PRAWNE I EKONOMICZNE ASPEKTY POLITYKI PROMOWANIA NARODOWYCH CZEMPIONÓW
RAJMUND MOLSKI
Wydawnictwo: WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA UW
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63962-84-5
330 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015 Praca prof. R. Molskiego [...] zasługuje generalnie na wysoką ocenę, mając na uwadze pionierski w nauce polskiej charakter rozprawy oraz prezentowaną w niej perspektywę globalną. [...] Autor trafnie identyfikuje kluczowe problemy badawcze, stawia właściwe hipotezy oraz wyciąga trafne na ogół wnioski z prowadzonych badań. Choć [...] zdaje się prezentować umiarkowanie pozytywną opinię w kwestiach promowania narodowych czempionow [...], to wnioski w tym zakresie poprzedza gruntowną i krytyczną analizą tego zjawiska. [...] Rekomenduję tę pozycję nie tylko prawnikom zainteresowanym prawem gospodarczym, ale także osobom odpowiedzialnym za kształt polityki gospodarczej w Polsce. Lektura książki prof. R. Molskiego może bowiem przyczynić się do wypracowania w przyszłości właściwego kształtu państwowego wsparcia dla polskich przedsiębiorstw oraz do uniknięcia wielu błędów wcześniej popełnionych w tym obszarze w innych jurysdykcjach. Tym samym pieniądze podatników będą wykorzystane bardziej efektywnie i prorozwojowo.
Prof. dr hab. Sławomir Dudzik Wydział Prawa i Administracji UJ
SPIS TREŚCI
Wykaz akronimów
Wprowadzenie
Rozdział I. Pojęcie i typologia narodowych czempionów1.1. Pojęcie narodowych czempionów1.2. Typologia narodowych czempionów
Rozdział II. Motywacje i uzasadnienia polityki promowania narodowychczempionów2.1. Motywacje i uzasadnienia polityczno-strategiczne2.2. Motywacje i uzasadnienia ekonomiczne2.2.1. Korzyści dużej skali przedsiębiorstw2.2.2. Argument raczkującego przemysłu(protekcjonizmu wychowawczego)2.2.3. Względy strategicznej polityki handlowej2.2.4. Względy strategicznej polityki konkurencji
Rozdział III. Krytyka polityki promowania narodowych czempionów3.1. Krytyka imperatywu rynków globalnych3.2. Krytyka dużej skali przedsiębiorstw3.3. Problemy w typowaniu przedsiębiorstw do roli narodowychczempionów3.4. Korelacja między polityką promowania narodowych czempionów a poziomem korupcji3.5. Komplikacje polityki promowania narodowych czempionów w sferze stosunków międzynarodowych3.6. Kolizja polityki promowania narodowych czempionów z imperatywem integracyjnym UE
Rozdział IV. Atrybuty oraz instrumentarium polityki promowania narodowych czempionów4.1. Atrybuty polityki promowania narodowych czempionów4.2. Instrumentarium polityki promowania narodowych czempionów
Rozdział V. Nadzór właścicielski i administracyjny jako narzędzie polityki promowania narodowych czempionów5.1. Nadzór właścicielski5.2. Nadzór administracyjny
Rozdział VI. Subsydia i pomoc państwa na rzecz narodowychczempionów6.1. Definicje subsydium i pomocy państwa w prawie WTO i prawie UE6.2. Status pomocy eksportowej w świetle prawa UE i WTO6.3. Zasady udzielania subsydiów i pomocy państwa w świetle prawa WTOi UE6.3.1. Zakaz udzielania subsydiów i pomocy państwa w prawie WTOi prawie UE6.3.2. Wyłączenia spod zakazu pomocy państwa w prawie UE6.3.2.1. Pomoc państwa w celu ratowania lub restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw6.3.2.2. Pomoc państwa na wspieranie realizacji ważnych projektów stanowiących przedmiot wspólnego europejskiego zainteresowania6.3.2.3. Pomoc państwa wyłączona spod zakazu na podstawie art. 346 TFUE6.4. Subsydia (pomoc państwa) jako instrument polityki promowania narodowych czempionów w dobie kryzysu6.5. Potencjalne kolizje między unijnymi regułami pomocy państwaa prawem subsydyjnym WTO6.6. Kilka uwag o doniosłości subsydiów (pomocy państwa) z perspektywypolityki promowania narodowych czempionów
Rozdział VII. Środki uwarunkowanej protekcji handlowej narodowychczempionów7.1. Środki antydumpingowe7.2. Środki antysubsydyjne7.3. Środki ochrony przed nadmiernym importem
Rozdział VIII. Preferencyjne zamówienia publiczne jako instrument polityki promowania narodowych czempionów
Rozdział IX. Instrumenty protekcjonizmu antymonopolowego jako element polityki promowania narodowych czempionów9.1. Zwolnienia spod zakazu karteli kryzysowych i eksportowych9.1.1. Kartele kryzysowe9.1.2. Kartele eksportowe9.2. Dyskryminacyjne traktowanie jednostronnych praktyk ograniczającychkonkurencję9.3. Dyskryminacyjna polityka kontroli koncentracji
Zakończenie
Literatura (cytowana)
Kod wydawnictwa: 978-83-63962-84-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.