Dodano produkt do koszyka

Promocja

PEDAGOGICZNE SKUTKI KARANIA KRYMINALNEGO W POLSCE NA PRZYKŁADZIE OSADZONYCH MĘŻCZYZN WIELOKROTNIE UKARANYCH POZBAWIENIEM WOLNOŚCI

PEDAGOGICZNE SKUTKI KARANIA KRYMINALNEGO W POLSCE NA PRZYKŁADZIE OSADZONYCH MĘŻCZYZN WIELOKROTNIE UKARANYCH POZBAWIENIEM WOLNOŚCI

BOGUSŁAW DZIĘCIOŁ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-232-3479-1

270 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Książka dra Bogusława Dzięcioła pt. Pedagogiczne skutki karania kryminalnego w Polsce. Na przykładzie osadzonych mężczyzn wielokrotnie ukaranych pozbawieniem wolności jest dojrzałym, wieloaspektowym studium teoretyczno-empirycznym z zakresu kryminologii translacyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej i socjologii kryminalnej. Z dużym zainteresowaniem przeczytałem opracowanie naukowe, które w całości odpowiada kryteriom pracy badawczej opartej na scjentyzmie poznawczym i sceptycyzmie krytycznym. Zgromadzona wiedza o kognitywistycznym charakterze w obszarze pola badawczego odpowiada bowiem elementom procesu hermeneutycznego wzorowanego na podejściu: materialistycznym, duchowym, racjonalnym, realnym, empirycystycznym i systemicznym. Tym samym uwolniona jest od rozumowania sofizmatycznego, immanentyzmu epistemologicznego i jakichkolwiek angelicznych puryzmów.prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz (z recenzji wydawniczej)

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ PIERWSZY.

Definicje podstawowych pojęć, celowość i przesłanki teoretyczne badania pedagogicznych skutków karania kryminalnego na przykładzie recydywistów penitencjarnych 1.1. Definicja pojęcia skutków pedagogicznych karania kryminalnego w Polsce na przykładzie osadzonych recydywistów 1.2. Celowość badań diagnostycznych i eksploracyjnych skutków pedagogicznych karania kryminalnego w Polsce na przykładzie osadzonych recydywistów 1.3. Przesłanki teoretyczne badania i działania wobec skutków pedagogicznych karania kryminalnego 1.3.1 Tradycja cycerońska i(a) tradycja senecjańska

1.3.2. Spokrewnione pojęcia i tezy humanizmu w związku z problemem karania kryminalnego na przykładzie recydywistów 1.4. Autorskie założenia teoretyczne i definicje w procesie badawczym (synteza) 1.5. Główne problemy, zmienne i ich relacje, hipotezy oraz opis wskaźników użytych w badaniach własnych, ich metodyka oraz dobór próby badawczej 1.5.1. Uzasadnienia 1.6. Wyniki badań wstępnych (sondażowo-pilotażowych) i selekcja osadzonych do badań głównych (pierwszy etap badań) 1.7. Skutki pedagogiczne funkcjonowania systemu karania kryminalnego po stronie jednostek karanych - dane uzyskane w badaniach głównych (drugietap badań)

ROZDZIAŁ DRUGI. Wybrane cechy funkcjonalne systemów karania za przestępstwa jako hiperzmienna niezależna skutków pedagogicznych karania kryminalnego 2.1. Fenomeny dysfunkcjonalności systemów karania kryminalnego

2.2. Nadawanie znaczenia osobliwego karze jako podstawowa (dys)funkcjasystemu karania kryminalnego 2.3. (Nie)dostosowanie systemów karania normatywnego do procesów preparacji społecznej 2.4. Procesy i efekty autonomizowania się systemów karania kryminalnego 2.4.1. Nominalizm w kreowaniu koncepcji teoretycznej dewiacji i dewiantakryminalnego jako globalna zmienna autonomizowania się systemów karania 2.4.2. Efekty nominalizmu: działania kompensujące wobec pozanormatywnych efektów karania 2.4.3. Konstruowanie teorii i teorematów "pod" temat karania 2.4.3.1. Kierunki i szkoły jurysprudencji karania 2.4.4. Polska redukcja penitencjarna 2.5. "Efekt leja" 2.6. Wnioski podsumowujące i dyskusja: kara zamykająca na rozwój, resocjalizację i readaptację. Hipotezy do wykorzystania w dalszych badaniach

ROZDZIAŁ TRZECI.

Rekomendacje w zakresie zastosowań myśli, pragmatykii praktyki pedagogicznej w procesach karania normatywnego 3.1. Redefinicja celu karania 3.2. Kierunek działań: kontrakcja wobec efektów istniejącego modelu - postronie indywidualnych cech skazanych 3.3. Kierunek działań: kontrakcja wobec efektów istniejącego modelu karaniaprzeznaczona dla systemu penitencjarnego oraz systemów i pojedynczychinstytucji powiązanych. Rozwijanie działań probacyjnych 3.4. Kontrola agencyjna jako narzędzie ukierunkowywania zachowań i działaniaczłowieka (wykorzystanie mechanizmów kontroli, czyli agencji kontroli, ichzakresów kompetencji, zasobów osobowych i instytucjonalnych) 3.5. Glosa w sprawie rekonstrukcji treści wychowawczej wymiaru sprawiedliwości 3.6. Rozwijanie pedagogicznej refleksji nad systemem karania instytucjonalnego za przestępstwa (badanie - działanie - kształcenie) Nota bibliograficzna - spis cytowanych i powoływanych źródeł The pedagogical conseąuences of criminal punishment in Poland. Based on theexample of prisoners who were repeatedly imprisoned (Summary)

Kod wydawnictwa: 978-83-232-3479-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl