Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
BIZNES PLAN JAKO INSTRUMENT ZARZĄDZANIA FIRMĄ
LESZEK KUPIEC, TOMASZ DĘBOWSKI
Wydawnictwo: WYŻSZA SZKOŁA FINANSÓW I ZARZĄDZANIA W BIAŁYMSTOKU
Cena: 56.60 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-87256-40-4
stron: 304
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2003
Polska w okresie transformacji systemowej przechodzi od gospodarki planowanej i zarządzanej centralnie do gospodarki rynkowej, cechującej się min. samorządnością (niezależnością) podmiotów gospodarczych. Obowiązujący do końca lat osiemdziesiątych system planowania centralnego został już zaniechany i nie obowiązuje ustawa o planowaniu społeczno-gospodarczym. Jednakże efektywne i racjonalne kierowanie firmą (przedsiębiorstwem, instytucją, organizacją) wymaga spojrzenia w przyszłość. Stąd powstaje zapotrzebowanie na wytyczenie kierunków działań i konkretnych zadań realizacyjnych na bliższą i dalszą przyszłość. W tej sytuacji - wzorując się na państwach zachodnich - dostrzeżono korzyści z opracowywania i posiadania planów biznesowych, które są potrzebne firmom, a nie dawniejszym jednostkom centralnym (nadrzędnym). Plany te mogą być opracowywane dla konkretnego przedsięwzięcia gospodarczego lub dla ukierunkowania dalszego funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa (już istniejącego lub tworzonego). Plan biznesowy w ujęciu kompleksowym zastępuje dawny proces planowania w firmie. Jego treść, struktura i procedura opracowywania zależna jest od określonej kultury prowadzenia przedsiębiorstwa. Zaletą samego planowania jest zaś uczestniczenie w tej procedurze i uświadomienie sobie wszelkich relacji, terminów, zadań, zapotrzebowań itp. w okresie przyszłym, a tym samym uniknięcie wielu przykrych niespodzianek i możliwości dryfowania po zejściu z obranego kursu.Oddając niniejszą pracę do rąk Czytelnika podjęto próbę kompleksowego spojrzenia na proces planistyczny w firmie. Dlatego też całość zagadnień zestawiono w dziewięć bloków.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Rozdział I
WYBRANE ZAGADNIENIA Z TEORII PLANOWANIA
1.1.Pojęcie planowania
1.2.Pojęcie planu
1.3.Rodzaje planowania i planów
1.4.Elementy planu i planowania
1.5.Planowanie w przedsiębiorstwie
1.6.Podstawowe pojęcia z zakresu prognozowania
Rozdział II
WPROWADZENIE DO PLANU BIZNESOWEGO
2.1.Pojęcie i funkcje planu biznesowego
2.2.Schemat (układ, struktura) planu biznesowego
2.3.Część wstępna planu biznesowego
2.4.Część końcowa planu biznesowego
Rozdział III
PROCES PRODUKCYJNY W BIZNES PLANIE
3.1.Analiza bazy produkcyjnej
3.2.Techniczno-technologiczne ujęcie produktu
3.3.Rynkowe ujęcie produktu
Rozdział IV
INWESTYCJE, ŚRODKI TRWAŁE I WYPOSAŻENIE (MAJĄTEK PRZEDSIĘBIORSTWA)
4.1.Działalność inwestycyjna
4.2.Środki trwałe
4.3.Wyposażenie oraz wartości niematerialne i prawne
4.4.Środki obrotowe i fundusze
Rozdział V
DOSTAWCY I ZAOPATRZENIE
5.1.Wielkość i struktura zaopatrzenia
5.2.Źródła i dostawcy zaopatrzenia
5.3.Zapasy i gospodarka magazynowa
5.4.Koszty gospodarki magazynowej
Rozdział VI
ODBIORCY, DYSTRYBUCJA I PROMOCJA
6.1.Pojęcie, rodzaje i struktura rynku
6.2.Charakterystyka odbiorców
6.3.Analiza konkurencji
6.4.Dystrybucja i techniki sprzedaży
6.5.Struktura promocji
6.6.Koszty dystrybucji
Rozdział VII
ZATRUDNIENIE I PŁACE
7.1.Polityka kadrowa w firmie
7.2.Planowanie zatrudnienia
7.3.Struktura zatrudnienia
7.4.Wydajność pracy
7.5.Wynagrodzenia
7.6.System motywowania
7.7.Koszty pracy
Rozdział VIII
PLAN ZAMIERZEŃ DODATKOWYCH
8.1.Poprawa warunków bezpieczeństwa pracy
8.2.Ochrona własności
8.3.Ochrona przeciwpożarowa
8.4.Ochrona środowiska
8.5.działalność socjalno-bytowa
8.6.Transport w przedsiębiorstwie
Rozdział IX
PLAN FINANSOWY
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS SCHEMATÓW
SPIS TABEL
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
Kod wydawnictwa: 83-87256-40-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









