SZKOŁA PRZESTRZENIĄ KSZTAŁTOWANIA POSTAW PATRIOTYCZNYCH. TEORIA I PRAKTYKA
red.nauk.MARTA MILEWSKA, red.nauk.JOLANTA ZAŁĘCZNY
Wydawnictwo: AKADEMIA FINANSÓW I BIZNESU VISTULA
Cena: 69.90 zł
62.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-64614-61-3
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
O roli szkoły w wychowywaniu patriotycznym młodego pokolenia historycy edukacji dyskutują z równym zapałem, co teoretycy wychowania, nauczyciele, reformatorzy programów szkolnych. Wszyscy są głęboko przekonani, że instytucja ta zawsze miała wpływ na kolejne pokolenia Polaków, przygotowywała ich do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a przede wszystkim uczyła odpowiedzialności za losy ojczyzny. Nie inaczej jest w świecie współczesnym.
Na przestrzeni dziejów zmieniały się formy zachowań określane mianem postaw patriotycznych. Innych dowodów zaangażowania oczekiwano od młodego pokolenia w okresie zaborów czy podczas I albo II wojny światowej, inaczej postrzegano patriotyzm w okresie pokoju. Szkoła zawsze jednak starała się wychodzić naprzeciw społecznym oczekiwaniom i kształtować patriotyczne postawy uczniów. (...)
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I
KSZTAŁTOWANIE POSTAW PATRIOTYCZNYCH - TEORIE, WZORCE I TRADYCJE
Rozdział 1.
Rola tradycji patriotycznych w edukacji i wychowaniu
młodzieży w II RP
(Jolanta Załęczny, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)
Rozdział 2.
Rola szkoły w wychowaniu patriotycznym
(Małgorzata Parzych, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)
Rozdział 3.
Patriotyzm w edukacji historycznej
(Marta Milewska, Oddziałowe Biuro Badań Historycznych IPN w Warszawie
Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, Instytut Historii)
Rozdział 4.
Edukacja regionalna i kulturowa jako determinanty treści patriotycznych
(Mariola Badowska, Społeczna Akademia Nauk Warszawa, Wydział Nauk Humanistycznych)
CZĘŚĆ II
PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK
Rozdział 5.
Zastosowanie wybranych polskich pieśni patriotycznych
w zabawie z młodszymi dziećmi
(Ewa Kuszewska, Katedra Etnomuzykologii i Hymnologii Instytut Nauk o Sztuce, Wydział Nauk Humanistycznych KUL)
Rozdział 6.
Kształtowanie postaw patriotycznych w szkole podstawowej
(Radosław Potrac, Towarzystwo Przyjaciół Warszawy, Stowarzyszenie Gwara Warszawska)
Rozdział 7.
Praktyczne uwagi dotyczące nauczania o patriotyzmie
na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej
(Jacek Konik, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)
Rozdział 8.
Nowe narzędzia dydaktyczne w edukacji patriotycznej
i historycznej (lekcje historii z widowiskiem VR MS Piłsudski - ukryta historia)
(Bożena Józefów-Czerwińska, Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie)
Kod wydawnictwa: 978-83-64614-61-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.