SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ UCZELNI
MARCIN GERYK
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 60.00 zł
54.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7378-691-2
format: B5 oprawa: twarda z obwolutą Rok wydania: 2012 |
|
Niniejsza monografia opiera się na analizie teoretycznej światowych źródeł literaturowych oraz wynikach badań nad społeczną odpowiedzialnością uczelni, opublikowanych w książce M. Geryka Społeczna odpowiedzialność uczelni w percepcji jej interesariuszy. Raport z badań. Autor podjął próbę oceny, na ile stosowanie zasad społecznej odpowiedzialności może wpłynąć na poprawę efektywności zarządzania.Jest to pierwsze opracowanie przedstawiające w sposób kompleksowy zagadnienie społecznej odpowiedzialności uczelni. Autor wyraża przy tym nadzieję, że istota i znaczenie problemu wzbudzą żywe zainteresowanie i uwagę zarządzających uczelniami i przyczynią się do podniesienia poziomu wrażliwości społecznej instytucji edukacyjnych.W celu uniknięcia licznych powtórzeń autor stosuje wiele synonimicznych terminów dla określenia uczelni. Zamiennie stosowane terminy to: szkoła wyższa, uczelnia, uczelnia wyższa, szkoła, instytucja edukacyjna czy instytucja szkolnictwa wyższego. Zawsze jednak oznaczają one instytucję kształcącą na poziomie studiów wyższych lub prowadzącą badania naukowe.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Wstęp
Rozdział 1. Istota społecznej odpowiedzialności
1.1. Idea społecznej odpowiedzialności, ujęcie historyczne oraz współczesne
1.2. Teoria interesariuszy i modele społecznej odpowiedzialności
1.2.1. Interesariusze w koncepcji społecznej odpowiedzialności
1.2.2. Społeczna odpowiedzialność i jej różnorodność
1.3. Pojęcie i teorie społecznej odpowiedzialności
1.4. Strategie społecznej odpowiedzialności
Podsumowanie
Rozdział 2. Prospołeczność w zarządzaniu uczelnią
2.1. Uczelnia jako przedsiębiorstwo społeczne
2.2. Społeczne cele w działalności uczelni
2.3. Marketing uczelni wobec społecznej odpowiedzialności
2.3.1. Potrzeba marketingu
2.3.2. Skuteczność strategii marketingowej uczelni
2.4. Społecznie odpowiedzialna uczelnia jako stymulator działań proinnowacyjnych w środowisku lokalnym
Podsumowanie
Rozdział 3. Strategia zarządzania uczelnią w świetle oczekiwań interesariuszy
3.1. Oczekiwania interesariuszy
3.2. Kształtowanie polityki społecznej instytucji edukacyjnej szkolnictwa wyższego
3.3. Etyka w zarządzaniu uczelnią
3.3.1. Etyka biznesu
3.3.2. Etyczne zarządzanie organizacją
3.3.3. Uczelnia zarządzana etycznie
3.4. Charakterystyka procesu zarządzania strategicznego uczelnią
3.4.1. Istota strategii
3.4.2. Skuteczność w zarządzaniu uczelnią
3.4.3. Rola przywództwa
3.4.4. Uczelnia XXI wieku
Podsumowanie
Rozdział 4. Idea społecznej odpowiedzialności uczelni
4.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności uczelni w badaniach autora
4.2. Wpływ oczekiwań społecznych na kształtowanie idei społecznej odpowiedzialności uczelni
4.3. Wizja, misja i strategia uczelni zaangażowanej społecznie
4.4. Ocena zmian zarządzania uczelniami pod wpływem oczekiwań społecznych
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Kod wydawnictwa: 978-83-7378-691-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.