POZNAŃSKA PEDAGOGIKA SPECJALNA TRADYCJE-OSIĄGNIĘCIA-PERSPEKTYWY ROZWOJU
WŁADYSŁAW DYKCIK red., red.ANDRZEJ TWARDOWSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
Cena: 67.10 zł
60.39 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-232-1692-4
format: B5 oprawa: twarda Rok wydania: 2006 |
|
Niniejsza publikacja to dzieło zbiorowe naukowców i praktyków z dziedziny pedagogiki specjalnej, w której przedstawiona została ewaluacja koncepcji kształcenia oraz osiągnięcia pedagogów specjalnych. Autorzy wyznaczają także perspektywy dla dalszego wzbogacania zainteresowań poznawczych, realizacji pragmatycznych celów i zadań pedagogiki specjalnej w myśl hasła "niepełnosprawny pełnosprawny obywatel Europy". Postulują przede wszystkim modernizację jakości kształcenia, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz normalizację życia w sferze kultury, sztuki i sportu.
SPIS TREŚCI
Wstęp (WŁADYSŁAW DYKCIK, ANDRZEJ TWARDOWSKI)
Część I
POMIĘDZY TRADYCJĄ A DNIEM DZISIEJSZYM
IRENA OBUCHOWSKA, Pedagogika specjalna: drogi nadziei
ANDRZEJ TWARDOWSKI, Znaczenie działalności naukowej profesor Ireny Obuchowskiej dla rozwoju pedagogiki specjalnej
WŁADYSŁAW DYKCIK, Lokalno-regionalne uwarunkowania rozwoju poznańskiej pedagogiki specjalnej w zakresie wzajemnej współpracy teorii z praktyką
ALEKSANDRA MACIARZ, Przemiany pedagogiki specjalnej w ostatnim trzydziestoleciu (1975-2005)
ANIELA KORZON, Interdyscyplinarny charakter rehabilitacji niepełnosprawnych
ŁUKASZ ORYLSKI, Wielowymiarowość zjawiska niepełnosprawności
KRYSTYNA D. RĘEDZICKA, Pomaganie Innemu - misja czy umiejętność
FRANCISZEK WOJCIECHOWSKI, Wzrastanie ku dorosłości. Kontekst niepełnosprawności człowieka
KRYSTYNA BARŁÓG, Empatia dzieci z "trudnościami" w edukacji wczesnoszkolnej
KRYSTYNA BŁACHNIO, System studiowania logopedii na stacjonarnych i zaocznych kierunkach pedagogiki
ILONA GRINCZELIS, Młodość, podmiotowość, umiejętność uczenia się od innych - perspektywy poznańskiej pedagogiki specjalnej
BEATA TYLEWSKA-NOWAK, Wczesna dorosłość osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
DOROTA POTEJKO, Programowe zadania realizowane przez pełnomocnika prezydenta miasta Poznania na rzecz osób niepełnosprawnych
Część II
OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY ROZWOJU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ
MONIKA KARWACKA, Stereotypy w myśleniu o seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną
MATYLDA PACHOWICZ, Możliwości zmiany stereotypu osoby niepełnosprawnej intelektualnie
MAGDALENA GRUTZ, Partnerstwo, małżeństwo i rodzicielstwo w doświadczeniach własnych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz relacjach otoczenia społecznego - zarys projektu badawczego
ANNA DROZDOWICZ, Badanie jakościowe stosunków interpersonalnych na gruncie pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną
ANNA JAKONIUK-DIALLO, Podmiotowa rola rodziców w rehabilitacji dziecka z za- burzeniami rozwoju
MARIA P. STASIAKIEWICZ. Wykorzystanie bodźców prototypowych w inspirowaniu twórczej aktywności rysunkowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
HANNA KUBIAK, Karanie dzieci o zaburzonym rozwoju
MARZENA BUCHNAT, Wpływ cukrzycy na rozwój i funkcjonowanie dziecka
MAŁGORZATA CICHECKA- WILK, Otyłości można "nauczyć" - pedagogiczne aspekty kształtowania zachowań żywieniowych u dzieci
ANETA WOJCIECHOWSKA, Koncepcje autyzmu i problemy diagnostyczne - przegląd literatury
MACIEJ SIERADZKI, Jan Dziedzic - dorobek życia
STANISŁAW GROMADZIŃSKI, Osobiste reminiscencje ze współpracy nauczycieli szkół specjalnych i naukowców - pedagogów specjalnych
EDMUND OSES, Osiągnięcia w procesie rehabilitacji Ośrodka Szkolno- Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach
MAGDALENA WODZIK, Przeżycia i doświadczenia matki dziecka z autyzmem
Kod wydawnictwa: 83-232-1692-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.