Dodano produkt do koszyka

Promocja

OPTYMALIZACJA WARTOŚCI SPRZEDAŻY I JEJ RYZYKA A RÓŻNORODNOŚĆ PRODUKTOWA PORTFELA PRZEDSIĘBIORSTWA

OPTYMALIZACJA WARTOŚCI SPRZEDAŻY I JEJ RYZYKA A RÓŻNORODNOŚĆ PRODUKTOWA PORTFELA PRZEDSIĘBIORSTWA

TOMASZ BRZĘCZEK

Wydawnictwo: POLITECHNIKA POZNAŃSKA

Cena: 119.90 zł 107.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7775-515-0

202 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Celem metodologicznym tej monografii było sformułowanie modelu optymalizacji ryzyk specyficznych produktów w portfelu przedsiębiorstwa związanych z nieprzewidywalnością ich rynków. Za ich symptom uznano losową zmienność wokół i względem oczekiwanego poziomu sprzedaży produktów przedsiębiorstwa. Należało sformułować model, w którym do pomiaru ryzyka wartości sprzedaży dopuszczalnych składów portfela produktowego posłużyłyby pojęcia, metody i miary znane z analizy portfelowej, teorii prognozowania oraz ekonometrii szeregów czasowych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Dywersyfikacja produktowa i decyzje cenowe a ryzyko przedsiębiorstwa1.1. Terminologia i klasyfikacja produktowa 1.2. Przegląd modeli portfela produktowego 1.3. Pomiar ryzyka działalności gospodarczej 1.4. Luka badawcza w zakresie modelowania wpływu różnorodności produktowejna wartość i ryzyko sprzedaży1.5. Determinanty i metody ustalania ceny 1.6. Przegląd modeli popytu Rozdział 2. Optymalizacja wartości sprzedaży i jej ryzyka przez zwężenie lubrozszerzenie portfela produktowego 2.1. Teoria portfelowa inwestycji kapitałowych a modelowanie ryzyka wartości sprzedaży portfela produktowego 2.2. Ogólny model optymalizacji ryzyka wartości sprzedaży portfela produktowego 2.3. Uszczegółowiony model optymalizacji ryzyka wartości sprzedaży portfela produktowego 2.4. Interpretacja modeli i weryfikacja rozwiązań w kontekście teorii prognozowania 2.5. Rozwiązywanie zadania optymalizacji dywersyfikacji produktowej 2.6. Zastosowanie modelu do oceny decyzji obserwowanych 2.7. Pomiar korzyści ekonomicznych z optymalizacji ryzyka wartości sprzedaży Rozdział 3. Symulacja zwężenia portfela produktowego wybranego przedsiębiorstwa o jedną grupę produktową 3.1. Zakres badania empirycznego 3.2. Hipotezy poznawcze i metodyczne 3.3. Organizacja danych i szacowanie modeli empirycznych sprzedaży 3.4. Modele empiryczne sprzedaży a parametry modeli decyzyjnych3.5. Wyniki zastosowania ogólnego modelu wartości i ryzyka sprzedaży zwężanegoportfela produktowego3.6. Weryfikacja trafności prognoz sprzedaży z modelu ogólnego 3.7. Rozwiązania zadań do uszczegółowionego modelu ryzyka i wartości sprzedażyzwężanego portfela produktowego 3.8. Weryfikacja trafności prognoz sprzedaży stawianych z modelu uszczegółowionego 3.9. Weryfikacja hipotez dotyczących wpływu redukcji grupy produktowej na poziom i ryzyko sprzedaży 3.10. Analiza wskaźnikowa efektów ekonomicznych ograniczania ryzyka wartości sprzedaży w badanym przedsiębiorstwieRozdział 4. Symulacja rozszerzenia portfela produktowego badanego przedsiębiorstwa. Wybór nowej grupy produktowej 4.1. Potencjalne nowe grupy produktowe i wysokość ich hipotetycznej sprzedażyprzez przedsiębiorstwo 4.2. Rozwiązania zadań opartych na ogólnym modelu poziomu i ryzyka sprzedaży4.3. Weryfikacja trafności prognoz sprzedaży z modelu ogólnego 4.4. Rozwiązania zadań opartych o uszczegółowiony model ryzyka wartościsprzedaży rozszerzanego portfela produktowego 4.5. Weryfikacja trafności prognoz sprzedaży z modelu uszczegółowionego 4.6. Weryfikacja hipotez przez porównanie wyników symulacji zwężania i rozszerzania portfela produktowego badanego przedsiębiorstwa Rozdział 5. Metodyka optymalizacji cen substytucyjnych kategorii produktowychi jej zastosowanie w badanym przedsiębiorstwie. Wpływ na ryzyko wartościsprzedaży5.1. Teoria ekonomii a wybór formuły cenowej 5.2. Wybór modelu popytu i metody jego szacowania5.3. Model 2-czynnikowej analizy wariancji popytu indywidualnego 5.4. Model popytu indywidualnego na substytuty o zmiennych porządkowychcenach 5.5. Dobór próby badawczej klientów badanego przedsiębiorstwa 5.6. Analiza wariancji popytu indywidualnego na folię do suszenia siana 5.7. Regresja Poissona popytu indywidualnego na folię do siana 5.8. Empiryczny model popytu na siatkę do siana 5.9. Optymalizacja kombinacji cen substytutów5.10. Optymalizacja cen substytutów a ryzyko wartości sprzedaży 5.11. Rekomendacje metodyczne i aplikacyjne optymalizacji cenZakończenieZałącznikiLiteratura

Kod wydawnictwa: 978-83-7775-515-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl