PODSTAWY KOGNITYWNEJ TEORII ORGANIZACJI
JUSTYNA LIPIŃSKA
Wydawnictwo: AKADEMIA SZTUKI WOJENNEJ
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7523-807-5
126 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Publikacja porusza problem podejścia organizacji do pracownika w aspekcie wykorzystania jego wiedzy. Element ludzki i jego formowanie się we współczesnej organizacji jest niezbędne i konieczne. Bez tego elementu organizacja byłaby zorientowana na siebie. W tym celu koniecznym jest ustanowienie szeregu środków, które pozwoliłyby na konsolidację bogactwa wiedzy, którą posiadają pracownicy. Pomocna w tym zakresie jest kognitywistka, której założenia można odnieść do organizacji, dlatego wizja organizacji uczącej się ma na celu promowanie uczenia się jako przeformułowanie wcześniejszej wiedzy z nowymi pomysłami, a także sposób generowania nowych informacji, które pozwalają stawić czoła kontekstom i zaplanować lepsze decyzje przywiązane z rzeczywistością organizacyjną.
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
1. PROCESY JEDNOSTKI A KOGNITYWIZM
1.1. Procesy mentalne i duchowe
1.2. Procesy mentalne jako poznawcze
1.3. Kognitywizm w psychologii
2. PODSTAWOWE PROCESY POZNAWCZE
2.1. Przetwarzanie informacji
2.2. Percepcja
2.2.1. Problemy z percepcją
2.2.2. Czujniki i odbiór z otoczenia
2.2.3. Organizacja percepcyjna
2.2.4. Anomalie percepcji i iluzji wizualnych
2.3. Uwaga
2.3.1. Funkcje uwagi
2.3.2. Zaburzenia uwagi
2.4. Pamięć
2.4.1. Struktury pamięci
2.4.2. Rodzaje pamięci
2.4.3. Procesy kodowania i organizowania pamięci
długoterminowej
2.5. Uczenie się
2.5.1. Wrodzone wzorce zachowań
2.5.2. Reaktywne i asocjacyjne uczenie się
2.5.3. Uczenie się przez nadawcę
2.5.4. Uczenie się poznawcze
2.5.5. Style uczenia się
2.6. Emocje
2.6.1. Funkcje emocji
2.6.2. Klasyfikacja emocji
2.6.3. Proces emocjonalny
2.6.4. Inteligencja emocjonalna
3. PROCESY POZNAWCZE W ORGANIZACJI
3.1. Schematy i mapy poznawcze w organizacji
3.2. Heurystyka i uprzedzenia poznawcze w organizacji
3.3. Podejście do teoretycznego modelu poznawczego organizacji
4. TEORIA POZNAWCZA FIRMY WG BARTA NOOTEBOOMA
4.1. Główne założenia teorii poznawczej firmy (TPF)
4.2. Zróżnicowane poznania i wiedza milcząca
4.3. Skupienie poznawcze organizacji i optymalny dystans
poznawczy
4.4. Eksploatacja i pozyskiwanie wiedzy w firmie
4.5. Stosunek umowny w teorii poznawczej firmy
4.6. Ryzyko relacyjne i jego kontrola
4.7. Implikacje teorii poznawczej firmy
5. UCZEŃ IE ZESPOŁOWE W ORGAN IZACJI
5.1. Poziom uczenia się w zespole
5.2. Poziom nauki organizacyjnej
5.3. Uczenie się między organizacjami
WNIOSKI
BIBLIOGRAFIA
Kod wydawnictwa: 978-83-7523-807-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.