SPECYFIKA KSZTAŁCENIA OSÓB DOROSŁYCH W PRZESTRZENI AKADEMICKIEJ
IZABELA BIEŃKOWSKA, ANNA POTYKA, ANNA SUCHON
Wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8180-418-9
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Prezentowana monografia autorstwa trzech doświadczonych nauczycieli akademickich i jednocześnie praktyków dotyka problematyki postaw, doświadczeń i interakcji tworzących akademicką rzeczywistość.
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy zagadnień wprowadzających do edukacji dorosłych i jej specyfiki, procesów i modeli uczenia się dorosłych, problemów związanych z edukacją osoby dorosłej, działaniami nauczyciela akademickiego a zasadami efektywnego nauczania studentów oraz z propozycjami metod aktywizujących i urozmaicających dydaktykę szkoły wyższej. Druga część związana jest z trudną drogą do edukacji osób z niepełnosprawnością, z respektowaniem ich praw nie tylko na uczelni, analizą statystyczną i implikacjami na przyszłość. Trzeci rozdział w głównej mierze został poświęcony stresowi i wypaleniu zawodowemu, kondycji psychicznej pracowników uczelni i studentów oraz możliwościom oddziaływań w zakresie poprawienia dobrostanu wspomnianych grup w zakresie zdrowia psychicznego.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I
Specyfika kształcenia dorosłych. Metody wspomagające
pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego
Proces językowy w akcie komunikacyjnym a skuteczna
komunikacja w kształceniu osób dorosłych
Specyfika kształcenia dorosłych
Proces i modele uczenia się dorosłych
Motywacja do uczenia się osób dorosłych
Typy interakcji a style uczenia się
Działania nauczyciela akademickiego a zasady efektywnego
nauczania studentów
Doniesienia z badań własnych
Przykładowe metody wspomagające pracę nauczyciela
akademickiego - praktyczne implikacje dla nauczycieli
osób dorosłych
Refleksja końcowa
Część II
Specyfika kształcenia studentów z niepełnosprawnościami
Zmiany w sposobie funkcjonowania uniwersytetów -
trudna droga do edukacji wybranych grup społecznych
(w krótkim rysie historycznym)
Respektowanie praw a edukacja osób z niepełnosprawnością
Student z niepełnosprawnością na polskiej uczelni
Doniesienia z badań własnych
Praktyczne implikacje dla studentów z niepełnosprawnością
i pracowników uczelni
Refleksja końcowa
Część III
Kondycja psychiczna pracowników uczelni i studentów.
Zdrowie psychiczne jako jeden z wymiarów zdrowia człowieka
Różne sposoby rozumienia stresu - wybrane zagadnienia
Biologiczne podłoże reakcji stresowej
Konsekwencje stresu i jego związki ze zdrowiem człowieka
Wypalenie zawodowe
Doniesienia z badań własnych
Stan zdrowia psychicznego studentów i pracowników uczelni
oraz podejmowane działania w świetle aktualnych
doniesień i refleksji własnych
Możliwości oddziaływań w zakresie poprawienia kondycji
psychicznej studentów i pracowników uczelni
Inspiracje do tworzenia nowych relacji między uczestnikami
akademickich interakcji - zamiast zakończenia
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8180-418-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.