SUKCES ORGANIZACJI W WARUNKACH GOSPODARKI CYFROWEJ. STRATEGIE PROCESY I PROJEKTY
red.nauk.PIOTR WRÓBEL
Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI
Cena: 28.90 zł
26.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8206-079-9
171 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Dzisiaj gospodarka cyfrowa i tradycyjna przenikają się już tak ściśle, iż trudno je rozgraniczyć. Poprzednia rewolucja - przemysłowa - trwała około siedemdziesięciu, osiemdziesięciu lat, tak więc nie należy się spodziewać, że ta obecna niedługo się skończy. Ten burzliwy okres oznacza dla wielu organizacji poważne zagrożenie funkcjonowania w dotychczasowym modelu, co może prowadzić nawet do ich upadku. Są jednak takie organizacje, które dostrzegają w zmianach zupełnie nowe szanse i możliwości swojego rozwoju. Powstają nowe, całkowicie wirtualne organizacje. O sukcesie organizacji w warunkach cyfryzacji gospodarki przesądza umiejętność dostrzegania nowych trendów i zjawisk, a następnie dostosowywania się do nich czy też ich kształtowania.
Cyfrowa gospodarka wymaga od organizacji działań zarówno na poziomie strategicznym jak i operacyjnym. Sukces organizacji zależy od strategii, dzięki której odpowiada ona na nowe wyzwania. Tymczasem zanikanie dotychczasowych barier czasowych, przestrzennych i technologicznych umożliwia tworzenie zupełnie nowych modeli biznesowych, które mogą przyczynić się do daleko idących przetasowań w poszczególnych sektorach gospodarki.
Strategia wyznaczając kierunek rozwoju organizacji wymaga operacyjnych działań w celu jej wdrożenia: procesów i projektów. Cyfrową transformację wspierają rozwijające się narzędzia informatyczne, które dają nowe możliwości doskonalenia procesów i projektów biznesowych.
Niniejsza monografia stanowi kolejną z cyklu publikacji będących efektem konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (wcześniej Instytutu Organizacji i Zarządzania) pod wspólnym tytułem "Sukces organizacji". Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do różnych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych. Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
JACEK RYBICKI
Wyzwania metodologiczne badań nad strategią behawioralną
w dobie gospodarki cyfrowej
AGNIESZKA WOŚ
Modele internacjonalizacji organizacji
BEATA WIERZBICKA
Społecznie odpowiedzialne postępowanie jako źródło harmonijnego
rozwoju obszarów turystycznych
JACEK RYBICKI, EMILIA DOBROWOLSKA
Zdolności sieciowe w kontekście kultury organizacyjnej innowacyjnego
przedsiębiorstwa - studium przypadku
AGNIESZKA BITKOWSKA
Wybrane aspekty zintegrowanego zarządzania procesowego
we współczesnych przedsiębiorstwach
AGNIESZKA JAGODA, TOMASZ KOŁAKOWSKI
Problemy funkcjonowania zespołów projektowych w łańcuchach dostaw -
doniesienia z badań empirycznych
DAWID SZRAMOWSKI
Postęp procesu cyfryzacji i digitalizacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w wyniku zmian przepisów podatkowych na przykładzie Polski, Czech i Węgier
ADAM E. SZCZEPANOWSKI
Czynniki kreatywności dla rozwoju innowacyjnośd w przedsiębiorstwach
województwa podlaskiego
JAROSŁAW SZREDER, PIOTR WALENTYNOWICZ
Nieruchomości wakacyjne jako innowacyjna forma kreowania wartości
przez dewelopera
Kod wydawnictwa: 978-83-8206-079-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.