ATRAKCJE TURYSTYCZNE POLSKI WALORY KULTUROWE
BARBARA PABIAN
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-919198-7-0
126 stron Wydawnictwo: WSZHiT CZĘSTOCHOWA |
|
Krajoznawczym walorom kulturowym poświęcona jest niniejsza publikacja, pomyślana jako część pierwsza z projektowanych trzech tomów. W następnych omówione zostaną polskie walory przyrodnicze oraz walory specjalistyczne. Zrezygnowano z oceny walorów wypoczynkowych ze względu na fakt, iż przedmiotem rozważań należałoby wówczas objąć cechy jakościowe środowiska przyrodniczego.
Materiał treściowy uporządkowano w trzech rozdziałach. Pierwszy z nich posiada charakter kompendialny, zawiera wprowadzający w temat przegląd definicji atrakcji i walorów turystycznych (podrozdział 1.1.) oraz klasyfikacje krajoznawczych walorów kulturowych (podrozdział 1.2.). Przedstawiona typologia dóbr kultury pokrywa się z podziałami logicznymi, zaproponowanymi w pracach m.in.: T. Lijewskiego, B. Mikułowskiego, J. Wyrzykowskiego, Z. Kruczka. W kolejności zaprezentowano: muzea i rezerwaty archeologiczne, muzea i parki etnograficzne (skanseny), ośrodki twórczości ludowej, zabytki architektury, muzea sztuki, muzea biograficzne, muzea specjalistyczne i obiekty unikatowe, obiekty historyczno-wojskowe, miejsca i muzea martyrologii, zabytki działalności gospodarczej i techniki, współczesne imprezy kulturalne, ośrodki pielgrzymkowe.
Publikacja ta stanowić może zatem propozycję o istotnym znaczeniu w procesie dydaktyczno-wychowawczym, kształtującą właściwą postawę wobec dziedzictwa przeszłości i ułatwiającą dostrzeżenie problemów współczesności. Jej zadaniem jest wyposażyć młodego człowieka w niezbędny zasób wiedzy o polskich atrakcjach i walorach kulturowych oraz zachęcić do dalszego poszerzania wiadomości. Może być także pomocna praktykom, przedsiębiorcom
i pracownikom biur podróży w zakresie organizacji wyjazdów turystycznych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Walory kulturowe w strukturze atrakcji turystycznych
1.1. Atrakcje i walory turystyczne - terminologiczna prolegomena
1.2. Walory kulturowe - zakres semantyczny, typologia
2. Wybrane walory kulturowe i atrakcje turystyczne Polski
2.1. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa zachodnio-pomorskiego
2.2. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa pomorskiego
2.3. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa warmińsko-mazurskiego
2.4. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa lubuskiego
2.5. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa wielkopolskiego
2.6. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa kujawsko-pomorskiego
2.7. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa mazowieckiego
2.8. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa podlaskiego
2.9. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa łódzkiego
2.10. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa lubelskiego
2.11. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa dolnośląskiego
2.12. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa opolskiego
2.13. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa śląskiego
2.14. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa świętokrzyskiego
2.15. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa małopolskiego
2.16. Kulturowe atrakcje turystyczne województwa podkarpackiego
3. Walory kulturowe (antropogeniczne) we współczesnej turystyce
3.1. Relacje między turystyką a kulturą
3.2. Turystyka i jej aspekty kulturowe w dyskursie naukowym
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 83-919198-7-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.