Dodano produkt do koszyka

Promocja

POZNAŃSKA PEDAGOGIKA SPECJALNA TRADYCJE-OSIĄGNIĘCIA-PERSPEKTYWY ROZWOJU

POZNAŃSKA PEDAGOGIKA SPECJALNA TRADYCJE-OSIĄGNIĘCIA-PERSPEKTYWY ROZWOJU

WŁADYSŁAW DYKCIK red., red.ANDRZEJ TWARDOWSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 67.10 zł 60.39 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 83-232-1692-4
 
356 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2006
 

Niniejsza publikacja to dzieło zbiorowe naukowców i praktyków z dziedziny pedagogiki specjalnej, w której przedstawiona została ewaluacja koncepcji kształcenia oraz osiągnięcia pedagogów specjalnych. Autorzy wyznaczają także perspektywy dla dalszego wzbogacania zainteresowań poznawczych, realizacji pragmatycznych celów i zadań pedagogiki specjalnej w myśl hasła "niepełnosprawny pełnosprawny obywatel Europy". Postulują przede wszystkim modernizację jakości kształcenia, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz normalizację życia w sferze kultury, sztuki i sportu.

SPIS TREŚCI

Wstęp (WŁADYSŁAW DYKCIK, ANDRZEJ TWARDOWSKI)

Część I
POMIĘDZY TRADYCJĄ A DNIEM DZISIEJSZYM

IRENA OBUCHOWSKA, Pedagogika specjalna: drogi nadziei

ANDRZEJ TWARDOWSKI, Znaczenie działalności naukowej profesor Ireny Obuchowskiej dla rozwoju pedagogiki specjalnej

WŁADYSŁAW DYKCIK, Lokalno-regionalne uwarunkowania rozwoju poznańskiej pedagogiki specjalnej w zakresie wzajemnej współpracy teorii z praktyką

ALEKSANDRA MACIARZ, Przemiany pedagogiki specjalnej w ostatnim trzydziestoleciu (1975-2005)

ANIELA KORZON, Interdyscyplinarny charakter rehabilitacji niepełnosprawnych

ŁUKASZ ORYLSKI, Wielowymiarowość zjawiska niepełnosprawności

KRYSTYNA D. RĘEDZICKA, Pomaganie Innemu - misja czy umiejętność

FRANCISZEK WOJCIECHOWSKI, Wzrastanie ku dorosłości. Kontekst niepełnosprawności człowieka

KRYSTYNA BARŁÓG, Empatia dzieci z "trudnościami" w edukacji wczesnoszkolnej

KRYSTYNA BŁACHNIO, System studiowania logopedii na stacjonarnych i zaocznych kierunkach pedagogiki

ILONA GRINCZELIS, Młodość, podmiotowość, umiejętność uczenia się od innych - perspektywy poznańskiej pedagogiki specjalnej

BEATA TYLEWSKA-NOWAK, Wczesna dorosłość osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną

DOROTA POTEJKO, Programowe zadania realizowane przez pełnomocnika prezydenta miasta Poznania na rzecz osób niepełnosprawnych

Część II
OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY ROZWOJU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ

MONIKA KARWACKA, Stereotypy w myśleniu o seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną

MATYLDA PACHOWICZ, Możliwości zmiany stereotypu osoby niepełnosprawnej intelektualnie

MAGDALENA GRUTZ, Partnerstwo, małżeństwo i rodzicielstwo w doświadczeniach własnych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz relacjach otoczenia społecznego - zarys projektu badawczego

ANNA DROZDOWICZ, Badanie jakościowe stosunków interpersonalnych na gruncie pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną

ANNA JAKONIUK-DIALLO, Podmiotowa rola rodziców w rehabilitacji dziecka z za- burzeniami rozwoju

MARIA P. STASIAKIEWICZ. Wykorzystanie bodźców prototypowych w inspirowaniu twórczej aktywności rysunkowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

HANNA KUBIAK, Karanie dzieci o zaburzonym rozwoju

MARZENA BUCHNAT, Wpływ cukrzycy na rozwój i funkcjonowanie dziecka

MAŁGORZATA CICHECKA- WILK, Otyłości można "nauczyć" - pedagogiczne aspekty kształtowania zachowań żywieniowych u dzieci

ANETA WOJCIECHOWSKA, Koncepcje autyzmu i problemy diagnostyczne - przegląd literatury

MACIEJ SIERADZKI, Jan Dziedzic - dorobek życia

STANISŁAW GROMADZIŃSKI, Osobiste reminiscencje ze współpracy nauczycieli szkół specjalnych i naukowców - pedagogów specjalnych

EDMUND OSES, Osiągnięcia w procesie rehabilitacji Ośrodka Szkolno- Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach

MAGDALENA WODZIK, Przeżycia i doświadczenia matki dziecka z autyzmem

Kod wydawnictwa: 83-232-1692-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl