Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

POZARODZINNA SUKCESJA ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWACH RODZINNYCH

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

POZARODZINNA SUKCESJA ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWACH RODZINNYCH

JUSTYNA DOMANOWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Cena: 69.00 zł 62.10 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8331-489-1

stron: 173

format: B5

oprawa: miękka

rok wydania: 2024

 

 

Badania przedstawione w ramach pracy koncentrowały się na pozarodzinnej sukcesji zarządzania. Większość przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, założonych w latach dziewięćdziesiątych, jest w trakcie lub zbliża się do zmiany pokoleniowej.
Proces sukcesji to jeden z trudniejszych etapów przez który przechodzą firmy rodzinne. Odpowiedni wybór sukcesora zwiększa prawdopodobieństwo przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Najczęściej praktykowanym rozwiązaniem jest wybór sukcesora z kręgu rodziny. Jednakże występują sytuacje, gdy takie rozwiązanie jest trudne lub wręcz niemożliwe. Wskazanie pozarodzinnej sukcesji zarządzania, jako dobrej alternatywy dla sukcesji rodzinnej, może mieć duże znaczenie dla dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa rodzinnego na rynku.
Przedmiotem części empirycznej uczyniono analizę czynników wpływających na decyzję o przekazaniu zarządzania osobie z zewnątrz, niezwiązanej z rodziną oraz czynników decydujących o pozostawieniu przedsiębiorstwa w rękach rodziny pomimo przekazania zarządzania przedsiębiorstwem menedżerowi zewnętrznemu. 

SPIS TREŚCI

Wstęp 

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo rodzinne – charakterystyka ogólna 
1. Istota przedsiębiorczości rodzinnej 
2. Rola i znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce rynkowej 
3. Definicja firmy rodzinnej 
4. Typy firm rodzinnych 
5. Badania nad przedsiębiorstwami rodzinnymi na świecie i w Polsce 
6. Przedsiębiorstwa rodzinne a nierodzinne 

Rozdział 2. Proces planowania i wdrażania sukcesji jako kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa rodzinnego 
1. Istota sukcesji, jej dynamika i przebieg w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych 
2. Determinanty efektywnych planów sukcesyjnych 
2.1. Motywacja 
2.2. Umiejętność neutralizowania konfliktu 
3. Sukcesja władzy w przedsiębiorstwie rodzinnym 
3.1. Rola kompetencji przywódczych 
3.2. Transfer postaw przedsiębiorczych 
4. Sukcesja wiedzy w przedsiębiorstwie rodzinnym 
5. Sukcesja własności i formy przeniesienia własności 

Rozdział 3. Pozarodzinna sukcesja zarządzania 
1. Istota pozarodzinnej sukcesji zarządzania 
2. Wybór sukcesora jako decyzja strategiczna 
3. Bariery i czynniki utrudniające rodzinną sukcesję zarządzania 
4. Nepotyzm jako naturalna cecha przedsiębiorstw rodzinnych
5. Wpływ rodziny na wyniki przedsiębiorstwa 
6. Efektywność pozarodzinnej sukcesji zarządzania 

Rozdział 4. Metodyka badań i uzyskane wyniki 
1. Istota badań nad sukcesją w przedsiębiorstwach rodzinnych 
2. Metodyka badań 
3. Wyniki badań 
4. Wnioski 

Zakończenie 
Bibliografia 
Polecana literatura 
Spis rysunków 
Spis tabel 
Załącznik 

Kod wydawnictwa: 978-83-8331-489-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl