Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
SPOŁECZNE ASPEKTY TWORZENIA ORGANIZACJI PRZEDSIĘBIORCZYCH
red.ELENA MIESZAJKINA, red.MARIUSZ SOBKA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA LUBELSKA
Cena: 69.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 16.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7947-598-8
stron: 215
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2024
Trzecia monografia z cyklu o przedsiębiorczości ukazuje wyniki wspólnych prac kadry naukowo-dydaktycznej Katedry Zarządzania oraz studentów kierunku zarządzanie Politechniki Lubelskiej. W publikacji omówiono społeczne aspekty tworzenia organizacji przedsiębiorczych. Są to jednostki, które różnią się od organizacji menedżerskich swoją strukturą i cechami; procesami decyzyjnymi; podejściem do zarządzania zasobami ludzkimi; sposobem gromadzenia i dysponowania zasobami. Organizacje menedżerskie opierają się na hierarchiczności, centralizacji decyzji, koncentracji na wydajności i sformalizowanych procedurach. Organizacje przedsiębiorcze zaś promują i motywują tworzenie oraz wdrożenie kreatywnych pomysłów przez członków załogi. Fundamentami koncepcji przedsiębiorczości organizacyjnej są innowacyjność, podejmowanie ryzyka, proaktywność, agresywna konkurencyjność i autonomia. Organizacje przedsiębiorcze są zorientowane na wzrost w oparciu o poszukiwanie i wykorzystywanie endogenicznych i egzogenicznych szans, co pozwala im skutecznie funkcjonować w turbulentnym otoczeniu. Kluczową rolę w kreowaniu intraprzedsiębiorczości odgrywają liderzy, których kreatywność, umiejętność tworzenia innowacyjnych zespołów oraz zarządzania zmianami kształtują organizacje zdolne do adaptacji i wykorzystywania nowych możliwości.
Poszczególne rozdziały monografii przedstawiają wyniki badań nad intraprzedsiębiorczością w organizacjach różnych typów. W pierwszym rozdziale omówiona została koncepcja przedsiębiorczego uniwersytetu oraz przedsiębiorczości akademickiej. Specyfikę zarządzania przedsiębiorczego w małym biznesie przedstawiono w rozdziale drugim. Rozdział trzeci poświęcono zagadnieniom związanym z rolą empatii w procesie kształtowania świadomości organizacyjnej. W czwartym rozdziale dokonano oceny porównawczej stylów kierowania w jednostce samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwie oraz banku. Rozważania nad środkami perswazji w wybranych formach przekazów reklamowych przedstawiono w rozdziale piątym. W szóstym rozdziale, poświęconym przedsiębiorczości w sporcie, przedstawiono czynniki sukcesu wybranych klubów piłkarskich. Wpływ pracy zdalnej na identyfikację pracownika z organizacją przeanalizowano w rozdziale siódmym. Aspekty zarządzania przedsiębiorczego w Microsoft omówiono w rozdziale ósmym. W dziewiątym rozdziale zaprezentowano drogę od przedsiębiorczości osobistej do zarządzania przedsiębiorczego w firmie Lotte Wedel.
Monografia dostarcza wieloaspektowego spojrzenia na proces kreowania przedsiębiorczych organizacji, kładąc nacisk na rolę przywództwa, innowacyjności i adaptacyjności jako kluczowych czynników sukcesu.
Kod wydawnictwa: 978-83-7947-598-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.