Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
ANALIZA PROCESU HAMOWANIA W REKONSTRUKCJI ZDARZEŃ DROGOWYCH
PIOTR FUNDOWICZ
Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8156-619-3
stron: 101
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2024
Autor opracowania od wielu lat zajmuje się rekonstrukcją zdarzeń drogowych. Jako czynny rzeczoznawca samochodowy i biegły sądowy wydał kilkaset opinii technicznych, w znacznej części dla organów wymiaru sprawiedliwości. Większość ekspertyz związanych ze zdarzeniami drogowymi (wypadkami, kolizjami, potrąceniami pieszych itp.) pojawia się problem hamowania. Zwykle w opiniach technicznych dotyczących zdarzeń drogowych nie analizuje się szczegółowo procesu hamowania, przyjmując szacowaną wartość maksymalnego opóźnienia pojazdu odpowiednią dla warunków drogowych z tabel, opracowań czy nawet na podstawie własnego doświadczenia rzeczoznawcy. W wielu przypadkach nie można odmówić racji autorom takich opinii – lepiej przyjąć przybliżoną wartość opóźnienia, zamiast prowadzić szczegółowe obliczenia z zastosowaniem niepewnych danych. Istnieją jednak przypadki, kiedy obliczenie opóźnienia pojazdu jest kluczowym elementem analizy i nie można poprzestać na prostym modelu uwzględniającym jedynie tarcie pomiędzy oponą a nawierzchnią.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1 Wprowadzenie
2 Niepewność oszacowania
3 Proces hamowania
4 Opóźnienie hamowania w ruchu prostoliniowym
4.1 Hamowanie bez zablokowania kół
4.2 Hamowanie z blokowaniem kół
4.3 Maksymalne opóźnienie podczas hamowania
4.4 Współczynnik wykorzystania przyczepności
4.5 Wpływ układu antyblokującego na hamowanie
4.6 Wpływ korektora siły hamowania
5 Hamowanie na torze krzywoliniowym
5.1 Model 1D
5.2 Model 2D
5.3 Model 3D
5.4 Porównanie modeli 1D, 2D i 3D
5.5 Wpływ wyboru modelu obliczeniowego na oszacowanie drogi hamowania
6 Hamowanie zespołu pojazdów
6.1 Przyczepa jednoosiowa bez hamulca
6.2 Przyczepa dwuosiowa bez hamulca
7 Hamowanie pojazdu z niesprawnym układem hamulcowym
8 Ślady hamowania a opóźnienie pojazdu
9 Zastosowania praktyczne
10 Podsumowanie
11 Wykaz najważniejszych oznaczeń
Literatura
Kod wydawnictwa: 978-83-8156-619-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.