Dodano produkt do koszyka

Promocja

URUCHAMIANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I KOMERCJALIZACJA PRODUKTU

URUCHAMIANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I KOMERCJALIZACJA PRODUKTU

MAREK PAWLAK

Wydawnictwo: KUL

Cena: 44.90 zł 40.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8061-917-3
 
255 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
 

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce rocznie rejestruje się około 300 tys. podmiotów gospodarki narodowej, przy czym około 80% z nich to podmioty mające formę prawną jednoosobowej działalności gospodarczej. Jak podają statystyki z wielu krajów (jest to bardziej szczegółowo przedstawione w rozdziale 1.4), ponad połowa małych firm jest likwidowana po czterech latach istnienia (przy czym należy odnotować, że statystyki te dotyczą małych firm zatrudniających pracowników, dla firm rodzinnych są one znaczenie korzystniejsze).
Zjawisko likwidowania po kilku latach nowo utworzonych firm jest czymś naturalnym i może świadczyć o swego rodzaju selekcji przez rynek nieudanych pomysłów lub źle działających przedsiębiorców. Czy można jednak spowodować, aby takich nieudanych prób biznesowych było mniej? Jest to problem, który został podjęty w niniejszej książce. Zgromadzono w niej wiedzę na temat uruchamiania działalności gospodarczej i komercjalizacji produktu, która może być przydatna dla osób uruchamiających działalność gospodarczą i tych, które już prowadzą swoje firmy. Zakłada się, że po zapoznaniu się z tą wiedzą bądź jedynie z jej częścią, potencjalny przedsiębiorca będzie popełniał mniej błędów w swojej ścieżce rozwoju biznesowego. Być może po przeczytaniu zrezygnuje ze swego nie do końca udanego pomysłu biznesowego, może zwiększy szansę przeżycia swojej niedawno utworzonej firmy.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Pomysł na biznes
1.1. Problem społeczny jako punkt wyjścia działalności gospodarczej
1.2. Pomysł na biznes
1.3. Znaczenie małych firm dla gospodarki
1.4. Bankructwa małych przedsiębiorstw

2. Przedsiębiorca
2.1. Pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości
2.2. Cechy przedsiębiorcy
2.3. Oszacowane swoich możliwości
2.4. Zalety i wady bycia właścicielem małej firmy

3. Innowacje i innowacyjność
3.1. Istota innowacji
3.2. Wyobraźnia i kreatywność
3.3. Rodzaje innowacji
3.4. Dwie strategie tworzenia nowych produktów: innowacyjna i będąca odpowiedzią na potrzeby klienta
3.5. Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie

4. Ochrona własności intelektualnej
4.1. Własność intelektualna
4.2. Patenty
4.3. Prawo autorskie (Copyright)
4.4. Nazwy zastrzeżone, (trademarks) znaki firmowe, znaki towarowe

5. Badania rynku i konkurencji
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Badanie otoczenia
5.2. 1 Badanie rynku
5.2. 2 Badanie branży
5.3. Badanie wnętrza
5.4. USP - Unikalna Propozycja Sprzedażowa
5.5. Podsumowanie

6. Tworzenie przedsiębiorstwa
6.1. Elementy procesu tworzenia
6.2. Warianty rozpoczęcia działalności
6.3. Lokalizacja firmy
6.4. Formy prawne przedsiębiorstw

7. Stworzenie produktu
7.1. Znaczenie prac badawczo-rozwojowych
7.2. Proces tworzenia produktu
7.2.1. Model uproszczony dla małych przedsiębiorstw
7.2.2. Model dla większych przedsiębiorstw
7.2.3. Model rozbudowany
7.2.4. Agile Scrum - model dla produktów informatycznych

8. Marketing
8.1. Marketing i jego znaczenie
8.2. 4P - produkt, cena, dystrybucja (miejsce), promocja
8.2.1. Produkt
8.2.2. Cena
8.2.3. Dystrybucja
8.2.4. Promocja
8.3. Organizacja sprzedaży i proces sprzedaży

9. Finansowanie biznesu
9.1. Uwagi wstępne
9.2. Samofinansowanie
9.3. Rodzina i przyjaciele
9.4. Pomoc rządowa, granty, konkursy biznesplanów
9.5. Inkubatory i akceleratory biznesu
9.6. Anioły biznesu i sieci aniołów
9.6.1. Cechy anioła biznesu
9.6.2. Sieci aniołów biznesu
9.6.3. Wielkość inwestycji
9.6.4. Nawiązanie współpracy z aniołem biznesu
9.7. Kapitały wysokiego ryzyka - Venture Capitals
9.8. Kapitały prywatne - spółki osobowe i kapitałowe
9.9. Pożyczki udzielane przez banki
9.10. Crowdfunding
9.11. Corporate Venturing
9.12. Kapitałowe fundusze rozwoju - Development Capital Funds
9.13. IPO - Public Listing
9.14. Finansowanie przez dostawcę wyposażenia i finansowanie wewnętrzne
9.15. Podsumowanie

Spis rysunków

Spis tabel

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8061-917-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl