Dodano produkt do koszyka

Promocja

STRATEGIE BIZNESOWE NA RYNKU ZBROJENIOWYM. STUDIA PRZYPADKÓW

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

STRATEGIE BIZNESOWE NA RYNKU ZBROJENIOWYM. STUDIA PRZYPADKÓW

red.ANETA NOWAKOWSKA-KRYSTMAN, red.KARINA GÓRSKA-ROŻEJ

Wydawnictwo: AKADEMIA SZTUKI WOJENNEJ

Cena: 89.90 zł 80.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7523-768-9

381 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Czym obecnie jest strategia, czy to coś na najbliższe dziesięć, pięć lat, a może na rok, a nawet na kwartał? Strategia w ujęciu ogólnym to koncepcja działania realizująca cele (strategiczne) umożliwiające przetrwanie i rozwój organizacji. Strategia jest więc drogą do celu wyznaczoną przez naczelne kierownictwo. Strategie na poziomie biznesu mają za zadanie określić rodzaj przewagi konkurencyjnej. Odnosi się to do rynku, klientów i ich potrzeb, który w przypadku polskiego sektora zbrojeniowego skupia się w zasadniczej części na wyrobie zbrojeniowym oferowanym polskim siłom zbrojnym. Rynek docelowy jest zatem ściśle określony, zdeterminowany ustalonymi cechami. Możliwość jego poszerzenia związana jest z geograficznym obszarem sprzedaży. Może również wynikać ze zmiany segmentu bez zmiany klienta. Wydaje się jednak, że największe możliwości podniesienia rentowności polskiego przemysłu zbrojeniowego są utkwione w wykorzystaniu wolnych mocy produkcyjnych skierowanych do innego klienta. Strategia dywersyfikacji produktowej przy jednoczesnej koncentracji kompetencji, która wymaga konsolidacji sektora zbrojeniowego, wydaje się nieuchronna.
Niniejsza monografia to zbiór prac, których celem jest przedstawienie kierunku działania polskich firm zbrojeniowych. Uwarunkowany było on koniecznością restrukturyzacji (rozdział pierwszy) i konsolidacji (rozdział drugi i trzeci).
W związku z tym, że branża zbrojeniowa obejmuje swym zasięgiem wiele domen, opisano strategię przedsiębiorstw zbrojeniowych działających na rynku dronów, śmigłowców bojowych, karabinków strzeleckich (rozdział piąty, szósty i siódmy).
Przeobrażenia polskiego sektora zbrojeniowego nie są czymś odosobnionym, jest to tendencja ogólnoświatowa, którą zobrazowano na przykładzie firmy RUAG (rozdział ósmy).
Prowadzenie każdej działalności, przeprowadzanie zmian związane jest z ryzykiem, którego aspekty w odniesieniu do sektora zbrojeniowego opisano w rozdziale dziewiątym.
Autorzy poszczególnych rozdziałów to uczestnicy studiów podyplomowych "Zarządzanie przedsiębiorstwem z branży zbrojeniowej" skierowani przez przedsiębiorstwa zbrojeniowe. Omówienie powyższych problemów opatrzone jest zatem wieloma przykładami firm, których pracownikami są autorzy.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Restrukturyzacja przedsiębiorstw zbrojeniowych - aspekty teoretyczne
i praktyczne
1.1. Restrukturyzacja - aspekty teoretyczne
1.2. Sprzedaż PZL Mielec - studium przypadku

Rozdział 2
Strategia rozwoju polskiego potencjału obronnego w kontekście
konsolidacji
2.1. Strategie fuzji i przejęć
2.2. Przykłady strategii fuzji i przejęć
2.3. Rola zespołu managersko-zarządczego w realizacji strategii
integracyjnej
2.4. Charakterystyka oraz uwarunkowania rynku zbrojeniowego

Rozdział 3
WB Group jako przykład rozwoju grupy kapitałowej w sektorze
zbrojeniowym
3.1. Grupy kapitałowe w sektorze zbrojeniowym - ujęcie teoretyczne
3.2. Wpływ strategii oraz struktury organizacyjnej na rozwój
przedsiębiorstwa na przykładzie WB GROUP
3.3. Wybrane aspekty rozwoju WB Group

Rozdział 4
Zarządzanie strategiczne w perspektywie zrealizowania celów Planu
Rzeczowo-Finansowego ZMT S.A
4.1. Podstawowe informacje o przedsiębiorstwie
4.2. Potencjał zakładów mechanicznych Tarnów S.A
4.3. Realizacja celów strategicznych przedsiębiorstwa poprzez zadania
wyznaczone w planie rzeczowo-finansowym na 2019 rok

Rozdział 5
Rynek dronów militarnych oraz systemów antydronowych na potrzeby
sił zbrojnych
5.1. Rynek dronów i systemów antydronowych na świecie i w Polsce
5.2. Analiza porównawcza branży dronów i systemów antydronowych

Rozdział 6
Krajowy rynek karabinków strzeleckich na przykładzie MSBS GROT -
Fabryka Broni "Łucznik" - Radom Sp. z o.o
6.1. Przegląd rynku karabinków strzeleckich
6.2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa Fabryka Broni "Łucznik" -
Radom sp. z o.o
6.3. Konkurenci - analiza producentów karabinków strzeleckich
6.4. Kluczowe czynniki sukcesu - karabinki
6.5. Analiza SWOT oraz macierz BCG
6.6. Pozycja konkurencyjna Fabryki Broni "Łucznik" - Radom sp. z o.o..
6.7. Odbiorcy karabinków strzeleckich na przykładzie MSBS GROT

Rozdział 7
Wpływ tendencji rozwojowych rynku śmigłowców bojowych na cele
strategiczne PZL Mielec
7.1. Obecny rynek śmigłowców
7.2. Trendy determinujące rozwój rynku śmigłowcowego
7.3. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa PZL Mielec

Rozdział 8
Kierunki rozwoju firm zbrojeniowych na rynkach międzynarodowych
na przykładzie firmy RUAG
8.1. Rozwój firm na rynkach międzynarodowych
8.2. Przemysł obronny Szwajcarii i narodziny firmy RUAG
8.3. Rozwój firmy RUAG na rynkach międzynarodowych

Rozdział 9
Zarządzanie ryzykiem strategicznym w przedsiębiorstwie z branży
zbrojeniowej
9.1. Pojęcie i typologia ryzyka w przedsiębiorstwie
9.2. Wybrane aspekty zarządzania ryzykiem strategicznym
w przedsiębiorstwie z branży zbrojeniowej
9.3. Współczesne podejście do zarządzania ryzykiem strategicznym
w Lockheed Martin Corporation

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Reklamodawcy

Kod wydawnictwa: 978-83-7523-768-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl