Dodano produkt do koszyka

Promocja

SZKOŁA PRZESTRZENIĄ KSZTAŁTOWANIA POSTAW PATRIOTYCZNYCH. TEORIA I PRAKTYKA

SZKOŁA PRZESTRZENIĄ KSZTAŁTOWANIA POSTAW PATRIOTYCZNYCH. TEORIA I PRAKTYKA

red.nauk.MARTA MILEWSKA, red.nauk.JOLANTA ZAŁĘCZNY

Wydawnictwo: AKADEMIA FINANSÓW I BIZNESU VISTULA

Cena: 69.90 zł 62.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-64614-61-3
 
144 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

O roli szkoły w wychowywaniu patriotycznym młodego pokolenia historycy edukacji dyskutują z równym zapałem, co teoretycy wychowania, nauczyciele, reformatorzy programów szkolnych. Wszyscy są głęboko przekonani, że instytucja ta zawsze miała wpływ na kolejne pokolenia Polaków, przygotowywała ich do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a przede wszystkim uczyła odpowiedzialności za losy ojczyzny. Nie inaczej jest w świecie współczesnym.
Na przestrzeni dziejów zmieniały się formy zachowań określane mianem postaw patriotycznych. Innych dowodów zaangażowania oczekiwano od młodego pokolenia w okresie zaborów czy podczas I albo II wojny światowej, inaczej postrzegano patriotyzm w okresie pokoju. Szkoła zawsze jednak starała się wychodzić naprzeciw społecznym oczekiwaniom i kształtować patriotyczne postawy uczniów. (...)

ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ I
KSZTAŁTOWANIE POSTAW PATRIOTYCZNYCH - TEORIE, WZORCE I TRADYCJE

Rozdział 1.
Rola tradycji patriotycznych w edukacji i wychowaniu
młodzieży w II RP
(Jolanta Załęczny, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)

Rozdział 2.
Rola szkoły w wychowaniu patriotycznym
(Małgorzata Parzych, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)

Rozdział 3.
Patriotyzm w edukacji historycznej
(Marta Milewska, Oddziałowe Biuro Badań Historycznych IPN w Warszawie
Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, Instytut Historii)

Rozdział 4.
Edukacja regionalna i kulturowa jako determinanty treści patriotycznych
(Mariola Badowska, Społeczna Akademia Nauk Warszawa, Wydział Nauk Humanistycznych)

CZĘŚĆ II
PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK

Rozdział 5.
Zastosowanie wybranych polskich pieśni patriotycznych
w zabawie z młodszymi dziećmi
(Ewa Kuszewska, Katedra Etnomuzykologii i Hymnologii Instytut Nauk o Sztuce, Wydział Nauk Humanistycznych KUL)

Rozdział 6.
Kształtowanie postaw patriotycznych w szkole podstawowej
(Radosław Potrac, Towarzystwo Przyjaciół Warszawy, Stowarzyszenie Gwara Warszawska)

Rozdział 7.
Praktyczne uwagi dotyczące nauczania o patriotyzmie
na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej
(Jacek Konik, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)

Rozdział 8.
Nowe narzędzia dydaktyczne w edukacji patriotycznej
i historycznej (lekcje historii z widowiskiem VR MS Piłsudski - ukryta historia)
(Bożena Józefów-Czerwińska, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)

Kod wydawnictwa: 978-83-64614-61-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl