POWSTRZYMAĆ AGRESJĘ U PROGU SZKOŁY
red.nauk.JOANNA DANILEWSKA
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
Cena: 27.20 zł
24.48 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-233-1979-0
91 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004
Wstęp
Oddajemy Czytelnikom książkę, której tytuł - Powstrzymać agresję u progu szkoły -wyraża wspólne przekonanie jej Autorów o możliwości uczynienia szkoły miejscem wolnym od przejawów wrogości, w którym fundamentalne prawo dziecka do tego, by czuło się bezpiecznie, jest gwarantowane nieustannym wysiłkiem wychowawczym nauczycieli. Świat człowieka nie jest wolny od agresji, a nawet istnieje teza o jej eskalacji w relacjach międzyludzkich. Normy moralne zakazujące czynienia zła zdają się być powszechnie łamane. Tym ważniejsze staje się niedopuszczenie agresji tam, gdzie zachodzi edukacja początkowa, bowiem od dobrych fundamentów zależy cała konstrukcja naszego człowieczeństwa. Wbrew pozorom powstrzymanie agresji u 6-latków nie jest łatwe, zaś przyzwalanie na nią sprzyja nieodwracalnym zaburzeniom w ich zachowaniu i rozwoju osobowości, nasilającym się dość gwałtownie w miarę dorastania.Biorąc pod uwagę wielką wagę społeczną problemu, jego złożoność i konieczność stałego działania, nigdy nie osiągającego definitywnego zakończenia, podejmowanego w każdym miejscu i każdej chwili, gdy dziecko może zostać przez kogoś zaatakowane lub samo komuś zagrozić - przeciwdziałaniem jego agresji oraz agresji na nie skierowanej powinniśmy się zająć wspólnie. Najlepiej profilaktykę agresji powierzyć zespołom specjalistów, do ich grona włączyć nauczycieli i zachęcić do współpracy rodziców. Niestety w realiach życia codziennego polskiej szkoły nauczyciel pozostaje często w swej pracy wychowawczej osamotniony. Złudna jest również nadzieja na otrzymanie gotowych rozwiązań metodycznych do zastosowania w konkretnych przypadkach uczniowskiej agresji, które miałyby się okazać zawsze (lub przeważnie) skuteczne. Każdy przypadek agresji uczniowskiej jest specyficzny, wymaga wielostronnej analizy, posłużenia się rozległą wiedzą pedagogiczną, umiejętnościami wychowawczymi, a także psychologiczną intuicją.Projektując tę książkę, wyszliśmy z założenia, że najlepszego wsparcia w przeciwdziałaniu agresji uczniowskiej mogą nauczycielowi udzielić osoby zaangażowane równie mocno jak on w sprawę dobra dziecka, podchodzące do problematyki agresji z różnych punktów widzenia, tj. inni nauczyciele, rodzice, pedagodzy i psychologowie oraz profesorowie uniwersyteccy będący specjalistami w zakresie resocjalizacji i wychowania. Zdajemy sobie sprawę, że żaden z przedstawionych tekstów nie spełnia warunku takiej wielostronności ujęcia, jakiej wymaga codzienna praca nauczycielska. Mamy jednak nadzieję, że dzięki swojemu zróżnicowaniu pobudzą one refleksję Czytelnika nad własnym udziałem w przeciwdziałaniu agresji, pomogą w doskonaleniu pracy profilaktycznej oraz umocnią w wytrwałości codziennych zmagań w służbie dziecku.Książkę adresujemy nie tylko do nauczycieli klas początkowych, ale również do studentów kierunków pedagogicznych uniwersytetów i szkół wyższych oraz rodziców pragnących wspierać pracę wychowawczą szkoły.
Joanna Danilewska
SPIS TREŚCI
Wstęp
Joanna Danilewska, Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole
Bronisław Urban, Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie
rozwoju psychofizycznego dziecka
Michał Czerski, Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo
Marek Kościelniak,O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne - z nauczycielskiego punktu widzenia
Bożena Czerska, Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna
interwencja
Krystyna Pławska, Praca, z dzieckiem o zaburzonych emocjach
Sławomir Olszewski, Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością
intelektualną
Zbigniew Siwek, Kulturowe tło agresji dziecięcej
Aneks
Kod wydawnictwa: 83-233-1979-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.