Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
TEORIA BUDOWY MODELI BIZNESOWYCH
TADEUSZ WAŚCIŃSKI
Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7814-856-2
265 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Książka ta jest podsumowaniem dwudziestopięcioletniego doświadczenia autora z pracy w ośrodkach akademickich, które poprzedzone było kilkuletnią praktyką na stanowiskach menedżerskich w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Przedstawiony materiał obejmuje zasadniczą część dotychczasowego dorobku naukowego autora, który koncentruje się na metodach wielopłaszczyznowej oceny działalności przedsiębiorstwa w ujęciu biznesowym.Celem książki jest analityczne potraktowanie modeli biznesowych i zachodzących w nich procesów, które powinno uwzględniać takie obszary działalności, jak: przedsiębiorczość, innowacyjność, restrukturyzacja, społeczna odpowiedzialność biznesu, postęp naukowo-techniczny, a także dynamiczna analiza dostarczanych informacji ekonomicznych, finansowych, organizacyjnych i innych.Publikacja składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących: modeli biznesowych w ujęciu teoretycznym i praktycznym- ekonomicznych podstaw modeli biznesowych (podejście autorskie)- przedsiębiorczości w procesach biznesowych- innowacji w procesach biznesowych- restrukturyzacji w modelach biznesowych- społecznej odpowiedzialności biznesu jako podstawie budowy modeli biznesowych.Książka jest adresowana przede wszystkim do ludzi nauki, którzy zajmują się procesami biznesowymi, ale również do tych, którzy chcą łączyć praktykę prowadzenia działalności biznesowej z teorią naukową.
SPIS TREŚCI
Przedmowa i podziękowania Wstęp Rozdział 1. Modele biznesowe - ujęcie teoretyczne i praktyczne 1.1. Modele biznesowe - istota, klasyfikacja 1.2. Modele biznesowe i modelowanie biznesowe 1.3. Znaczenie innowacji w modelach biznesowych 1.4. Ograniczenia dla zrównoważonych modeli biznesowych 1.5. Zrównoważone modele biznesowe 1.6. Procesy biznesowe Rozdział 2. Ekonomiczne podstawy modeli biznesowych 2.1. Ekonomiczne podstawy działalności biznesowej 2.2. Modele biznesowe w ujęciu retrospektywnym 2.3. Znaczenie decyzji producenta 2.4. Identyfikacja wybranych czynników ekonomicznych mających wpływ na efektywności ekonomiczną modeli biznesowych 2.5. Studium przypadku - badanie efektywności modeli biznesowych Rozdział 3. Przedsiębiorczość w procesach biznesowych 3.1. Istota i pojęcie przedsiębiorczości 3.2. Wybrane rodzaje przedsiębiorczości i ich charakterystyka 3.3. Rozwój pojęcia przedsiębiorca od R. Cantillona do J.A. Schumpetera 3.4. Ewolucyjne podejście do koncepcji terminu przedsiębiorca 3.5. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości 3.6. Dynamika rozwoju form przedsiębiorczości w Polsce według danych GUS za 2017 rok
Rozdział 4. Innowacje w procesach biznesowych 4.1. Innowacyjność przedsiębiorstw, istota i charakter 4.2. Innowacyjność przedsiębiorstwa kreująca jego wartość 4.3. Rola strategii innowacji w strategii rozwoju przedsiębiorstwa 4.4. Podażowe i popytowe źródła innowacji w przedsiębiorstwie 4.5. Model przedsiębiorczości korporacyjnej i innowacji 4.6. Polityka innowacyjności Rozdział 5. Restrukturyzacja w modelach biznesowych 5.1. Analiza źródłowa stanu wiedzy z zakresu restrukturyzacji 5.2. Restrukturyzacja potrzebą w działalności biznesowej przedsiębiorstwa 5.3. Cele restrukturyzacji 5.4. Zasięg i konieczność wdrożenia procesów restrukturyzacyjnych 5.5. Bariery w procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw 5.6. Charakterystyka głównych wymiarów restrukturyzacji Rozdział 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu podstawą budowy modeli biznesowych6.1. Koncepcja i istota społecznej odpowiedzialności 6.2. Koncepcja modelu przedsiębiorstwa społecznego 6.3. Wzrastająca rola modelu przedsiębiorstwa społecznego 6.4. Równowaga pomiędzy zyskiem a społeczną odpowiedzialnością biznesu 6.5. CSR koncepcją jednostek administracji państwowej i samorządowej 6.6. Zmiany w zapisach ustawy o rachunkowości w zakresie CSR 6.7. Popularyzacja zagadnień społecznie odpowiedzialnych w środowisku akademickim Podsumowanie i synteza Bibliografia Spis tabel Spis rysunków Załącznik
Kod wydawnictwa: 978-83-7814-856-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.