POSTAWY KONSUMENTÓW WOBEC MAREK POCHODZENIA POLSKIEGO I ZAGRANICZNEGO
RADOSŁAW BARAN, BEATA MARCINIAK, TERESA TARANKO
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 48.00 zł
43.20 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-170-2
220 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
Przedmiotem monografii jest problematyka postaw konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego oraz marek pochodzenia zagranicznego. Obserwacja polskiego rynku, w tym zachowań konsumentów wobec marek, stanowiła przesłankę do podjęcia badań dotyczących wspomnianej problematyki. Monografia ta jest efektem zrealizowanego przez pracowników Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie badania statutowego pt. "Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego oraz marek pochodzenia zagranicznego". Badanie to zostało sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.Problematyka wyboru marki, jaką są oznaczane produkty oferowane przez przedsiębiorstwo oraz oddziaływania za jej pomocą na konsumentów należą do istotnych zagadnień z zakresu marketingu. Marka jest zarówno jednym z instrumentów, dzięki któremu przedsiębiorstwo oddziałuje na rynek, jak i jednym z zasobów, którymi ono dysponuje i których wartość może starać się powiększać.Możliwości oddziaływania za pomocą marki na konsumentów wiążą się między innymi z kwestią kraju pochodzenia i zjawiskiem etnocentryzmu konsumenckiego. Kraj pochodzenia produktu lub marki jest jednym z czynników, jakimi konsumenci kierują się w swoich wyborach zakupowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp (Radosław Baran)Rozdział 1. Marki pochodzenia polskiego a marki pochodzenia zagranicznego (Radosław Baran)1.1. Istota i rodzaje marek1.2. Pochodzenie marek jako kryterium ich klasyfikacji1.3. Uwarunkowania stosowania marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego
Rozdział 2. Uwarunkowania postaw konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego oraz marek pochodzenia zagranicznego (Teresa Taranko)2.1. Istota postaw i ich elementy2.2. Czynniki wpływające na postawy konsumentów wobec marki2.3. Efekt kraju pochodzenia2.4. Możliwości wpływania przez przedsiębiorstwa na postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego2.5. Istota etnocentryzmu konsumenckiego
Rozdział 3. Założenia metodyczne badania empirycznego oraz charakterystyka próby (Beata Marciniak)3.1. Tło badawcze i szczegółowe cele badawcze3.2. Metoda i próba badawcza3.3. Charakterystyka zrealizowanej próby
Rozdział 4. Istota i charakterystyka marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów (Beata Marciniak)4.1. Istota marki pochodzenia polskiego w opiniach konsumentów4.2. Istota marki pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów4.3. Charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego w opiniach konsumentów4.3.1. Ogólna charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego w opiniach konsumentów4.3.2. Cechy produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego a płeć, wiek i region4.4. Charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów4.4.1. Ogólna charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów4.4.2. Cechy produktów oznakowanych markami pochodzenia zagranicznego a płeć, wiek i region4.5. Porównanie charakterystyk produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego i zagranicznego
Rozdział 5. Postawy konsumentów wobec ogółu marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego (Beata Marciniak)5.1. Postawy konsumentów wobec ogółu marek pochodzenia polskiego5.1.1. Ogólna charakterystyka postaw konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego5.1.2. Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego według płci, wieku i regionu5.2. Postawy konsumentów wobec ogółu marek pochodzenia zagranicznego5.2.1. Ogólna charakterystyka postaw konsumentów wobec marek pochodzenia zagranicznego5.2.2. Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia zagranicznego według płci, wieku i regionu
Rozdział 6. Postawy konsumentów wobec marek pochodzących z wybranych krajów (Radosław Baran)6.1. Kryteria wyboru marek przy zakupie wybranych rodzajów produktów6.2. Preferencje konsumentów dotyczące kraju pochodzenia marek wybranych rodzajów produktów6.2.1. Preferencje konsumentów dotyczące kraju pochodzenia marek kosmetyków, mleka i przetworów mlecznych, odzieży oraz obuwia6.2.2. Preferencje konsumentów dotyczące kraju pochodzenia marek kosmetyków a płeć, wiek i region6.3. Skojarzenia konsumentów z markami pochodzącym z wybranych krajów
Rozdział 7. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego (Radosław Baran)7.1. Skojarzenia konsumentów z markami kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzącymi z wybranych krajów7.2. Skojarzenia konsumentów z markami kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzącymi z Polski a płeć, wiek i region7.3. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego - komponent poznawczy7.4. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego - komponent behawioralny7.5. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego - komponent emocjonalny
Rozdział 8. Postawy konsumentów wobec wybranych marek kosmetyków pielęgnacyjnych (Teresa Taranko)8.1. Wspomagana znajomość marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i zagranicznego8.2. Identyfikacja kraju pochodzenia badanych marek kosmetyków pielęgnacyjnych przez konsumentów8.3. Deklaracje konsumentów dotyczące zakupu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i zagranicznego8.4. Szczegółowa charakterystyka postaw konsumentów wobec wybranych marek kosmetyków pielęgnacyjnych
Rozdział 9. Utajone postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego oraz marek pochodzenia zagranicznego (Beata Marciniak)9.1. Geneza i istota pomiaru postaw utajonych9.2. Narzędzie pomiaru i przebieg badania9.3. Struktura próby badawczej9.4. Dyskusja wyników
Podsumowanie (Radosław Baran)
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-170-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.