Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

PUNKT ODNIESIENIA RZECZ O MOTYWACYJNYCH I POZNAWCZYCH INKLINACJACH W EKONOMII BEHAWIORALNEJ wyd.4

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

PUNKT ODNIESIENIA RZECZ O MOTYWACYJNYCH I POZNAWCZYCH INKLINACJACH W EKONOMII BEHAWIORALNEJ wyd.4

PIOTR ZIELONKA

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 70.00 zł 55.30 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-867-7

stron: 170

format: B5

oprawa: miękka

Rok wydania: 2024

 

Człowiek, który cudem uniknął śmierci lub poważnych obrażeń, czuje się jak zwycięzca. Jest niczym ten, który wygrał milion złotych na loterii albo otrzymał drugie życie. Dlaczego? Przecież obiektywnie w jego życiu nic nie zmieniło się w stosunku do sytuacji sprzed tego zdarzenia.
Wbrew powszechnej intuicji to, czy jakaś okoliczność zostanie odebrana jako zysk czy strata, w dużej mierze zależy od umiejscowienia punktu odniesienia.
Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji oraz na podejmowane decyzje jest jednym spośród wielu efektów motywacyjnych i poznawczych omawianych w tej pracy.


W monografii podjęta została ważna problematyka wpływu czynników behawioralnych na podejmowanie decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji ekonomicznych.
dr hab. Justyna Franc-Dąbrowska, prof. SGGW, fragment recenzji


Książka jest adresowana do środowiska naukowego. Może być także interesująca dla praktyków gospodarczych. Dotyczy nowatorskich zagadnień w finansach behawioralnych w ogólności, a w zakresie teorii perspektywy w szczególności.
prof. dr hab. Adam Szyszka, fragment recenzji

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie. Dwa systemy przetwarzania informacji

SFERA MOTYWACYJNA
1. Teoria perspektywy
2. Efekt status quo
3. Efekt posiadania
4. Efekt utopionych kosztów
5. Efekt sformułowania, czyli ten sam problem ukazany w różnych perspektywach
6. Efekt punktu odniesienia
7. Efekt dyspozycji
8. Księgowanie mentalne
9. Efekt „na koszt firmy"
10. Dyskontowanie odroczonych wypłat

SFERA POZNAWCZA
11. Nadmierna pewność przekonań i umiejętności
12. Złudzenie formacji, korelacji i przyczynowości
13. Heurystyka zakotwiczenia
14. Heurystyka dostępności
15. Nadmierny optymizm
16. Pułapka potwierdzania
17. Złudzenie kontroli
18. Podstawowe strategie prognozowania
19. „To było do przewidzenia", czyli efekt myślenia wstecznego
20. Efekt aureoli

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-867-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl