WSPÓŁCZESNE PROBLEMY ZARZĄDZANIA FINANSAMI TEORIA I PRAKTYKA
red.nauk.AGNIESZKA WÓJCIK-MAZUR, red.nauk.JUSTYNA ŁUKOMSKA-SZAREK
Wydawnictwo: WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA POLITECHNIKI CZĘSTOCHOWSKIEJ
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-65951-29-8
156 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
Zarządzanie, uznane za motyw przewodni funkcjonowania wszystkich podmiotów systemu gospodarczego, podlega ciągłym modernizacjom, wdrażanym w celu udoskonalenia jego przebiegu oraz osiąganych na jego podstawie rezultatów. Od momentu podjęcia próby oceny jego efektów stanowi przedmiot licznych badań. Rozważania i badania naukowe podjęte w niniejszej monografii skoncentrowano na problematyce zarządzania podmiotami gospodarczymi, w szczególności uwzględniając aspekty finansowe i organizacyjne funkcjonowania instytucji finansowych, podmiotów publicznych i prywatnych. Zwrócono uwagę na zarządzanie ryzykiem płynności finansowej przedsiębiorstw i ryzykiem kredytowym banku. Ocenie poddano rentowność sektora banków spółdzielczych na tle banków komercyjnych oraz przedstawiono franczyzę w sektorze bankowym na przykładzie Nest Banku. Wskazano także na rolę obligacji komunalnych i kredytów bankowych jako zwrotnych źródeł finansowania gmin w Polsce. Istotnym źródeł finansowania zadań jednostek samorządu terytorialnego są też podatki i opłaty lokalne. W tym aspekcie na podstawie studium literatury przedmiotu scharakteryzowano zarządzanie podatkami i opłatami lokalnymi na przykładzie miasta Częstochowa.W obliczu współcześnie ewoluującej gospodarki, sukcesywnie poddawanej licznym wyzwaniom o charakterze strukturalnym, a przy tym ulegającej permanentnym procesom globalizacji, zagadnienie zarządzania odgrywa nadrzędną rolę w każdej sferze rozwoju społeczno-gospodarczego. Istotnym obszarem prowadzonych badań jest między innymi zarządzanie rozwojem przedsiębiorstw. W tym aspekcie przedstawiono między innymi koncepcję organizacji fraktalnej w polskich przedsiębiorstwach oraz proces rozwoju małych przedsiębiorstw usługowych w odniesieniu do satysfakcji klienta. W przypadku sektora komercyjnego rozważania skoncentrowano także na wycenie akcji w kontekście mechanizmów rynkowych oraz podkreślono rolę marketingu, jako narzędzia wykorzystywanego przez przedsiębiorcę w procesie zarządzania. Podjęto również próbę oceny działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce. W szczególności przedstawiono innowacyjny potencjał technologii Internetu rzeczy w branży nieruchomości komercyjnych. Wskazano ponadto na zarządzanie jakością w ochronie zdrowia oraz przeprowadzono analizę i ocenę wydatków na ochronę zdrowia w Polsce.ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp Rozdział 1Marta Grzyb
Obligacje komunalne i kredyty bankowe jako zwrotneźródła finansowania gmin w Polsce w latach 2012-2016 Rozdział 2Kamila KowalikZarządzanie rozwojem małych przedsiębiorstw usługowych a satysfakcja klienta Rozdział 3Izabela KunickaFranczyza w sektorze bankowym na przykładzie Nest Bank Rozdział 4Kamil KwiecieńZarządzanie ryzykiem płynności finansowej w przedsiębiorstwiena przykładzie Grupy KGHM Rozdział 5Marta PawelakZarządzanie podatkami i opłatami lokalnymi na przykładzie gminy Częstochowa Rozdział 6Elżbieta StolarskaKoncepcja organizacji fraktalnej w polskich przedsiębiorstwach Rozdział 7Izabela SzerszeniewskaWycena akcji w kontekście mechanizmów rynkowych Rozdział 8Katarzyna SzkopInnowacyjny potencjał technologii Internetu Rzeczyw branży nieruchomości komercyjnychRozdział 9Dorota SzmitZarządzanie jakością w placówkach ochrony zdrowia Rozdział 10Paweł TrzepizurDziałalność innowacyjna przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce Rozdział 11Anna Walczak, Marta WarsickaOcena rentowności sektora banków spółdzielczych na tle banków komercyjnychRozdział 12Kinga Cieślak, Ewa KarońMarketing jako narzędzie przedsiębiorcy Rozdział 13Katarzyna KuciaZarządzanie ryzykiem kredytowym w banku XRozdział 14Agata Jarosz, Adrianna ZientaraOcena wydatków na ochronę zdrowia w Polsce w latach 2013-2015 Rozdział 15Agnieszka Wójcik-MazurOcena źródeł finansowania sektora bankowego w Polsce w latach 2015-2017 Rozdział 16Piotr KarczewskiWykorzystanie usług bankowości internetowej oraz mobilnej banku PKO BP SAi mBanku na tle konkurencji
Kod wydawnictwa: 978-83-65951-29-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.