Dodano produkt do koszyka

Promocja

ANDRAGOGIKA W NIEMCZECH. Warunki rozwoju dyscypliny pedagogicznej

ANDRAGOGIKA W NIEMCZECH. Warunki rozwoju dyscypliny pedagogicznej

HANNA SOLARCZYK

Wydawnictwo: UMK

Cena: 64.00 zł 57.60 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-231-2240-1

387 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008

Monografia Hanny Solarczyk jest pierwszym w języku polskim tak kompleksowym i kompletnym opracowaniem prezentującym proces rozwoju i aktualny stan andragogiki niemieckiej. Praca ma nie tylko charakter opisowy. Autorka stawia sobie za cel identyfikację czynników warunkujących rozwój myśli andragogicznej, prześledzenie ich zmieniającej się w czasie roli, wreszcie - co najważniejsze -wyjaśnienie kierunków rozwoju badań i analiz naukowych ujmowanych w szerokim i dynamicznym kontekście społeczno-kulturowym. [...]Zarysowany obraz niemieckiej andragogiki przedstawiony został kompetentnie i z niekwestionođwanym znawstwem. Nie tylko wzbogaci polską andragogikę, ale i dostarczy materiału do komparatyđstycznych analiz andragogicznych.z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Mieczysława Malewskiego"Rozprawa Hanny Solarczyk Andragogika w Niemczech. Warunki rozwoju dyscypliny pedagogicznej jest w moim przekonaniu pracą wyróżniającą się na tle literatury z zakresu nauk o wychowaniu. Charakteryzuje ją: struktura bez zarzutu, ogromna wartość informacyjna, logiczna narracja, staranny język, oparcie się na bardzo bogatej niemiecko-języcznej literaturze przedmiotu, trafne tłumaczenia na język polski tytułów najróżniejszych tekstów i organizacji, liczne podsumowania ułatwiające lekturę. [...] Za jej wydaniem przemawiają co najmniej trzy argumenty:- rozprawa ma duże walory poznawcze,- rozprawa jest ważnym i poważnym głosem w aktualnej dyskusji nad tożsamością andragogiki,- rozprawa napisana została z wyraźną troską o czytelnika".z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Mirosława S. Szymańskiego

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów Wprowadzenie

Część I. ZEWNĘTRZNE WARUNKI ROZWOJU ANDRAGOGIKI 1. Praktyka edukacji dorosłych w Niemczech Kształcenie robotników (1830-1870)Kształcenie ludu (l870-1945) Okres rządów Bismarcka i epoka Wilhelmińska (1870-1918) Republika Weimarska (1919-1933) Rządy narodowych socjalistów (1933-1945)Kształcenie dorosłych (1945-1969)Kształcenie dalsze (1970-1995) Kształcenie dalsze/dorosłych jako element edukacji całożyciowej (współcześnie) 2. Niemiecka polityka w dziedzinie edukacji dorosłych Polityczno-oświatowe uwarunkowania rozwoju edukacji dorosłych do 1945 r. Polityczno-oświatowe uwarunkowania rozwoju edukacji dorosłych po 1945 r. Polityczno-oświatowe decyzje i zalecenia w dziedzinie profesjonalizacji edukacji dorosłychPolityczno-oświatowe decyzje i zalecenia w dziedzinie akademizacji edukacji dorosłych 3. Profesjonalizacja edukacji dorosłych w Niemczech Profesjonalizacja jako koncepcja polityczno-oświatowaProfesjonalizm jako koncepcja pedagogicznaPrzeciwko deprofesjonalizacji Cześć II. POŚREDNIE WARUNKI ROZWOJU ANDRAGOGIKI 4. Instytucjonalizacja andragogiki w NiemczechPoczątki instytucjonalizacji andragogiki Ruch uniwersytetów rozszerzonychNiemiecka Szkoła Badań Ludowych i Edukacji Dorosłych Ośrodek Pedagogiczny (PAS) DVV Akademizacja andragogiki Kadra naukowaModele kształcenia andragogicznego Akademickie stowarzyszenia edukacji dorosłych 5. Pozauniwersyteckie ośrodki naukowo-badawcze edukacji dorosłych w Niemczech Niemiecki Instytut Edukacji Dorosłych (DIE) Krajowe instytuty pedagogiczne i centrale edukacji politycznejOśrodki badań zawodowej edukacji dorosłychOśrodki międzynarodowych badań edukacji dorosłych 6. Dokumentowanie osiągnięć andragogiki w NiemczechLiteratura andragogiczna Pozycje zwarte Czasopiśmiennictwo Internetowe zasoby andragogiki Część III. WEWNĘTRZNE WARUNKI ROZWOJU ANDRAGOGIKI 7.Od pedagogiki (scjentystycznej) do (krytycznej) nauki o wychowaniu w Niemczech Pedagogika scjentystyczna Pedagogika hermeneutyczna Empiryczna nauka o wychowaniu Krytyczna nauka o wychowaniu Zwroty w nauce o wychowaniu 8. Ery rozwoju andragogiki w Niemczech Era orientacji scjentystycznej w andragogice: pluralizm praktycznych koncepcji edukacji dorosłych (do 1919 r.) Era orientacji hermeneutycznej Spór między "starym" i "nowym" kierunkiem w Republice Weimarskiej Kontynuacja tradycji "nowego" kierunku w latach 50. XX w. Era orientacji empirycznej: pragmatyzm andragogiki lat 60. ... Era orientacji krytycznej w andragogice Usytuowanie andragogiki w systemie nauki oraz jej problemy Faza społeczno-krytyczna lat 70.: zwrot krytyczny /246Faza socjo-antropologiczna lat 80.: zwrot refleksyjny .... Faza postmodernistyczna lat 90.: zwrot konstruktywistyczny 9. Elementarne koncepcje andragogiczne Koncepcje badania i teorie dorosłości a ery rozwoju andragogikiKoncepcje badania i teorie uczenia się dorosłych a ery rozwoju andragogiki Konstruktywistyczna teoria uczenia się a dydaktyka dorosłychPodmiotowa teoria uczenia się Holzkampa a andragogikaZakończenie. Andragogika w Niemczech a zewnętrzne, pośrednie i wewnętrzne warunki jej rozwoju Aneks Bibliografia Literatura przedmiotu Bibliografia prac opublikowanych w Polsce o teorii i praktyce edukacji dorosłych w Niemczech (1989-2007) Spis schematów i tabel Zusammenfassung Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-231-2240-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl