DIALOG MOTYWUJĄCY I TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
STEVEN A. SAFREN, SYLVIE NAAR
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
Cena: 55.90 zł
50.31 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-233-4842-9
287 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno.
Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami.
Połączenie elementów DM z TPB sprawdza się w terapii większości zaburzeń psychicznych i pomaga wzmocnić zarówno motywację pacjenta, jak i relację terapeutyczną. Zawarte w książce przykłady rozmów wskazują na praktyczne zastosowanie integracji podejść w leczeniu depresji, zaburzeń odżywiania, zaburzeń lękowych czy w terapii uzależnień. Dołączone arkusze ćwiczeń uproszczą wdrożenie tych metod w codziennej praktyce psychoterapeutom, psychiatrom i wszystkim osobom, które stosują TPB lub DM.
SPIS TREŚCI
Rozdział 1
Integracja dialogu motywującego i terapii poznawczo-behawioralnej. Uzasadnienie, strategia i badania
Rozdział 2
Budowanie przymierza terapeutycznego i wzbudzanie motywacji na początku terapii
Rozdział 3
Ocena diagnostyczna i planowanie terapii
Rozdział 4
Samoobserwacja
Rozdział 5
Umiejętności poznawcze
Rozdział 6
Kompetencje behawioralne i regulacja emocji
Rozdział 7
Wspieranie pracy między sesjami i obecności na sesjach
Rozdział 8
Utrzymanie
Rozdział 9
Korzystanie z tej książki jako podręcznika do terapii integrującej
Bibliografia
Indeks
Kod wydawnictwa: 978-83-233-4842-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.