Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRAWNE I EKONOMICZNE ASPEKTY POLITYKI PROMOWANIA NARODOWYCH CZEMPIONÓW

PRAWNE I EKONOMICZNE ASPEKTY POLITYKI PROMOWANIA NARODOWYCH CZEMPIONÓW

RAJMUND MOLSKI

Wydawnictwo: WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA UW

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-63962-84-5

330 stron
format: B5
oprawa: miękka


Rok wydania: 2015
Praca prof. R. Molskiego [...] zasługuje generalnie na wysoką ocenę, mając na uwadze pionierski w nauce polskiej charakter rozprawy oraz prezentowaną w niej perspektywę globalną. [...] Autor trafnie identyfikuje kluczowe problemy badawcze, stawia właściwe hipotezy oraz wyciąga trafne na ogół wnioski z prowadzonych badań. Choć [...] zdaje się prezentować umiarkowanie pozytywną opinię w kwestiach promowania narodowych czempionow [...], to wnioski w tym zakresie poprzedza gruntowną i krytyczną analizą tego zjawiska. [...] Rekomenduję tę pozycję nie tylko prawnikom zainteresowanym prawem gospodarczym, ale także osobom odpowiedzialnym za kształt polityki gospodarczej w Polsce. Lektura książki prof. R. Molskiego może bowiem przyczynić się do wypracowania w przyszłości właściwego kształtu państwowego wsparcia dla polskich przedsiębiorstw oraz do uniknięcia wielu błędów wcześniej popełnionych w tym obszarze w innych jurysdykcjach. Tym samym pieniądze podatników będą wykorzystane bardziej efektywnie i prorozwojowo.

Prof. dr hab. Sławomir Dudzik Wydział Prawa i Administracji UJ

SPIS TREŚCI

Wykaz akronimów

Wprowadzenie

Rozdział I. Pojęcie i typologia narodowych czempionów1.1. Pojęcie narodowych czempionów1.2. Typologia narodowych czempionów

Rozdział II. Motywacje i uzasadnienia polityki promowania narodowychczempionów2.1. Motywacje i uzasadnienia polityczno-strategiczne2.2. Motywacje i uzasadnienia ekonomiczne2.2.1. Korzyści dużej skali przedsiębiorstw2.2.2. Argument raczkującego przemysłu(protekcjonizmu wychowawczego)2.2.3. Względy strategicznej polityki handlowej2.2.4. Względy strategicznej polityki konkurencji

Rozdział III. Krytyka polityki promowania narodowych czempionów3.1. Krytyka imperatywu rynków globalnych3.2. Krytyka dużej skali przedsiębiorstw3.3. Problemy w typowaniu przedsiębiorstw do roli narodowychczempionów3.4. Korelacja między polityką promowania narodowych czempionów a poziomem korupcji3.5. Komplikacje polityki promowania narodowych czempionów w sferze stosunków międzynarodowych3.6. Kolizja polityki promowania narodowych czempionów z imperatywem integracyjnym UE

Rozdział IV. Atrybuty oraz instrumentarium polityki promowania narodowych czempionów4.1. Atrybuty polityki promowania narodowych czempionów4.2. Instrumentarium polityki promowania narodowych czempionów

Rozdział V. Nadzór właścicielski i administracyjny jako narzędzie polityki promowania narodowych czempionów5.1. Nadzór właścicielski5.2. Nadzór administracyjny

Rozdział VI. Subsydia i pomoc państwa na rzecz narodowychczempionów6.1. Definicje subsydium i pomocy państwa w prawie WTO i prawie UE6.2. Status pomocy eksportowej w świetle prawa UE i WTO6.3. Zasady udzielania subsydiów i pomocy państwa w świetle prawa WTOi UE6.3.1. Zakaz udzielania subsydiów i pomocy państwa w prawie WTOi prawie UE6.3.2. Wyłączenia spod zakazu pomocy państwa w prawie UE6.3.2.1. Pomoc państwa w celu ratowania lub restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw6.3.2.2. Pomoc państwa na wspieranie realizacji ważnych projektów stanowiących przedmiot wspólnego europejskiego zainteresowania6.3.2.3. Pomoc państwa wyłączona spod zakazu na podstawie art. 346 TFUE6.4. Subsydia (pomoc państwa) jako instrument polityki promowania narodowych czempionów w dobie kryzysu6.5. Potencjalne kolizje między unijnymi regułami pomocy państwaa prawem subsydyjnym WTO6.6. Kilka uwag o doniosłości subsydiów (pomocy państwa) z perspektywypolityki promowania narodowych czempionów

Rozdział VII. Środki uwarunkowanej protekcji handlowej narodowychczempionów7.1. Środki antydumpingowe7.2. Środki antysubsydyjne7.3. Środki ochrony przed nadmiernym importem

Rozdział VIII. Preferencyjne zamówienia publiczne jako instrument polityki promowania narodowych czempionów

Rozdział IX. Instrumenty protekcjonizmu antymonopolowego jako element polityki promowania narodowych czempionów9.1. Zwolnienia spod zakazu karteli kryzysowych i eksportowych9.1.1. Kartele kryzysowe9.1.2. Kartele eksportowe9.2. Dyskryminacyjne traktowanie jednostronnych praktyk ograniczającychkonkurencję9.3. Dyskryminacyjna polityka kontroli koncentracji

Zakończenie

Literatura (cytowana)

Kod wydawnictwa: 978-83-63962-84-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl