Dodano produkt do koszyka

BESTSELLER Promocja

PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA WYBRANE PROBLEMY I PRZYKŁADY PRAKTYCZNE

PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA WYBRANE PROBLEMY I PRZYKŁADY PRAKTYCZNE

red.ADAM STABRYŁA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 69.90 zł 62.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7252-636-6

346 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2013

Książka jest podręcznikiem akademickim z zakresu nauk o zarządzaniu. Stanowi kontynuację wydanego wcześniej podręcznika pt. "Podstawy organizacji i zarządzania. Podejścia i koncepcje badawcze".W prezentowanej publikacji skupiono się na problemach analizy diagnostycznej i decyzyjnej stanowiących rozszerzenie propedeutyki nauk o zarządzaniu, przede wszystkim jednak wyeksponowano przykłady zastosowań praktycznych. Przedstawione przykłady mają swoje źródło w doświadczeniach autorów związanych ze współpracą z przedsiębiorstwami i instytucjami sektora publicznego. Dotyczą zarówno podstawowych działów nauk o zarządzaniu, jak i działów nowo powstałych. Do pierwszych należą m.in.: struktury organizacyjne, zarządzanie procesowe, zarządzanie strategiczne, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie operacyjne, logistyka, ergonomia, metodologia organizacji pracy, zarządzanie jakością, zarządzanie projektami, a do drugich zaliczyć można: zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kryzysowe, zarządzanie kapitałem intelektualnym, zarządzanie wiedzą, zarządzanie informacjami, zarządzanie zmianami, nadzór korporacyjny i inne.Zamieszczone przykłady praktyczne pozwalają na zaprezentowanie kierunków zastosowań nauk o zarządzaniu w gospodarce i administracji. Mają one stanowić punkt wyjścia do rozwiązywania złożonych zadań oraz opracowywania projektów.Autorami podręcznika są pracownicy dwóch katedr Uniwersytetu Ekonomicznegow Krakowie: Katedry Procesu Zarządzania oraz Katedry Metod Organizacji i Zarządzania.

SPIS TREŚCI

Przedmowa

Rozdział 1
Przedmiot nauk o zarządzaniu
1.1. Identyfikacja organizacji w ujęciu wielowymiarowym
1.2. Charakterystyka szkół w naukach o zarządzaniu
1.3. Zakres analizy organizacji wyznaczany przez rozwój nauk o zarządzaniu

Rozdział 2
Organizacja w otoczeniu rynkowym
2.1. Potencjat kreatywny organizacji na przykładzie spółki ART FM
2.2. Cele i organizacja agencji reklamowej Selena SA
2.3. Radio Muzyka Fakty Spółka z o.o. jako organizacja komercyjna i jej otoczenie rynkowe
2.4. Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa produkcyjnego Wawel SA

Rozdział 3
Struktury organizacyjne
3.1. Kryteria oceny struktury organizacyjnej
3.2. Opracowanie projektu schematu organizacyjnego dla przedsiębiorstwa
Produkt-Meta I SA
3.3. Opracowanie opisu stanowisk organizacyjnych
3.4. Ocena i kierunki doskonalenia struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
Sport Dress

Rozdział 4
Zarządzanie procesami
4.1. Problem efektywności procesów
4.2. Graficzne formy prezentacji procesów
4.3. Przykład raportu kontrolnego procesu produkcyjnego silników elektrycznych
4.4. Próg rentowności i bezpieczeństwo finansowe procesu operacyjnego
4.5. Rachunek produktywności strukturalnej w zarządzaniu kosztami procesów

Rozdział 5
Decyzje grupnwe. konflikty i negocjacje
5.1. Grupowe podejmowanie decyzji
5.2. Przykłady modeli z zakresu teorii gier
5.3. Proste modele konfliktów i negocjacji

Rozdział 6
Ocena sprawności działania
6.1. Problem kwantyfikacji sprawności działania
6.2. Przykłady kryteriów oceny skuteczności i sprawności działania
6.3. Ekonomiczne kryteria oceny sprawności przedsiębiorstwa

Rozdział 7
Wybrane problemy i metody z zakresu zarządzania strategicznego
7.1. Analiza uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa Luxury Tabaco
International dla potrzeb przeprowadzenia analizy SWOT
7.2. Wykorzystanie analizy i oceny kondycji finansowej firmy Natural Cosmetics
w wyznaczaniu działań strategicznych
7.3. Formułowanie opcji strategicznych przedsiębiorstwa odzieżowego

Rozdział 8
Systemy wczesnego ostrzegania i zarządzanie kryzysowe
8.1. Analiza czynników popytu na urządzenia naśnieżające
8.2. Finansowe sygnały ostrzegawcze w firmie Stalexpol
8.3. Przyczyny i strategie wychodzenia z kryzysu w wybranych korporacjach
międzynarodowych

Rozdział 9
Zarządzanie ryzykiem
9.1. Miary ryzyka na przykładzie firmy kosmetycznej
9.2. Drzewa decyzyjne dotyczące uruchomienia produkcji miniodkurzacza
9.3. Ocena ryzyka stopy procentowej w odniesieniu do firmy spłacającej kredyt
9.4. Ocena ryzyka walutowego w podejmowaniu decyzji o obrocie walutami

Rozdział 10
Podejścia i metody badawcze w organizowaniu
10.1. Metoda wartościowania pracy kierowniczej w taryfikacji dodatków
funkcyjnych
10.2. Projektowanie alokacji stanowisk organizacyjnych metodą Blocha-Schmigalli
10.3. Metoda analizy drogi krytycznej w planowaniu przebiegu procesu w czasie

Rozdział 11
Przedmiot i zakres zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
11.1. Narzędzia oceny zarządzania personelem w organizacji
11.2. Identyfikacja i badanie czynników motywacji w pracy
11.3. Kontrakt zamiast etatu dla menedżera i pracownika

Rozdział 12
Specyfika pracy kierowniczej
12.1. Zakres czynności kierowniczych
12.2. Role kierownika
12.3. Identyfikacja stylu zarządzania

Rozdział 13
Zarządzanie kompetencjami i kapitałem intelektualnym
13.1. Kompetencje organizacji
13.2. Kompetencje pracownicze
13.3. Kapitał intelektualny organizacji

Rozdział 14
Ergonomiczne uwarunkowania procesów pracy
14.1. Funkcje diagnostyki ergonomicznej
14.2. Metodyka diagnozowania układu ergonomicznego
14.3. Ocena obciążenia operatora tokarki
14.4. Wyniki ergonomicznej listy kontrolnej dla układu operator-tokarka

Rozdział 15
Zarządzanie działalnością operacyjną
15.1. Wykorzystanie systemu materiał requirements planning do zarządzania
poziomem zapasów w przedsiębiorstwie produkcyjnym
15.2. Planowanie produkcji telewizorów LCD z uwzględnieniem normatywów
przepływu produkcji
15.3. Analiza efektywności działalności operacyjnej w Przedsiębiorstwie
Handlowym "Market"

Rozdział 16
System logistyczny
16.1. Organizacja przepływów towarowych w przedsiębiorstwie przemysłu
motoryzacyjnego
16.2. Charakterystyka logistyki w obszarze dystrybucji Eris Partner
16.3. Zastosowanie platformy logistycznej w koordynowaniu transportu

Rozdział 17
System zarządzania jakością
17.1. Formalizacja systemu zarządzania jakością na przykładzie urzędu gminy
17.2. System zarządzania jakością w opiece zdrowotnej
17.3. Przykład postrzegania jakości produktu
17.4. Praktyczna kategoryzacja jakości produktu

Rozdział 18
Zarządzanie procesem projektowania
18.1. Uniwersalna wykładnia projektowania
18.2. Projekt wstępnej reorganizacji przedsiębiorstwa TECHBUD SA
18.3. Lista kryteriów wyboru optymalnego wariantu projektowego
18.4. Kryterium NPV w ocenie projektów inwestycyjnych

Rozdział 19
Organizacja systemów zarządzania wiedzą
19.1. Podstawowe problemy rozwoju systemów zarządzania wiedzą
19.2. Kierunki zastosowań wybranych instrumentów zarządzania wiedzą
w działalności gospodarczej
19.3. System Lotus Notes jako narzędzie zarządzania wiedzą

Rozdział 20
Wspomaganie informatyczne zarządzania
20.1. Cele i etapy wdrażania systemów informatycznych wspomagających
zarządzanie
20.2. Przykład analizy poprzedzającej wdrożenie systemu informatycznego
w przedsiębiorstwie handlowym TTI Poland Sp. z o.o.
20.3. Cele zmian systemu informatycznego w TTI Poland Sp. z o.o.
20.4. Charakterystyka wybranego systemu informatycznego
20.5. Efekty wdrożenia systemu informatycznego w firmie TTI Poland Sp. z o.o.

Rozdział 21
Zarządzanie informacjami i komunikacją
21.1. Efektywność zarządzania informacjami i komunikacją
21.2. Badanie potrzeb informacyjnych
21.3. Audyt systemu informacyjno-komunikacyjnego

Rozdział 22
Rozwój i zarządzanie zmianami
22.1. Ujęcie systemowe procesu zmian na przykładzie przedsiębiorstwa
Greattaste Poi SA
22.2. Analiza oporu pracowników wobec wprowadzanych zmian
w przedsiębiorstwie Greattaste Poi SA
22.3. Przykład oceny ekonomiczno-organizacyjnej zmiany technologicznej

Rozdział 23
Organizacja ucząca się
23.1. Zarządzanie wiedzą i proces organizacyjnego uczenia się w firmie Schenke Sp. z o.o.
23.2. Toyota jako przykład organizacji uczącej się - sukces i recesja
23.3. Firma komputerowa Omega SA jako organizacja ucząca się

Rozdział 24
Zarządzanie w warunkach globalizacji
24.1. Rozwój firmy w wymiarze międzynarodowym
24.2. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw globalnych
24.3. Globalny wymiar zarządzania marketingowego

Rozdział 25
Nadzór korporacyjny
25.1. Spółki handlowe w polskim prawie
25.2. Funkcje naczelnych jednostek nadzoru i zarządzania
25.3. Funkcje rady nadzorczej
25.4. Przykłady dokumentów rady nadzorczej

Rozdział 26
Etyczny i kulturowy kontekst zarządzania
26.1. Strategia etyczna a uwarunkowania działalności organizacji
26.2. Analiza kodeksu etycznego korporacji na przykładzie Comarch SA
26.3. Kodeks etyki służby cywilnej
26.4. Kulturowy aspekt zarządzania na przykładzie korporacji Saab

Rozdział 27
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
27.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako przejaw jego rozwoju
27.2. Lista przedsięwzięć służących kształtowaniu społecznej odpowiedzialności
27.3. Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu firmą DB Schenker Polska

Rozdział 28
Nowe kierunki w rozwoju nauk o zarządzaniu
28.1. Organizacja wirtualna
28.2. Systemy złożone jako narzędzia modelowania i analizy organizacji
28.3. Złożone systemy adaptacyjne

Literatura

Spis tabel

Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-636-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl