ORGANIZACYJNY KAPITAŁ SPOŁECZNY W PRZEDSIĘBIORSTWACH. ASPEKTY TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE
FELICJAN BYLOK
Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Cena: 46.90 zł
42.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7193-751-4
187 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
W niniejszej monografii obszarem badawczym uczyniono organizacyjny kapitał społeczny. Autor podjął udaną próbę prezentacji wiedzy o mechanizmach, prawidłowościach i procesach dotyczących funkcjonowania organizacyjnego kapitału społecznego w przedsiębiorstwach. Lista wybranych zagadnień nie jest wyczerpująca, pokazuje jednak kluczowe obszary związane ze społecznymi i zarządczymi uwarunkowaniami występowania kapitału społecznego, sieci społecznych i zaufania w organizacjach gospodarczych.
Celem monografii jest ukazanie, możliwie wszechstronnie i wielopłaszczyznowo, zagadnienia organizacyjnego kapitału społecznego, zarówno w płaszczyźnie teoretycznej, jak i empirycznej. Wiedza z tego zakresu wskazuje na możliwości budowy i rozwoju kapitału społecznego w organizacjach. Umożliwia wyodrębnienie w miarę uniwersalnych wytycznych w odniesieniu do kreowania organizacyjnego kapitału społecznego w przedsiębiorstwach, który sprzyja wysokiej efektywności pracowników, zespołów pracowniczych i całych organizacji.
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Kapitał społeczny - ujęcie teoretyczne i dotychczasowe badania
1.1. Kontekst definicyjny kapitału społecznego
1.2. Typologie kapitału społecznego
1.3. Poziomy analizy kapitału społecznego
1.4. Krytyka koncepcji kapitału społecznego
Rozdział 2
Organizacyjny kapitał społeczny w przedsiębiorstwach
2.1. Koncepcje organizacyjnego kapitału społecznego
2.2. Wymiary organizacyjnego kapitału społecznego
2.3. Składniki organizacyjnego kapitału społecznego
2.4. Kapitał społeczny a zarządzanie zasobami ludzkimi
2.5. Kapitał społeczny a strategie personalne
2.6. Korzyści związane z organizacyjnym kapitałem społecznym
2.7. Negatywne skutki kapitału społecznego w organizacji
Rozdział 3
Zaufanie organizacyjne w przedsiębiorstwach
3.1. Zaufanie - kontekst definicyjny
3.2. Koncepcje zaufania organizacyjnego i jego badania
3.3. Funkcje zaufania organizacyjnego
3.4. Czynniki i wymiary zaufania organizacyjnego
3.5. Korzyści związane z zaufaniem organizacyjnym
3.6. Budowa zaufania organizacyjnego
3.7. Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie
Rozdział 4
Sieci społeczne w przedsiębiorstwach
4.1. Istota sieci społecznych
4.2. Wymiary sieci społecznych
4.3. Właściwości sieci społecznych
4.4. Rodzaje sieci społecznych w organizacji
4.5. Zintegrowany system sieci społecznych w przedsiębiorstwach
4.6. Korzyści z funkcjonowania sieci społecznych w przedsiębiorstwach
Rozdział 5
Organizacyjny kapitał społeczny w przedsiębiorstwach w świetle badań własnych
5.1. Założenia badawcze i opis próby badawczej
5.2. Zasoby kapitału społecznego w przedsiębiorstwach
5.3. Wewnątrzgrupowy i międzygrupowy kapitał społeczny a procesy organizacyjne
5.4. Wzajemne powiązania między cechami kierowników i pracowników
5.5. Zaufanie organizacyjne w przedsiębiorstwach
5.6. Sieci społeczne w przedsiębiorstwach
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7193-751-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.