Dodano produkt do koszyka

Promocja

ZARZĄDZANIE W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH

ZARZĄDZANIE W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH

red.DARIUSZ KLIMEK, red.AGNIESZKA PIETRAS

Wydawnictwo: POLITECHNIKA ŁÓDZKA

Cena: 24.90 zł 22.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7283-926-8

245 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Monografia zawiera 16 rozdziałów opracowanych przez słuchaczy oraz dwa (pierwszy i ostatni) przez opiekunów zajmujących się organizacją studiów. W części pierwszej znajdują się prace tych słuchaczy, którzy pisząc o zarządzaniu akcentowali w treści aspekty prawne i organizacyjne.Część druga to prace stricte poświęcone zarządzaniu oraz aspektom ekonomicznymi marketingowym zarządzania.

SPIS TREŚCI

ROZDZIAŁ I. FORMY ORGANIZACYJNO-PRAWNE PROWADZENIA GOSPODARKI KOMUNALNEJPRZEZ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO (Dariusz Klimek)1.1. Rodzaje form organizacyjno-prawnych1.2. Samorządowy zakład budżetowy1.3. Inne jednostki sfery finansów publicznych w gminie1.4. Spółki kapitałowe w gospodarce komunalnej

ROZDZIAŁ II. SPECYFIKA NADZORU KORPORACYJNEGO W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH(Marcin Majewski)2.1. Nadzór korporacyjny i nadzór właścicielski2.2. Charakterystyka spółek komunalnych2.3. Nadzór i kontrola nad spółkami komunalnymi2.4. Nadzór korporacyjny w sektorze prywatnym i komunalnym - porównanie ROZDZIAŁ III. RADA NADZORCZA W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH (Honorata Owczarek) 3.1. Tryb powoływania rady nadzorczej3.2. Kompetencje rady nadzorczej 3.3. Wynagrodzenia członków organu nadzorczego3.4. O potrzebie istnienia rady nadzorczej w spółce komunalnej

ROZDZIAŁ IV. PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE DZIAŁAJĄCE W OPARCIU O PRAWO WODNE(Jerzy Czuba)4.1. Historia spółek wodnych na ziemiach polskich 4.2. Polskie prawo gospodarki wodnej w latach 1920-20174.3. Zasady działania spółki wodnej w oparciu o Prawo wodne4.4. Funkcjonowanie spółki wodnej na przykładzie spółki wodno-ściekowej w mieście o średniej wielkości ROZDZIAŁ V. KONFLIKT INTERESÓW WŁAŚCICIELSKICH W SPÓŁCE KOMUNALNEJ(Dorota Kisiela-Augustyniak)5.1. Historia powołania spółki wydzielonej ze struktur energetyki zawodowej 5.2. Problemy dominacji i zależności pomiędzy spółkami w ramach grupy holdingowej5.3. Źródła i przyczyny konfliktu wspólników z uwagi na rozbieżne interesy 5.4. Ewolucyjne przejście Spółki w nową strukturę właścicielską

ROZDZIAŁ VI. ZAMÓWIENIA "IN-HOUSE" NA PRZYKŁADZIE SPÓŁKI KOMUNALNEJ(Tomasz Bekalarek)6.1. Uwarunkowania prawne zamówień "in-house" 6.2. Charakterystyka wielobranżowej spółki komunalnej6.3. Możliwości i ograniczenia w zakresie zamówień in-house w spółce ROZDZIAŁ VII. SZCZEGÓLNY TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH(Tomasz Wydrzyński)7.1. Istota zamówień in-house w spółkach komunalnych7.2. Zamówienia in-house w gospodarce odpadami7.3. Procedura udzielania zamówień in-house w spółce komunalnej ROZDZIAŁ VIII. CELE ZARZĄDCZE WŁADZ W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH (Aneta Kęsiak)8.1. Cele zarządcze a stała część wynagrodzenia 8.2. Cele zarządcze a zmienna część wynagrodzenia 8.3. Cele zarządcze na przykładzie spółek komunalnych średniego miasta

ROZDZIAŁ IX. SYSTEM OCENY PRACY W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH (Artur Mielczarek)9.1. Ocena okresowa pracowników 9.2. Ocena oparta o kompetencje 9.3. Wprowadzanie systemu oceny pracy w przedsiębiorstwie komunalnym wodnokanalizacyjnym

ROZDZIAŁ X. WYBRANE ASPEKTY CZASU PRACY W PRZEDSIĘBIORSTWIE WODOCIĄGOWOKANALIZACYJNYM(Halina Adamkiewicz)10.1. Unormowania prawne czasu pracy w teorii oraz ich stosowanie praktyce 10.2. Rozwiązania organizacyjne - systemy czasu pracy stosowane w przedsiębiorstwiewodociągowo-kanalizacyjnym średniej wielkości10.3. Ważniejsze wskaźniki dotyczące wykorzystania czasu pracyROZDZIAŁ XI. POLITYKA TARYFOWA W SEKTORZE PRZEDSIĘBIORSTW CIEPŁOWNICZYCH(Anna Sroczyńska)11.1. Regulacje formalno-prawne dotyczące kształtowania taryf dla ciepła 11.2. Zasady kalkulacji taryf dla ciepła 11.3. Postępowanie administracyjne w procesie zatwierdzania taryf11.4. Prezentacja modelu tabel niezbędnych dla opracowania taryfy dla ciepłaROZDZIAŁ XII. SUBSYDIOWANIE SKROŚNE W SEKTORZE ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘI ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW (Karol Kołakowski)12.1. Akty prawne regulujące tematykę subsydiowania skrośnego 12.2. Rodzaje subsydiowania skrośnego12.3. Przegląd stosowanych rozwiązań taryfowych12.4. Analiza wybranych taryf dla zaopatrzenia w wodęROZDZIAŁ XIII. ANALIZA EFEKTYWNOŚCI MAJĄTKU TRWAŁEGO W SPÓŁCE WODNO-KANALIZACYJNEJ(Bartosz Świeszczakowski)13.1. Majątek trwały w spółkach komunalnych13.2. Analiza ekonomiczna spółki wodno-kanalizacyjnejROZDZIAŁ XIV. ROLA CONTROLLINGU W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM (Izabela Stępień)14.1. Pojęcie i idea controllingu 14.2. Controling w przedsiębiorstwieROZDZIAŁ XV. WIELOWYMIAROWA ANALIZA DYSKRYMINACYJNA W BADANIU KONDYCJI SPÓŁKIKOMUNALNEJ (Paweł Kurzawa)15.1. Symptomy pogarszającej się sytuacji przedsiębiorstwa15.2. Modele wielowymiarowej analizy dyskryminacyjnejROZDZIAŁ XVI. WSKAŹNIKI BENCHMARKINGOWE NARZĘDZIEM WSPOMAGAJĄCYMFUNKCJONOWANIE PRZEDSIĘBIORSTWA WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNEGO(Małgorzata Lisiecka)16.1. Cele, rodzaje, modele16.2. Wady i zalety stosowania benchmarkingu jako metody zarządzania 16.3. Projekt Benchmarking przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych16.4. Analiza wskaźników benchmarkingowych ROZDZIAŁ XVII. MARKETING I KOMUNIKACJA Z KLIENTEM JAKO ELEMENT DOSKONALENIA USŁUG KOMUNALNYCH ORAZ BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU SPÓŁKI KOMUNALNEJ(Paulina Dróżdż) 17.1. Marketing jako instrument ukierunkowany na klienta17.2. Narzędzia promocji wizerunku spółki oraz komunikacji z klientem w spółce komunalnej17.3. Systemy zarządzania jakością oraz badanie satysfakcji klienta spółki komunalnej jako elementy kreowania pozytywnego wizerunku 17.4. Polityka cenowa elementem marketingowego oddziaływania na wizerunek spółki17.5. Komunikacja marketingowa w spółce komunalnej17.6. Promocja jako instrument marketing mix spółki komunalnej 17.7. Strona internetowa i media społecznościowe jako kanały komunikacji z klientem ROZDZIAŁ XVIII. MENEDŻER PROJEKTÓW REALIZOWANYCH W SPÓŁKACH KOMUNALNYCH(Agnieszka Pietras)18.1. Pojęcie projektu i jego cechy18.2. Zarządzanie projektem18.3. Komunikacja i budowanie relacji18.4. Autorytet managera projektu18.5. Negocjowanie, czyli poszukiwanie kompromisu18.6. Rozwiązywanie konfliktów i kryzysów18.7. Budowanie zaangażowania i motywowanie 18.8. Podsumowanie

Kod wydawnictwa: 978-83-7283-926-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl