PERSPEKTYWY ROZWOJU MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE W RAMACH ŁAŃCUCHÓW FRANCHISINGOWYCH
IZABELLA STEINEROWSKA-STREB
Wydawnictwo: WYŻSZA SZKOŁA EKONOMII I ADMINISTRACJI W BYTOMIU
Cena: 27.90 zł
25.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-88587-41-2
121 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2003
W pracy podjęto próbę sformułowania podstawowych warunków rozwoju franchisingu w Polsce.
Analiza przedstawionego zagadnienia stworzyła podstawy do sformułowania przypuszczenia, iż w perspektywie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, franchising może wpłynąć na ograniczenie barier rozwojowych polskiego sektora MSP i przyczynić się do poprawy konkurencyjności tej grupy podmiotów. Dlatego uprawniona wydaje się hipoteza, iż na obecnym etapie transformacji gospodarki polskiej franchising może stanowić skuteczną metodę przezwyciężania barier rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Przedstawiona hipoteza stworzyła podstawy do sformułowania wiązki tez cząstkowych:
Turbulentnie zmieniające się otoczenie sprawia, iż polscy przedsiębiorcy podejmują działalność gospodarczą w ramach łańcuchów franchisingowych oczekując szybkiego i stabilnego rozwoju.
Bariery popytowe stanowią podstawową przyczynę, która skłania polskich
przedsiębiorców do rezygnacji z możliwości prowadzenia niezależnego przedsiębiorstwa i uczestnictwa w systemie franchisingowym.
W praktyce gospodarczej potwierdzają się oczekiwania polskich przedsiębiorców związane z uczestnictwem w łańcuchach franchisingowych.
Brak znajomości problematyki franchisingu oraz wysokie koszty tej metody
prowadzenia działalności gospodarczej stanowią najistotniejsze ograniczenia
w rozwoju polskiego franchisingu.
Weryfikacja tak sformułowanych hipotez stała się podstawą do podjęcia badań. Dla rozwiązania problemu badawczego posłużono się analizą literatury przedmiotu oraz badaniem ankietowym przeprowadzonym wśród polskich franchisobiorców. Wykorzystano dostępną literaturę zwartą i artykułową, zarówno polską, jak i obcojęzyczną, posiłkując się materiałami otrzymanymi z bazy danych ProQest, zasobami sieciowymi internetu oraz informacjami pochodzącymi od Międzynarodowego Stowarzyszenia Franchisingu, nieistniejącego już Polskiego Stowarzyszenia Franchisingu oraz od organizatorów niektórych systemów franchisingowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Pojęcie i charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw
Rozdział II Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po zmianie systemowej
Rozdział III
Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po zmianie systemowej
Rozdział IV
Polityka państwa i programy pomocy dla MSP
Rozdział V
Szansę i zagrożenia sektora MSP w perspektywie przystąpienia do Unii Europejskiej
Rozdział VI
Specyfika sieci franchisingowych w Polsce
Rozdział VII Rola franchisingu w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Rozdział VIII
Franchising jako metoda przezwyciężania barier sektora MSP
Zakończenie
Spis tabel, wykresów i mapek
Bibliografia
Indeks ważniejszych pojęć
Kod wydawnictwa: 83-88587-41-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.