Dodano produkt do koszyka

Promocja

EDUKACJA FINANSOWA JAKO DETERMINANTA WZROSTU WŁĄCZENIA FINANSOWEGO PODEJŚCIE ZINTEGROWANE

EDUKACJA FINANSOWA JAKO DETERMINANTA WZROSTU WŁĄCZENIA FINANSOWEGO PODEJŚCIE ZINTEGROWANE

BOŻENA FRĄCZEK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH

Cena: 47.90 zł 43.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7875-436-7

 

265 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Teoretyczna część pracy stanowi kompleksowe ujęcie problemu włączenia finansowego, jego istoty oraz uwarunkowań i ma na celu uporządkowanie wiedzy. Na tę część pracy składają się cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym została wyjaśniona istota wykluczenia finansowego oraz włączenia finansowego. Rozważania przeprowadzone w rozdziale drugim mają na celu rozpoznanie znaczenia włączenia finansowego dla różnych podmiotów, a w szczególności dla gospodarstw domowych, sektora finansowego i gospodarki. Wśród zidentyfikowanych w rozdziale trzecim czynników wpływających na włączenie finansowe zwrócono uwagę zarówno na czynniki leżące po stronie popytowej, takie jak dochód rozporządzalny gospodarstwa domowego, PKB na mieszkańca, wiek, płeć, a także na czynniki podażowe, do których zaliczono warunki dostępu usług finansowych oraz jakość oferowanych usług finansowych. Zamierzeniem rozdziału czwartego było przedstawienie działań i przedsięwzięć w zakresie edukacji finansowej, które w znaczącym stopniu mogą przyczynić się do zwiększenia stopnia włączenia finansowego poprzez poprawę skuteczności procesu edukacji. W rozdziale piątym przedstawiono metodologię przeprowadzonych badań. Zamierzeniem rozdziału szóstego było zidentyfikowanie zależności pomiędzy włączeniem finansowym i alfabetyzacją finansową sensu stricto na tle innych czynników determinujących poziom włączenia finansowego oraz wyszczególnienie predyktorów włączenia finansowego. W rozdziale siódmym zaprezentowano wyniki badań własnych, które miały na celu zbadanie poziomu alfabetyzacji finansowej oraz poziomu rzeczywistego i świadomego włączenia finansowego w grupie studentów studiujących kierunki ekonomiczne w krajach Grupy Wyszehradzkiej, jak również rozpoznanie poziomu wykorzystywania przez młodzież studiującą kierunki ekonomiczne nowoczesnej technologii w procesie edukacji finansowej.

SPIS TREŚCI

Wstęp Część I

UWARUNKOWANIA PROCESU WŁĄCZENIA FINANSOWEGO

Rozdział I

Włączenie finansowe i sposoby jego pomiaru - ujęcie teoretyczne1. Wykluczenie i włączenie finansowe - istota, typologia, determinanty 2. Włączenie finansowe a nadzorowana i nienadzorowana częśćsektora finansowego3. Obszary włączenia finansowego według kryterium przedmiotowego 4. Pomiar włączenia finansowegoRozdział IIZnaczenie włączenia finansowego w ujęciu mikro- i makroekonomicznym 1. Znaczenie włączenia finansowego dla gospodarstw domowych 2. Znaczenie włączenia finansowego dla sprawnego funkcjonowaniai utrzymania stabilności sektora finansowego 3. Włączenie finansowe a czynniki egzogeniczne wpływającena stabilność finansową 4. Rola włączenia finansowego w rozwoju gospodarczym krajuRozdział IIICzynniki wpływające na poziom włączenia finansowego1. Dochód i poziom życia jako podstawowe determinanty stopniawłączenia finansowego2. Edukacja finansowa jako proces sprzyjający włączeniu finansowemu 3. Rola kobiet w podnoszeniu poziomu włączenia finansowego4. Wiek jako determinanta poziomu włączenia finansowego5. Warunki dostępu do produktów i usług finansowych oraz ich jakość a poziomwłączenia finansowegoRozdział IVSposoby zwiększania efektywności edukacji finansowej 1. Narodowe strategie edukacji finansowej jako zintegrowana formaedukacji finansowej 2. Koncepcja edukacji finansowej opartej na dowodach naukowych3. Wykorzystanie e-learningu w edukacji finansowej 4. Rozwój oferty edukacji finansowej (na przykładzie Polski)Część IIANALIZA ZNACZENIA EFEKTYWNEJ EDUKACJI FINANSOWEJDLA WŁĄCZENIA FINANSOWEGORozdział VMetodologia badań empirycznych 1. Przedmiot, cel badań i hipotezy badawcze2. Zmienne i wskaźniki 3. Metoda, techniki, narzędzia badawcze4. Charakterystyka doboru próby badawczej5. Procedura statystyczna badań Rozdział VIAlfabetyzacja finansowa a poziom włączenia finansowego na świecie- wyniki badań wtórnych 1. Zróżnicowanie poziomu włączenia finansowego i alfabetyzacji finansowejw zależności od poziomu dochodu kraju i regionu 2. Zależność pomiędzy PKB na mieszkańca a innymi czynnikami włączeniafinansowego 3. Wpływ wybranych czynników na poziom włączenia finansowego na świecie4. Wnioski z badań wtórnychRozdział VIIEdukacja finansowa a poziom włączenia finansowego- wyniki badań pierwotnych1. Poziom wiedzy i umiejętności finansowych studentów kierunkówekonomicznych w krajach Grupy Wyszehradzkiej2. Pojęcie rzeczywistego i świadomego włączenia finansowego oraz ich pomiar3. Ocena wykorzystania nowoczesnej technologii w edukacjifinansowej studentów 4. Wnioski z badań pierwotnych Zakończenie Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Aneks

Kod wydawnictwa: 978-83-7875-436-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl