Dodano produkt do koszyka

Promocja

TRANSFER TECHNOLOGII TRANSFER PIONOWY I TRANSFER POZIOMY W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW

TRANSFER TECHNOLOGII TRANSFER PIONOWY I TRANSFER POZIOMY W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW

KARINA SACHPAZIDU

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 55.00 zł 43.45 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-558-4

131 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

W rozwoju przedsiębiorstw coraz większe znaczenie przypisuje się technologii, zarówno w ujęciu tradycyjnym, jak również rozumianej jako wiedza technologiczna, nabierająca szczególnego znaczenia aktualnie, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Firmy zainteresowane wdrażaniem innowacji, wprowadzaniem nowych produktów i usług na rynek coraz większą uwagę poświęcają zaplanowanym procesom zarządzania technologią i wiedzą, dzięki czemu sprawniej i w większym stopniu osiągają sukces rynkowy i tym samym podnoszą swoją zyskowność.

Praktyczne zastosowanie technologii i wiedzy stwarza możliwość uzyskiwania konkurencyjnej przewagi przez przedsiębiorstwo, niedostrzeganie zaś znaczenia technologii i wiedzy w działalności przedsiębiorstw wiąże się z brakiem ich rozwoju, a często nawet ich upadkiem. Coraz większe wymagania klientów, silnie i dynamicznie rozwijająca się konkurencja oraz coraz krótsze cykle życia produktów - wymuszają ciągłe zmiany w funkcjonowaniu współczesnych firm. Jednym z kluczowych źródeł technologii i wiedzy w przedsiębiorstwach jest transferowanie jej z zewnętrznych podmiotów, bardziej zaawansowanych technologicznie. Przedsiębiorstwa mogą pozyskać technologię oraz wiedzę z jednostek badawczo-rozwojowych, takich jak instytuty badawcze czy uczelnie wyższe, mogą także ją transferować z innych przedsiębiorstw. W pierwszym przypadku firmy stają przed wyzwaniem pionowego transferu technologii, w drugim - poziomego transferu technologii. Obecny stan wiedzy w zakresie specyfiki transferu technologii, realizowanego przez przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego pionowego i poziomego rodzaju, oraz znaczenia transferu technologii w uzyskiwaniu konkurencyjnej przewagi przez przedsiębiorstwa jest ograniczony.

Zarówno wiedza i technologia, jak i możliwa do osiągnięcia przewaga konkurencyjna, wynikająca z ich zastosowania, stanowią istotny obszar zainteresowań i samych firm, i badaczy. Monografia jest odpowiedzią na bieżące potrzeby w zakresie transferu technologii oraz konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstw, a jej głównym celem jest integracja i rozwój istniejącej wiedzy w zakresie transferu technologii, a także określenie znaczenia transferu technologii i siły jego oddziaływania na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw.

spis treści

Wstęp

Rozdział 1
Istota i znaczenie transferu technologii
1.1. Pojęcie transferu technologii
1.1.1. Definicja transferu technologii
1.1.2. Wiedza i technologia
1.2. Proces i fazy transferu technologii
1.2.1. Transfer technologii w ujęciu procesowym
1.2.2. Fazy transferu technologii

Rozdział 2
Przeniesienie technologii w ramach transferu technologii - kanały
2.1. Istota i pojęcie kanału transferu technologii
2.2. Kanały transferu technologii
2.3. Kanały formalnego i nieformalnego transferu technologii
2.4. Kanały wewnętrznego i zewnętrz]lego transferu technologii

Rozdział 3
Transfer technologii z jednostek naukowych i przedsiębiorstw
3.1. Pionowy transfer technologii
3.2. Poziomy transfer technologii
3.3. Aktorzy procesu transferu technologii
3.3.1. Dawca, biorca i pośrednik w procesie transferu technologii
3.3.2. Znaczenie uczelni w procesie transferu technologii
3.3.3. Centra transferu technologii

Rozdział 4
Czynniki determinujące i efekty procesu transferu technologii
4.1. Czynniki determinujące transfer technologii
4.1.1. Organizacyjne czynniki determinujące transfer technologii
4.1.2. Indywidualne czynniki determinujące transfer technologii
4.2. Efekty procesu transferu technologii
4.3. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
jako efekt transferu technologii

Rozdział 5
Transfer technologii a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
5.1. Metodyka badań
5.1.1. Założenia badawcze projektu
5.1.2. Model i hipotezy badawcze
5.2. Zmienne w modelu badawczym
5.3. Badane przedsiębiorstwa - próba badawcza
5.3.1. Dobór próby badawczej
5.3.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
5.4. Charakterystyka transferu technologii
5.4.1. Pionowy transfer technologii w przedsiębiorstwach przemysłowych
5.4.2. Poziomy transfer technologii w przedsiębiorstwach przemysłowych

Rozdział 6
Wpływ transferu technologii na przewagę konkurencyjną
przedsiębiorstwa w ujęciu empirycznym
6.1. Modelowanie strukturalne transferu technologii
i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
6.2. Analiza czynnikowa
6.3. Analiza rzetelności instrumentu pomiarowego
zmiennych ukrytych
6.4. Interpretacja uzyskanych wyników

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-558-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl