Dodano produkt do koszyka

Promocja

ADMINISTRACJA PUBLICZNA W PROCESIE PLANOWANIA POLITYKI PUBLICZNEJ

ADMINISTRACJA PUBLICZNA W PROCESIE PLANOWANIA POLITYKI PUBLICZNEJ

BOGUSŁAW PYTLIK

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 53.00 zł 47.70 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-274-7

242 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2019

Podejmując w prezentowanym opracowaniu istotne, wybrane zagadnienia dotyczące planowania polityki publicznej, jego autorzy kontynuują prowadzone od kilku lat badania poświęcone mechanizmom funkcjonowania współczesnego państwa i jego organów, analizowanym z perspektywy nauk o polityce publicznej. Jej istota, przez którą należy rozumieć systemowe i uporządkowane działania instytucji publicznych skierowane na realizację podstawowych funkcji państwa oraz rozwiązywanie zasadniczych problemów zbiorowych powoduje, że analizowanie polityki publicznej powinno przede wszystkim odbywać się w ujęciu procesowym. Mając jednak na uwadze fakt, że polityka publiczna nie sprowadza się wyłącznie do regulacji prawnych zawartych w aktach normatywnych oraz treści konkretnych programów lub strategii, istotne staje się zwrócenie baczniejszej uwagi na jej cykliczność. Cykle polityki publicznej obejmują konkretne etapy prowadzonych działań, do których zasadniczo zalicza się: 1) rozpoznanie, wyodrębnienie i ustalenie listy problemów, tzw. ustalenie agendy, 2) formułowanie treści polityki publicznej, 3) proces decyzyjny polegający na wyborze konkretnych rozwiązań, 4) wdrożenie rozwiązań - implementacja polityki publicznej, 5) monitorowanie rezultatów - ewaluacja polityki publicznej . Biorąc zatem pod uwagę wspomnianą cykliczność, autorzy prezentowanego opracowania postanowili przedstawić rozważania poświęcone aktywności podmiotów administracji publicznej w dziedzinie planowania polityki publicznej.

SPIS TREŚCI

Bogusław Pytlik

Wprowadzenie

Joachim Osiński

Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania planowania polityki publicznej przez organy administracji publicznej1. Wstęp2. Pojęcia, terminologia i metodologia3. Nauki o polityce publicznej a ?zarządzanie publiczne"4. Czego nie rozumieją współcześni specjaliści od ?zarządzania publicznego"4.1. Współczesny koncept sfery publicznej i jej wyznaczniki teoretyczne4.2. Sfera publiczna - próby współczesnych opisów i definicji4.3. Współczesny kształt sfery publicznej i jej zagrożenia5. Czego jeszcze nie rozumieją specjaliści od ?zarządzania publicznego"?5.1. Istota demokratycznego państwa a neoliberalny kapitalizm tzw. wolnego rynku6. Teoretyczne podstawy planowania polityki publicznej7. Studia przypadku - polityka miejska8. Studia przypadku - polityka miejska i new public governance w Oslo -planowanie, partycypacja9. PodsumowanieJerzy OniszczukModel wykładni prawa jako wsparcie jakości w procesie planowania polityki publicznej przez administrację1. Wstęp2. Problem i koncepcje obowiązywania prawa. Obowiązywanie systemowe -reguły walidacyjne2.1. Uwagi wprowadzające2.2. Koncepcje obowiązywania prawa. Systemowy projekt3. Wykładnia prawa3.1. Ogólna charakterystyka wykładni3.2. Koncepcje wykładni prawa3.2.1. Wykładnie opisowe i normatywne3.2.2. Typy koncepcji wykładni prawa3.3. Funkcje wykładni3.4. Założenia dotyczące racjonalności prawodawcy3.5. Typy wykładni3.6. Sposób przeprowadzenia wykładni4. Reguły inferencyjne. Obowiązywanie w rezultacie wnioskowania. Luka w prawie5. Reguły kolizyjne (usuwanie sprzeczności norm)6. Podsumowanie. Wykładnia źródłem prawaIzabela ZawiślińskaNarodowy plan działania jako instrument realizacji inicjatywy partnerstwa otwartego rządu na przykładzie Kanady1. Istota koncepcji Partnerstwa Otwartego Rządu (OGP)2. Kanada w Partnerstwie Otwartego Rządu2.1. Pierwszy Narodowy Plan Działania na lata 2012-2013 -Canada‘-s Action Plan on Open Government2.2.Drugi Narodowy Plan Działania na lata 2014-2016 -Canada‘-s Action Plan on Open Government 2014-20162.3. Narodowy Plan Działania na lata 2016-2018 - Third Biennial Plan to the Open Government Partnership (2016-2018)3. PodsumowanieBogusław PytlikPodmioty administracji publicznej w planowaniu rozwoju regionalnego w Polsce - na przykładzie województwa mazowieckiego1. Wstęp2. Planowanie polityki publicznej przez podmioty administracji rządowej i samorządowej - zarys problemu3. Udział samorządu województwa w planowaniu i tworzeniu rozwoju regionalnego4. Cele rozwojowe planowane w województwie mazowieckim do 2023 r.4.1. Poprawa jakości badań oraz wzmocnienie współpracy sektora nauki i gospodarki4.2. Poprawa dostępności regionalnej oraz wzmacnianie metropolitalnych funkcji Warszawy4.3. Poprawa bezpieczeństwa energetycznego województwa4.4. Optymalizacja gospodarowania wodami4.5. Lepsze wykorzystanie istniejącego potencjału przyrodniczego i kulturowego województwa4.6. Zwiększenie poziomu zatrudnienia w województwie4.7. Redukcja poziomu wykluczenia społecznego4.8. Podniesienie poziomu wykształcenia i kompetencji w regionie4.9. Dbałość o jakość i dostępność usług w zakresie ochrony zdrowia4.10. Rozwój miasta wojewódzkiego i obszarów powiązanych z nim funkcjonalnie oraz miast regionalnych i subregionalnych4.11. Rewitalizacja dzielnic i miast w celu zahamowania niekorzystnych zjawisk społecznych i gospodarczych5. PodsumowanieBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-274-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl