PRZYWÓDZTWO KONTEKSTY REMINISCENCJE ODNIESIENIA
DOROTA KUREK, BOGDAN M. SZULC, TOMASZ MAJEWSKI
Wydawnictwo: AKADEMIA SZTUKI WOJENNEJ
Cena: 68.90 zł
62.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7523-771-9
198 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
W rozdziale pierwszym dokonano analizy pojęcia "przywództwa" i "przywódca", wymieniono cechy przywództwa oraz opisano istotę przywództwa wojskowego. Wyjaśniono, iż przywództwo zależy nie tylko od cech przywódcy, ale i podwładnych oraz sytuacji zadaniowej. Następnie scharakteryzowano znaczenie przywództwa w dowodzeniu, podkreślając jego rolę w sytuacjach szczególnie trudnych, wymagających wysiłku fizycznego i psychicznego. Omówiono również zadania i funkcje dowódcy w kontekście wypełniania roli przywódczej oraz wyszczególniono czynniki determinujące sprawne działanie dowódcy.
W rozdziale drugim zdefiniowano termin aspiracje, wyjaśniono rolę aspiracji przywódczych w sprawnym działaniu dowódcy oraz przedstawiono wyniki badań nad aspiracjami przywódczymi oficerów. Następnie, na podstawie analizy literatury przedmiotu, wyodrębniono listy kompetencji przywódczych oraz określono listę kompetencji przywódcy wojskowego. Opisano również wyniki badań nad cechami przywódczymi kadry oficerskiej oraz sformułowano postulaty kształtowania kompetencji przywódczych w warunkach wojska.
W rozdziale trzecim dokonano dogłębnej analizy pojęcia rozwoju oraz doskonalenia, a także wskazano na możliwości kształtowania kompetencji przywódczych oraz przedstawiono podejścia różnych autorów do tej kwestii. Następnie wyszczególniono czynniki determinujące rozwój kompetencji przywódczych oraz scharakteryzowano poglądy i koncepcje autorów publikacji z zakresu przywództwa dotyczące rozwoju kompetencji przywódczych.
W rozdziale czwartym podjęto problematykę powiązania przywództwa i autorytetu. W zasadniczej tezie dokonano próby uzasadnienia równoznaczności autorytetu i przywódcy. Inaczej mówiąc dowiedziono, że każdy przywódca musi mieć i ma autorytet. Oczywiście, zaprezentowano różne podejścia oraz teorie. Wskazano to, co dla autorytetu jest szczególnie ważne, co stanowi o jego istnieniu lub nieistnieniu. Pokazano też różne współczesne zagrożenia dla aktualnego funkcjonowania autorytetów oraz współczesne społeczne odniesienia do ich uznania oraz funkcjonowania w nieustannie zmieniających się warunkach społecznych.
Rozdział piąty ujmuje niezwykle istotne zagadnienie wartości i ich znaczenia w przewodzeniu. Na podstawie zasadniczych teorii etycznych wskazano różne ujęcia oraz wyodrębniono kwestie podstawowe dla przywódcy. Uwzględniono w tym zarówno podejście czysto aksjologiczne, jak również deontologiczne, dowodząc ważności powinności w przewodzeniu. Szczególną rolę przypisano wartościom moralnym, znacząco wkraczając w świat aretologii. Wyeksponowano także zasadnicze dylematy, z którymi może spotykać się przywódca w procesie zarządzania.
Autorzy mają nadzieję, że wskazane treści oraz wyrażone w pracy spostrzeżenia i wątpliwości wpłyną na właściwe zrozumienie istoty przywództwa, a
wskazane unormowania znajdą zastosowanie w praktyce zarzadzania ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zasobami ludzkimi.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Istota i zakres przywództwa
1.1. Pojęcie i cechy przywództwa
1.2. Znaczenie przywództwa w dowodzeniu wojskami
1.3. Dowódca w roli przywódcy
Rozdział 2
Aspiracje i kompetencje przywódcze oficerów
2.1. Aspiracje przywódcze oficerów
2.2. Identyfikacja kompetencji przywódczych oficerów
2.3. Postulaty w zakresie kształtowania przywództwa kadry dowódczej
Rozdział 3
Rozwój kompetencji przywódczych - aspekty kulturowe
3.1. Rozwój, doskonalenie a kształtowanie kompetencji
3.2. Możliwości rozwoju kompetencji przywódczych - uwarunkowania
teoretyczne
3.3. Rozwój kompetencji przywódczych - metody, modele i podejścia
3.3.1. Rozwój kompetencji przywódczych - różne podejścia
3.3.2. John Adair o możliwościach rozwoju kompetencji
przywódczych
3.3.3. Teoria samorozwoju R. Boyatzisa
3.3.4. J.C. Maxwell o kształtowaniu przyszłych przywódców
3.3.5. Model pełnego zakresu przywództwa a rozwój przywódcy
3.3.6. Dwuczłonowy model rozwoju kompetencji przywódczych
3.4. Kulturowe uwarunkowania kształtowania kompetencji
przywódczych
3.4.1. Kultura organizacyjna i jej wpływ na proces kształtowania
kompetencji przywódczych
3.4.2. Podejście ixed mindset i growth mindset a kształtowanie
kompetencji przywódczych
Rozdział 4
Przywództwo a autorytet
4.1. Wieloaspektowość podejścia do autorytetu
4.2. Filozoficzno-logiczne ujęcie autorytetu
Rozdział 5
Wartości i dylematy moralne przywódcy
5.1. Podstawy kategoryzacji wartości
5.2. Wartości jako kategoria eklektyczna
5.3. Wartości moralne
5.4. Dylematy etyczne przywódcy
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Kod wydawnictwa: 978-83-7523-771-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.