WYZWANIA ROZWOJOWE FIRM RODZINNYCH VS NIERODZINNYCH W CZASACH NOWEJ RZECZYWISTOŚCI GOSPODARCZEJ
red.nauk.AGNIESZKA PUTO
Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Cena: 33.90 zł
30.51 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7193-776-7
93 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Współczesne przedsiębiorstwa zarówno rodzinne, jak i nierodzinne zostały postawione przed koniecznością dostosowania się do zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej. Zmiany warunków funkcjonowania organizacji, które nastąpiły w wyniku światowego kryzysu związanego z pandemią COVID-19, zmusiły przedsiębiorstwa do wdrożenia nowych, dotychczas nieznanych sposobów radzenia sobie z kryzysem i wykreowania zupełnie nowych wzorców działania. Można postawić tezę, że polscy przedsiębiorcy - w ujęciu globalnym - poradzili sobie ze współczesnymi wyzwaniami rynkowymi. Według Rankingu Największych Polskich Firm Rodzinnych, przygotowanego przez Forbes i Haitong Bank, w najtrudniejszym okresie dla polskiej gospodarki, od czasu kryzysu finansowego w 2008 roku, wartość stu największych polskich firm wzrosła o 54 mld złotych. Twórcy Raportu podkreślają, że do sukcesu polskich firm przyczyniła się również zmiana pokoleniowa w firmach rodzinnych, która była przyspieszona przez COVID-19.
Wyniki badań i wnioski z analizy studiów przypadków przedstawionych w monografii ukazują, że lockdown był niespodziewaną zmianą rynkową wpływającą na współczesne firmy. Większość z firm wykorzystało go jako szansę, dokonując w pierwszym etapie weryfikacji efektywności procesów zachodzących w funkcjonujących firmach. Ukazały one pewne braki, niespójności i nieścisłości, których rozwiązanie okazało się fundamentalne dla wprowadzenia zmian obejmujących całe przedsiębiorstwo i dotyczących konieczności dostosowywania się do nowych warunków rynkowych.
Zagadnienia przedstawione w monografii nie ukazują pełnego spectrum współczesnych problemów zarządzania, przed którymi stanęli przedsiębiorcy. Niemniej jednak stanowią przesłankę do zgłębiania wiedzy i kontynuowania badań w tym zakresie wśród przedsiębiorstw.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Rozdział 1
WYZWANIA ROZWOJOWE WSPÓŁCZESNYCH FIRM RODZINNYCH - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH
Agnieszka Puto
Rozdział 2
POSTAWY I STRATEGIE W PROCESIE SKUTECZNEJ SUKCESJI FIRMY RODZINNEJ
Ryszard Królik
Rozdział 3
FIRMA RODZINNA PODCZAS PANDEMII - STUDIUM JEDNOSTKI OCHRONY ZDROWIA
Ewa Raczyńska
Rozdział 4
STRATEGIA JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE UMACNIANIA POZYCJI KONKURENCYJNEJ FIRM RODZINNYCH
Sylwia Gostkowska-Dźwig, Magdalena Mrozik
Rozdział 5
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWACH RODZINNYCH A PROCESY GLOBALIZACJI
Beata Skowron-Grabowska
Rozdział 6
ZARZĄDZANIE INFRASTRUKTURĄ TRANSPORTU W PRZEDSIĘBIORSTWACH W OBLICZU ŚWIATOWEGO KRYZYSU
Iga Kott
Rozdział 7
MIĘDZYNARODOWY TRANSPORT DROGOWY W CZASIE GLOBALNEJ PANDEMII KORONAWIRUSA SARS-COV-2
Katarzyna Sukiennik
Rozdział 8
PROGNOZOWANIE POTRZEB TURYSTYCZNYCH W DOBIE PANDEMII
Sylwia Gostkowska-Dźwig, Magdalena Mrozik
Zakończenie
Kod wydawnictwa: 978-83-7193-776-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.