PRAWO DLA BIZNESU E-COMMERCE
PIOTR KANTOROWSKI, PAWEŁ GŁĄB
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00 zł
38.71 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-283-7237-5
227 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Zbiór praw dotyczących firm prowadzących działalność online poszerza się w tempie odpowiadającym rozwojowi tego sektora rynku. Każdemu kolejnemu rodzajowi e-narzędzia przypisuje się całą listę nowych paragrafów, zakazów, nakazów i zaleceń. Kolejne precedensy i związane z nimi sprawy mnożą listę pytań i wątpliwości. Coraz więcej jest mało zrozumiałych dla przeciętnego Kowalskiego przepisów, w których jednak musi on nauczyć się poruszać, jeśli nie chce przepaść na e-rynku wskutek kar finansowych.
Nie sposób wiedzieć wszystkiego na temat legalnej strony biznesu online. Nie ma też konieczności recytowania kolejnych wyjątków z praw, które dotyczą e-przedsiębiorców. Z takiego założenia wyszli zresztą autorzy tej książki. Przyjęli, że jej czytelnik będzie chciał dowiedzieć się z niej przede wszystkim tego, co najważniejsze dla jego firmy, bez czego nie da się jej prowadzić legalnie, a tym samym - bezpiecznie. Publikacja jest dość obszerna, ponieważ zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek oraz wzorów dokumentów, do wykorzystania 1:1 w biznesie prowadzonym w sieci. Skonstruowana została jednak prosto, z czytelnym spisem treści, który ułatwia natychmiastowe dotarcie do tych zagadnień, które są aktualnie w obszarze zainteresowania odbiorcy.
SPIS TREŚCI
Polecają
Wstęp
Jak zacząć biznes online
Jednoosobowa działalność gospodarcza
Działalność nierejestrowa
Ulga na start
Mały ZUS
Mały ZUS plus
Skala podatkowa
Podatek liniowy
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
Karta podatkowa
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Ubezpieczenia społeczne
Pełna rachunkowość
Podatki
Założenie działalności gospodarczej
CEIDG, czyli założenie jednoosobowej działalności gospodarczej
Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez S24
Podatek VAT
Baza Danych Odpadowych
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
Sprawozdawczość finansowa
Kasa fiskalna
Oznaczenie firmy oraz marki w działalności e-commerce
Zasady prawa firmowego
Zasada wyłączności
Zasada prawdziwości
Oznaczenie marki przedsiębiorcy
Ochrona marki
Ochrona marki w oparciu o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Ochrona marki jako utworu
Ochrona znaku towarowego jako marki
Umowa na stworzenie logotypu
Zawarcie pisemnej umowy
Pola eksploatacji
Wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw autorskich na każdym z pól eksploatacji
Zarejestrowanie logotypu jako znak towarowy
Brak przeniesienia majątkowych praw autorskich
Produkty w sklepie internetowym
Strona internetowa w e-commerce
Legalna strona sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego
Dane osobowe w sklepie internetowym
Informacja o cookies
Checkboxy i formularze
Reklamacje i zwroty w e-commerce
Czym tak naprawdę jest reklamacja?
Rękojmia
Gwarancja
Odstąpienie od umowy (zwrot)
Marketing i reklama w e-commerce
Newsletter i cold mailing
Zakazana reklama
Wykorzystanie SEO i SEM w marketingu
Działania marketingowe związane z organizacją konkursu
Ochrona firmy w internecie
Blokowanie nieuczciwych działań konkurencji w Google, Allegro i Amazonie
Walka z podróbkami
Walka z nieprawdziwymi opiniami
Współpraca z podwykonawcami i pracownikami
Zakończenie
Kod wydawnictwa: 978-83-283-7237-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.