Dodano produkt do koszyka

Promocja

WSPÓŁTWORZENIE WARTOŚCI Z PERSPEKTYWY USŁUGI. OD INDUSTRIALIZACJI USŁUG DO SERWICYZACJI PRZEMYSŁU

WSPÓŁTWORZENIE WARTOŚCI Z PERSPEKTYWY USŁUGI. OD INDUSTRIALIZACJI USŁUG DO SERWICYZACJI PRZEMYSŁU

JOLANTA MAZUR

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 43.00 zł 38.70 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-499-4

193 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Monografia składa się ze wstępu, siedmiu rozdziałów i podsumowania. W niektórych rozdziałach zawarto odpowiedzi na jedno pytanie z rysunku, natomiast inne są bardziej rozbudowane i stanowią ustosunkowanie się do kilku pytań. Definicje usługi zawarte w rozdziale pierwszym są odpowiedzią na pytanie o rozumienie tego słowa. Z kolei rozdział drugi prezentuje historię kształtowania się wiedzy o usługach, ale także wskazuje na pierwsze przejawy przekształcania jej w wiedzę o usłudze, w której wyraźnie pojawia się problematyka kreowania wartości (zatem odpowiada na dwa pytania). Rozdział trzeci odnosi się do pytania o rozumienie pojęcia "wartość", a czwarty, najobszerniejszy, służy wyjaśnieniu pojęcia współtworzenia wartości. Zawiera opisy podejścia do współtworzenia wartości przez Prahalada i współpracowników, Vargo i Luscha oraz Gronroosa, najbardziej znanych twórców teoretycznych zrębów tej kategorii, jak również podejmuje zagadnienie dialogu przedsiębiorstwa z klientami, na który zwracali uwagę Prahalad i współpracownicy. Natomiast po omówieniu współtworzenia wartości przez pryzmat koncepcji SDLVargo i Luscha zaprezentowano opinie przedstawicieli środowiska naukowego na jej temat. Zatem w czwartym rozdziale znajdują się odpowiedzi na sześć pytań. Tematem rozdziału piątego jest piśmiennictwo naukowe dotyczące współtworzenia wartości analizowane z kilku punktów widzenia i odpowiada na pytanie o tematykę tej literatury. Spuścizna Prahalada i współpracowników, dorobek Vargo i Luscha, a także Gronroosa był przez autorów prezentowanych prac traktowany jako punkt wyjścia i podstawa teoretyczna podjętych przez nich rozważań. Trzeba jednak zauważyć, że wiedza o usłudze zyskała wielu kolejnych prominentnych badaczy.

Monografię kończą rozważania o następstwach intensywnego wzrostu zainteresowania współtworzeniem wartości przez środowiska akademickie, a także przez tę część przedstawicieli biznesu, która rozumie, że dygitalizacja rynków zmusza do modyfikacji sposobów konkurowania. W rozdziale szóstym opisano nowy nurt badawczy, pomyślany jako interdyscyplinarne forum dla naukowców, który został nazwany nauką o usłudze (service science). Natomiast rozdział siódmy poświęcono zjawisku serwicyzacji przemysłu, które polega na uzupełnieniu przez przedsiębiorstwa oferty produktów takimi usługami, by pakiet ten stanowił rozwiązanie problemu klienta i najlepiej wspierał go w kreowaniu wartości.

W każdym z rozdziałów pracy odwołano się do licznych opracowań, a wiele z nich opatrzono komentarzami. Dwukrotnie zastosowano metodę, którą można nazwać analizą przeglądów literatury. Zaprezentowanie i omówienie kilku opublikowanych wcześniej systematycznych przeglądów literatury pozwala na spojrzenie na podejmowaną problematykę z kilku punktów widzenia. Monografia została oparta przede wszystkim na źródłach napisanych w języku angielskim. Gdy tematyka rozważań wymagała możliwie wiernego przytoczenia myśli danego autora, to poza tłumaczeniem tekstu na język polski (wszystkie tłumaczenia przygotowała autorka) udostępniano również oryginalny fragment podlegający tłumaczeniu.

(fragment wstępu)

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

ROZWAŻANIA O USŁUGACH I USŁUDZE
1. Definicja usługi
2. Ewolucja literatury na temat usług/usługi

ROZWAŻANIA O WARTOŚCI
3. Pojęcie wartości
4. Współtworzenie wartości
4.1. Współtworzenie wartości według Prahalada i jego współpracowników
4.2. Dialog przedsiębiorstwa z klientami i innymi interesariuszami
4.3. Współtworzenie wartości według Vargo i Luscha
4.4. Opinie przedstawicieli środowisk naukowych o logice dominacji usługi (service-dominant logic)
4.5. Współtworzenie wartości według Gr”nroosa
5. Literatura na temat współtworzenia wartości
5.1. Mustak, Jaakkola i Halinen
5.2. Galvagno i Dalli
5.3. Alves, Fernandes i Raposo
5.4. Saha, Mani i Goyal
5.5. Awdziej, Krzyżanowska i Tkaczyk
5.6. Porównanie wyników przeglądów literatury

ROZWAŻANIA O NASTĘPSTWACH ZAINTERESOWANIA WSPÓŁTWORZENIEM WARTOŚCI Z PERSPEKTYWY USŁUGI
6. Nauka o usłudze (service science)
7. Serwicyzacja przedsiębiorstw przemysłowych
7.1. Serwicyzacja a wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo
7.2. Serwicyzacja jako wyzwanie dla menedżerów
7.3. Serwicyzacja cyfrowa
7.4. Zwiększenie wartości uzyskiwanej przez klienta

Podsumowanie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-499-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl