Dodano produkt do koszyka

Promocja

TRANSPARENTNOŚĆ DOKONAŃ UCZELNI WYŻSZEJ. PERSPEKTYWA ZEWNĘTRZNYCH INTERESARIUSZY

TRANSPARENTNOŚĆ DOKONAŃ UCZELNI WYŻSZEJ. PERSPEKTYWA ZEWNĘTRZNYCH INTERESARIUSZY

JACEK KALINOWSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Cena: 64.90 zł 58.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8331-259-0

222 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023

Celem głównym monografii jest identyfikacja poziomu transparentności dokonań polskich uniwersytetów z perspektywy zewnętrznych interesariuszy - w wymiarze finansowym i niefinansowym - oraz odniesienie go do poziomu transparentności dokonań najlepszych uczelni na świecie.

Praca ta wpisuje się w mało rozpoznany w literaturze polskiej nurt badań z zakresu wykorzystania systemu rachunkowości w procesie zarządzania uczelniami. Opracowanie jest dojrzałe, ma duże walory poznawcze i praktyczne. Szeroki zakres zawartej w publikacji wiedzy stanowi o jej przydatności dla potrzeb zarządzania zarówno uczelniami publicznymi, jak też niepublicznymi. Przejrzysty układ treści opracowania oraz przemyślany logiczny wywód to niewątpliwe atuty monografii. Recenzowana pozycja zwraca również uwagę swoją wieloaspektowością i kompleksowym potraktowaniem omawianej problematyki.

Z recenzji prof. Teresy Martyniuk

Monografia jest opracowaniem wartościowym, dojrzałym naukowo [ ]. Jest pozycją ważną, stanowiącą głos w dyskusji naukowej na temat transparentności uczelni wyższych z perspektywy zewnętrznych interesariuszy. Badania naukowe przeprowadzone dla potrzeb recenzowanego opracowania są unikalne i innowacyjne (w szczególności zastosowanie zapytania o dostęp do informacji publicznej) oraz istotne w obszarze zarządzania uniwersytetami w Polsce. Zaprezentowane treści mogą stanowić bazę odniesienia do przyszłych badań, których kierunki zostały wskazane w monografii.

Z recenzji dr hab. Bogusławy Bek-Gaik, prof. AGH

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Historia powstania i rozwoju uniwersytetów
1.1. Starożytność - narodziny tradycji uniwersytetu
1.2. Rozwój nauki i dydaktyki w średniowieczu
1.3. Reformacja, oświecenie i czasy nowożytne - upadek i ponowne powstanie
uniwersytetów
1.4. Przyszłość uniwersytetu - uniwersytet liberalny Humboldta a uniwersytet korporacyjny Clarka
1.5. Powstanie i rozwój uniwersytetów w Polsce
1.6. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 2
Podstawy teoretyczne transparentności dokonań uniwersytetu
w naukach o zarządzaniu
2.1. Istota i źródła pojęcia transparentności
2.2. Teoria interesariuszy
2.3. Znaczenie transparentności w teorii agencji
2.4. Transparentność jako element ładu akademickiego
2.5. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 3
Raportowanie zewnętrzne uczelni wyższych w Polsce
3.1. Instytucje szkolnictwa wyższego w Polsce
3.2. Ujawnianie informacji dotyczących zasad funkcjonowania uczelni
3.3. Sprawozdawczość finansowa uczelni
3.4. Sprawozdawczość niefinansowa uczelni jako szczególny element jej systemu
raportowania zewnętrznego
3.5. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 4
Analiza transparentności dokonań uniwersytetów - wyniki badań
4.1. Wprowadzenie
4.2. Analiza transparentności wybranych uniwersytetów w Polsce
4.3. Analiza transparentności wybranych uniwersytetów zagranicznych - liderów rankingu szanghajskiego
4.4. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 5
Zintegrowany raport o dokonaniach uczelni - propozycja struktury
informacyjnej
5.1. Cele i zakres raportu
5.2. Raport o uwarunkowaniach funkcjonowania uczelni
5.3. Raport o dokonaniach finansowych
5.4. Raport o dokonaniach niefinansowych

Zakończenie

Wykaz literatury

Wykaz skrótów

Spis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8331-259-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl