAMOWANIA W REKONSTRUKCJI ZDARZEŃ DROGOWYCH

PIOTR FUNDOWICZ

Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8156-619-3

stron: 101

format: B5

oprawa: miękka

Rok wydania: 2024

 

Autor opracowania od wielu lat zajmuje się rekonstrukcją zdarzeń drogowych. Jako czynny rzeczoznawca samochodowy i biegły sądowy wydał kilkaset opinii technicznych, w znacznej części dla organów wymiaru sprawiedliwości. Większość ekspertyz związanych ze zdarzeniami drogowymi (wypadkami, kolizjami, potrąceniami pieszych itp.) pojawia się problem hamowania. Zwykle w opiniach technicznych dotyczących zdarzeń drogowych nie analizuje się szczegółowo procesu hamowania, przyjmując szacowaną wartość maksymalnego opóźnienia pojazdu odpowiednią dla warunków drogowych z tabel, opracowań czy nawet na podstawie własnego doświadczenia rzeczoznawcy. W wielu przypadkach nie można odmówić racji autorom takich opinii – lepiej przyjąć przybliżoną wartość opóźnienia, zamiast prowadzić szczegółowe obliczenia z zastosowaniem niepewnych danych. Istnieją jednak przypadki, kiedy obliczenie opóźnienia pojazdu jest kluczowym elementem analizy i nie można poprzestać na prostym modelu uwzględniającym jedynie tarcie pomiędzy oponą a nawierzchnią.

SPIS TREŚCI

Wstęp
1 Wprowadzenie
2 Niepewność oszacowania
3 Proces hamowania
4 Opóźnienie hamowania w ruchu prostoliniowym
4.1 Hamowanie bez zablokowania kół
4.2 Hamowanie z blokowaniem kół
4.3 Maksymalne opóźnienie podczas hamowania
4.4 Współczynnik wykorzystania przyczepności
4.5 Wpływ układu antyblokującego na hamowanie
4.6 Wpływ korektora siły hamowania
5 Hamowanie na torze krzywoliniowym
5.1 Model 1D
5.2 Model 2D
5.3 Model 3D
5.4 Porównanie modeli 1D, 2D i 3D
5.5 Wpływ wyboru modelu obliczeniowego na oszacowanie drogi hamowania
6 Hamowanie zespołu pojazdów
6.1 Przyczepa jednoosiowa bez hamulca
6.2 Przyczepa dwuosiowa bez hamulca
7 Hamowanie pojazdu z niesprawnym układem hamulcowym
8 Ślady hamowania a opóźnienie pojazdu
9 Zastosowania praktyczne
10 Podsumowanie
11 Wykaz najważniejszych oznaczeń
Literatura

Kod wydawnictwa: 978-83-8156-619-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl